Ik ben Beau net lateral flexion aan het leren en dat gaat op zich goed alleen verplaatst hij ook telkens meteen zijn achterhand en draait dus een rondje om zijn as als ik om lf vraag. Hoe kan ik dat voorkomen?
Ik ben Beau net lateral flexion aan het leren en dat gaat op zich goed alleen verplaatst hij ook telkens meteen zijn achterhand en draait dus een rondje om zijn as als ik om lf vraag. Hoe kan ik dat voorkomen?
In het boekje van Parelli zeggen ze dan, dat je vast moet blijven houden tot ie stilstaat, en dan meteen alles loslaten.. oefenen dus![]()
Precies wat Trea zegt en daarbij: heeel goed op je tenen letten, want met zo'n rondje om zijn as staat ie er zo op!
En zorgen dat je er zelf heel ontspannen bij staat!
Oké, dat dacht ik zelf eigenlijk ook al, dat ik de druk pas weg halen mag als hij stilstaat. Alleen duurt dat heel lang want Beau is het rondjes draaien niet gauw zat! Maar ik zal het dan maar op deze manier verder proberen... It never takes longer then two dayszal ik dan maar denken...
Misschien heeft hij ook wel het gevoel dat hij naar jou moet komen met zn hoofd, en is het rondjesdraaien alleen een hoop try voor iets wat je niet bedoelt. Gezien Beau's formaatje, kun je mischien ook wel LF vragen aan de kant waar jij niet staat![]()
Is ith a earthquake?! ____________
_____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!
Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!
Zelf je energie laag houden en om het duidelijker voor Beau te maken kun je het ook in een hoek van de bak vragen, dan kan Beau zijn achterhand niet draaien en snapt hij sneller wat de bedoeling is![]()
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
Bij Fenna hielp het heel erg als ik mijn 'overige' hand op haar rug legde, om zo extra te laten merken dat haar lijf daar moest blijven staan ofzo... Dat dacht zij iig wel![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Bedankt voor de tips!
Ik ga binnenkort wel even proberen wat goed werkt. Lateral flexion vanaf de andere kant vragen of in een hoekje van de stal of de bak. Als'Beau maar even stil blijft staan bij de LF kan ik hem tenminste belonen en zal ie het ook sneller snappen..
Wat is precies Lateral Flexion?
Ik ben no gniet zo thuis in die namen.
Wat jij beschrijft doet mijn pony ook, als ik haar vraag haar hoofd naar mij te buigen (opzij). Zij zet dan ook haar achterhand om.
No one can teach riding as well as a horse.
Buiging van het hoofd/hals naar de zijkant (uiteraard staat de achterhand stil)
![]()
Ah dat idee had ik al.
Mijn pony blijft wel staan als ik erop zit, maar ernaast is nog maar moeilijk
Fijn dat ik het nu ook weet, dan heb ik ook vast wat aan de tips die hierboven staan!
Bedankt trea
No one can teach riding as well as a horse.
Inderdaad, gewoon volhouden. Ontspannen blijven zitten, met dezelfde druk en je tijd nemen. Hij blijft echt geen uren draaien ;o) Zodra hij stopt, laat je los...dan gaat hij vanzelf de link leggen.
Succes!
Bladwijzers