Hoi,
Hier ben ik terug. Valt het op dat mijn examens gedaan zijn.
Enfin het gaat over het volgende: Vanilla kan dus heel moeilijk blijven stilstaan/stoppen. Ik ben daar nu al een heel tijdje mee aan het oefenen.
Bv: Ze kent perfect de kernwoorden om gangwisselt te maken (stap,draf,galop). Maar vraag haar niet om halt te houden want dan moet ze nog altijd enkele stapjes bij te zetten. Ik ben daar nu al ff op aan het oefenen maar er lijkt geen betering in te komen. Als ik dan mijn fases heel snel opdrijf zodat ze sneller stilstaat wordt ze heel erg leftbrained. Weer er iemand hoe ik dat dan beter kan aanpakken?
Bv2: Als ze gewoon moet stilstaan voor een oefening ofzo vind ze het dus ook ongelooflijk saai. Bijvoorbeeld als ik om haar heen wil wandelen draait ze mee om. Wil ik haar krabben loopt ze na een minuutje ook weg. Elke keer als ze dan weggaat geef ik haar discomfort door haar 2 rondjes te laten draven. Daarna blijft ze wel langer stil staan. Maar haar euro valt precies niet. Want de keer erna loopt ze weer zo weg.
Zo heb ik ook altijd last gehad om haar mooi met mij mee te laten wandelen. Dus hoofd aan hoofd of hoofd aan schouder. Dat is na enkele keren een zeer effectieve fase 4 wel verbeterd. Maar ook dit begint ze precies terug te vergeten. Want als ik haar waarschuw houdt ze dan toch niet direct in en probeert wat door te lopen. Dit doet ze tot er druk of de leadrope komt (dan loop ik ter hoogte van haar buik). Tenzij ik natuurlijk met mijn touw even voor haar neus zwiep als zijnde fase 3. Maar dan trekt ze haar hoofd weg van mij en loopt ze helemaal weg langs mij. Dus zit er 1,5 meter tussen ons.
Dus als jullie mij hier nou nog even mee zouden kunnen helpen.
xxx
Stefanie
ps: Ik ga dit weekend niet antwoorden want ga een weekendje gaan kerstshoppen. Morgen om 4 uur opstaan. Maar laat jullie vooral niet tegenhouden om goeie tips te geven.
Bladwijzers