Hoi,
Ik ga hier nog eens heel eventjes mijn probleempjes schetsen waar ik zo een beetje tegenop loop. Want nu het examens zijn kan ik terug meer met mijn beessies bezig zijn.
Ten eerste:
Als ik sideways bij haar doe dan doet ze dat goed met een hek en met de leadrope aan. Wel trekt ze haar hoofd weg van mij omdat anders precies haar benen in de knoop slaan. Daar heb ik nooit echt notie van gemaakt maar nu blijkt dat dus een probleem. Ik wou gisteren eventjes sideways doen zonder hek. Om te proberen want de meeste grondoefeningen van L2 zijn er door. Maar dat blijkt dus voor geen meter te gaan. Ze loopt ofwel gewoon weg, ofwel loopt ze vooruit totdat ze een muur/hek of dergelijk heeft om de sidewayzen.
Toen heb ik maar geprobeerd om gelijk den Pat zegt te faseren met de stick, en daarbij een swing aan de leadrope om haar op haar plaats te houden ipv vooruit te lopen. Maar nu blijkt dat ze op die swing van mijn leadrope helemaal niet reageert. Ze loopt er gewoon door.
Dus toen probeerde ik cirling en daarbij te wisselen tussen de verschillen de gangen en te stoppen. Dat stoppen lukte enkel wanneer ik een stap opzij zetten. En dus niet van zodra ik aan mijn leadrope swingde. Toen ik maar bleef swingen met die leadrope werd ze ook heel erg leftbrainded. Ik heb dan maar op een goed moment gestopt en bij mezelf gedacht: morgen vraag ik hulp.
Tweede probleem:
Vanilla kan dus onmogelijk haar net buigen. Bv: als ik de ORS oefen of ik wil smell the tail doen dan lukt haar dat gewoon niet. Terwijl ze wel pogingen doet om haar nek te plooien. Is dat nu omdat ze nogal een opgezette nek heeft?? Of is ze zich er niet van bewust dat ze haar nek ook links en recht kan buiten. Ik heb haar trouwens ook nog nooit zien krabben met haar tanden op haar buik ofzo. Als ze dat wil doen blijft ze maar rondjes draaien om er aan te geraken.
Wie o wie helpt mij hiermee.
xxx
Stefanie
Bladwijzers