Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: nogmaals een bit-vraag

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

nogmaals een bit-vraag

Ik zag bij parelli.nl het snaffle bit te koop staan voor 107 !!!!!!! euro.

Bij ons in de westernshop verkopen ze ook een sweet iron snaffle met losse ringen voor slecht 12 euro.

Wat mis ik hier? Wat is er zo verschillend aan het parelli-bit? Alleen het merk of is er meer?

Re: nogmaals een bit-vraag

De NAAM skey! Je kunt dan opscheppen dat je een ècht parelli-bit hebt.
    een sweet iron snaffle is een sweet iron snaffle. Er kan best een verschil (minimaal trouwens hoor) in dikte zitten, of in ijzersoort...
    jaa, dat is het natuurlijk: heb je goed gekeken of dat bit niet van goud is

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

hahaha, misschien is het ingelegd met diamantjes aan de ringen. Dat ik daat nou niet naar gekeken heb, dom toch

Maar je denkt dus dat hij misschien alleen in ijzersoort verschilt en voor de rest verder niets speciaals?

ik heb een 18 cm (!) snaffle in Amerika gekocht voor maar 9,99....... 13.50 incl. verzenden. In Nederland (Europa) zijn er in die maat alleen maar stangen te koop (die heb ik dus in soorten en maten)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    De NAAM skey! Je kunt dan opscheppen dat je een ècht parelli-bit hebt.
    een sweet iron snaffle is een sweet iron snaffle. Er kan best een verschil (minimaal trouwens hoor) in dikte zitten, of in ijzersoort...
    jaa, dat is het natuurlijk: heb je goed gekeken of dat bit niet van goud is
    Niet vergeten dat ze zijn ingestraald door Pat himself, dus er zit lots of Savvy in!! Ja, en dát kost wat . Maar serieus, ik heb geen idee. Zal toch wel ander materiaal misschien, degelijker? Heb je van allebei een foto om te vergelijken? Het scheelt wel heel erg veel geld!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik denk dat dti het bit is dat ik heb gezien in de westernshop. Dus met van die koperen streepjes, dat is dus het sweet iron.
    Verschil zijn hier wel de D-ringen. Die ik wil kopen had losse ronde ringen dus die moet je er ff bij denken.

Dit is het bit van de parelli website.

ik heb een Parelli look alike van 14 euro...

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dus het maakt allemaal niet zo'n verschil uit? Wie koopt dan in godsnaam een bit van 107 euro terwijl je er ook ééntje van 12-14 euro kan kopen?

Ik denk dat ik toch maar voor het goedkope ga, en een mooi kopstelletje met 1 oortje, schattig...
    I LOVE Xmas! cadeautjestijd! Ik weet nu dus wat ik kan vragen

Niet vergeten dat ze zijn ingestraald door Pat himself, dus er zit lots of Savvy in!!
    *hhmmmm* dan vraag ik wel Eddy mijn bitje in wil stralen, hij heeft savvy genoeg, vind ik

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Jeetje, daar zit een heel verschil in qua prijs.. en echt verschillend zijn ze dus niet.
    wordt er gewoon stil van
    No one can teach riding as well as a horse.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Mijn bit was ook goedkoop. Wat een prijzen zeg... Maar die hoofdstellen zijn ook al zo duur. Het zal vast en zeker goed spul zijn, maar ik trek zelf ook geen schoenen aan van 300 euro..... Ik geef mn paard het recht om ook extreem dure spullen te boycotten
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    Ik heb dus een snaffletje gekocht, het is er toch eentje geworden met D-trens zoals die op de foto.
    Maar de eigenarese van Aramis heeft het bit nu ook gezien en volgens haar is zo'n dun bit veel te scherp inwerkend en had ik beter een dikkere bustres genomen.

Kan iemand mij hierover wat meer informatie geven want zelf weet ik er niet veel van. De vrouw van de winkel die vertelde dat een dunner bitje net leuker was voor het paard in zijn mond.

tsja, dunne bitten staan bekend als "scherper" dan dikkere. Maar dat hangt ook nogal van de mond van het oaard af. Heeft een paard weinig ruimte in de mondholte, dan kan een dikkere trens ronduit vervelend zijn voor je paard, ongecacht of je hem op dat moment gebruikt of niet.

Bij die Mylers is het grote voordeel dat ze NIET dubbel kunnen vouwen rond de onderkaak (squeeze!), en NIET in het gehemelte pinchen, omdat dat tuissenstukje dat begrenst.

Als je paard daarbij een dunner bit ook prettiger in de mond vindt, qua ruimte, EN jij bent netjes met je handen, dan is het een heel vriendelijk bit volgens mij!

Maarja, wie ben ik? Het feit dat ik zo'n "scherp" bit in mijn lieve Suusje hang, wil wel wat zeggen

May the horse be with you!

Ik vind een dun bitje veel vriendelijker dan een dik. Tenminste.... op de manier hoe wij (pareliers ermee omgaan). Wij rijden al niet met contstante aanleuning (of druk) en Ã*ls we het bit gebruiken doen we dat met veel feel.
    Het paard heeft veel minder bit in zijn mond dan met een dik, en we pakken het heel voorzichtig op. Ik zie echt het probleem niet Skey.

Ik weet niet of die mevrouw die jou dat zei, wéét hoe het rijden op z´n parellies eraan toe gaat. Ik kan me voorstellen dat iemand die rukkerig, trekkerig, abrubt, lomp, zonder gevoel of vaste hand met veel druk (lees: gewicht) rijd, het advies mag hebben voor een dikker bit.
    Maar in jouw geval zeker niet. Het was toch: less is more? Dat geld ook voor het bit. Minder bit en nòg minder druk is het best. Met een dikker bit moet je ook weer méér druk zetten.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    Ja, jullie hebben gelijk denk ik, zo dacht ik er net over. Maar ach, probeer dat maar eens uit te leggen aan een normal die steeds met contact rijd.
    Het zijn super lieve mensen maar ze kennen de soft feel die wij gebruilen niet denk. Wel ziet ze hoe licht hij is op halster en ik heb haar dan ook uitgelegd dat het bit slechts als verfijning komt (ooit, nu nog niet) dus ze begreep wel dat als hij op het bit nog fijner regageerd door de soft feel die we eerst creëren, ik dan echt niet vaak of hard aan het ding moet komen.

Bladwijzers

Forum Rechten