Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: L2 22ft line

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

L2 22ft line

Ik heb weer eens een aparte situatie (oh boy how interesting).........
    De circling gaat bij ons aan de 12ft line eigenlijk redelijk. Maar omdat ik al vanaf april met level 1 bezig was (beetje level 2) ben ik dus overgestapt naar de 22ft line. Nou wordt Timber daar op een of andere manier heel onzeker van bij de send . De cirkels loopt ze wel goed en ontspannen (hoewel assume.....na 4 rondjes stopt ze omdat we aan de korte lijn nooit meer dan 4 rondjes mochten doen, vandaar ook maar langere lijn)
    Als ik haar wat achteruit stuur om te gaan zenden kijkt ze wat benauwd en ze kiest dan gelijk een kant om uit te gaan terwijl ik nog niet eens iets gevraagd heb.........Ik heb dus steeds nadat ik haar achteruit had gestuurd een tijdje laten wachten voordat ik de send deed.
    Vind het erg apart dat ze zo onzeker wordt van de 22ft line want het is voor zover ik kan zien geen dominant gedrag ofzo maar pure onzekerheid. Zijn er meerder mensen die dit probleem hebben gehad bij de overgang naar de 22ft line
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: L2 22ft line

Hallo Timbers,
    Misschien is de overgang van 12 naar 22 te veel voor haar. Je kan de lijn ook eerst gedeeltelijk gebruiken, de rest laat je gewoon naast je hangen. En dan bouw je in een paar sessies uit naar de volle lengte van de 22 ft lijn. Je paard is onzeker zo ver weg bij jou en je kan haar helpen door steeds een beetje meer afstand te geven.

Eens. Je voert de lengte op, naar gelang de zekerheid van je paardje. Succes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik ben het helemaal eens met de vorige antwoorden, gewoon stukje bij beetje meer lijn geven. Op het volgende stukje wil ik nog even reageren:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Als ik haar wat achteruit stuur om te gaan zenden kijkt ze wat benauwd en ze kiest dan gelijk een kant om uit te gaan terwijl ik nog niet eens iets gevraagd heb.........Ik heb dus steeds nadat ik haar achteruit had gestuurd een tijdje laten wachten voordat ik de send deed.
    Danny heeft dat ook even gedaan. Ik heb dat opgelost door heel veel friendly tussendoor te doen. Ze verwachtte steeds weggestuurd te worden, vond dat kennelijk eng en ging dan maar alvast. Door veel friendly game te doen kreeg ze meer vertrouwen in de hele situatie .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    May 2005

Thanx voor de tip!
    Ik ga idd proberen de lijn maar at korter te houden en de afstand langzaam aan op te bouwen en wat meer friendlyen tussendoor. Hopen dat ze er meer vertrouwen in gaat krijgen want de rest gaat eigenlijk heel lekker
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vind het erg apart dat ze zo onzeker wordt van de 22ft line want het is voor zover ik kan zien geen dominant gedrag ofzo maar pure onzekerheid. Zijn er meerder mensen die dit probleem hebben gehad bij de overgang naar de 22ft line
    Toen ik met Vash voor het eerst met lijn aan de gang ging, zag ik bij het aanklikken in de box al dat hij dacht, hé, da´s een heel ander touwtje, mag ik die eerst ´ns ff zien? Heb er veel mee gefriendlyd. Nu is Vash wel heel extreem daarin hoor. Zelf een ander model borstel moet eerst grondig besturdeerd worden voor ie ´m op zijn lijf wil. Maar dan is het ook okee. Misschien heeft Timber ook nog niet veel vertrouwen in dat touwtje. Heeft het dezelfde kleur als je 12 ft line? Die van mij is anders. (Maar ik weet niet of paarden kleuren zien... )

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Heeft het dezelfde kleur als je 12 ft line? Die van mij is anders. (Maar ik weet niet of paarden kleuren zien... )
    Weet je dat ik daar niet eens over nagedacht heb dom dom dom.......mijn 12ft line is wit en de 22ft is zwart....................weet ook niet of dat het kan zijn maar het is idd een andere lijn
    Vandaag wilde ik ook weer gaan oefenen, maar Timber had van die vieze klodders aan haar neus dat ik haar maar een dagje vrij gegeven heb (mijn poezelige kwpn-ertje kan er niet tegen om in de regen te staan, lekker NH-paard ). Maar ik ga morgen maar wel even friendlyen met die lijn, dat kan ik ook wel binnen doen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mijn 12ft line is wit en de 22ft is zwart
    Nou dat verschil zien ze wel denk ik. Mijn 12 ft is wit met een rood spikkeltje en de 22 is wit met groen, nou dat meneer heel snel in de smiezen. Hij weet ook dat de clip die daar aanzit (een karabijnhaak) minder zeer doet op zijn kaak als de bulldogsnap van de 12 ft lijn. Maakt ie ook misbruik van.
    Getver, klodders aan de neus....dan maar binnen oefenen, alhoewel, het is hier (noord-holland) nu lekker van dat vriezend weer. Da´s gezond weer zei mijn Oma dan!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

En wat dachten jullie van de geur? Een (nieuwe) 22 ft. leadrope ruikt heel anders dan een lang gebruike 12ft. leadrope

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    En wat dachten jullie van de geur? Een (nieuwe) 22 ft. leadrope ruikt heel anders dan een lang gebruike 12ft. leadrope
    zeker waar!!!

Aangemeld
    May 2005

Tja ik voel me nu even mega suf
    Daar heb ik ook allemaal niet bij stil gestaan ...........nou ja aldoende leert men. Ik ga er eerst maar veel mee friendlyen dan wordt het vast vanzelf beter.

Doet me trouwens denken aan een verhaaltje met Est.
    Est was altijd super makkelijk met buitenritten behalve als we naar De Hoef gingen , dan veranderde ze in een mega draak, spooky, steigeren om willen draaien en totaal niet ontspannen.
    Na weer zo'n "lekkere" rit baalde ik stevig. De volgende dag besprak ik dit toevallig met een meisje op mijn toenmalige bijbaantje. Vraagt dat meisje: "zit daar een slachthuis toevallig" nou dat was dus idd zo.......toen gingen de kwartjes vallen (duurt bij mij vast even ). Nooit meer met Est naar De Hoef gereden dus, scheelde een hoop frustratie

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

haha, ja, dat ze daar niet langs wil dat begrijp ik...brrr....mensen denken vaak: wat doe ik fout? Maar soms ligt het dan aan zoiets! Ben benieuwd of de hernieuwd kennismaking met de 22ft line wat verbetering brengt! En blond ben je niet hoor, je hebt de puzzel herkend en een oplossing wordt gezocht. Dat is juist het gave van het trainen van paarden. Je blijft leren en leren!

Aangemeld
    May 2005

Leren doe ik gelukkig nog elke dag

Ik heb ook een witte 22 ft line die meer lijkt op die 12 ft (zelfde kleur enzo).....maar ja die had ik eigenlijk niet gebruikt omdat de bak zo nat is en dan werd'ie zo vies Morgen maar eens testen of ze die wel (of beter) accepteert.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Denk aan de tip van Nicolien

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Denk aan de tip van Nicolien
    Die was ik nog niet vergeten

Zal jullie uitgebreid verslag doen van die wetenschappelijke onderdoek

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten