Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Foto's van King's hoeven

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Foto's van King's hoeven

Hoi,

King staat nu voor 2 maanden zonder ijzers, achter 2,5 maand. Deze foto's zijn vandaag gemaakt (met dank aan Maya_Longlane!). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

http://www.mijnalbum.nl/Album=MMQJ46LT

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Foto's van King's hoeven

Ziet er best netjes uit, alleen lijken de hielen nog wat lang. Maar die zijn ook erg ondergeschoven (geweest) zo te zien, dus dat moet allemaal nog goed komen.
    Heb je ook foto's van hoe het eruit zag voor het natuurlijk bekappen?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Op wat verschil in de voorvoetjes na (de ene wat steiler dan de andere) vind ik het er ook best netjes uit zien .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

lon, lijkt dat nu zo op de foto of heeft het voorbeen zonder aftekening een hoef met erg ondergeschoven hielen? het andere voorbeen lijkt beter. van Ilona weet ik dat het erg belangrijk is dat voeten met ondergeschoven hielen bekapt worden MET EEN KWARTIERBOOGJE. ik kan op de foto niet zien of dat bij jouw paard is gebeurt. verder heb ik begrepen dat je de cursus gaat volgen van frans en ilona, het is misschien een idee om (goede ) foto's mee te nemen naar de cursus. (goede foto's: van elke voet een vooraanzicht, 2 zijaanzichten, 1 van de onderkant, en 1 van de onderkant/half gekanteld, om de diepte van de zool te kunnen zien)
    als je wilt kan ik je wel voorbeelden mailen.
    mijn paard heeft een mening.

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

@ Memphis. Zijn deze foto's niet duidelijk genoeg om te laten zien op de cursus? Want misschien dat ik dan de foto's die online staan kan laten zien, mochten ze interesse hebben. Ik heb geen tijd meer om nog foto's af te laten drukken en mijn kleurencartridge is op, dus printen zit er ook niet in.... Voorbeeld mailen is sowieso wel fijn, ik zal je even mijn email adres pb-en.

@ Evenaar. Ehm, nou niet hele duidelijke denk ik. Ik maakte vroeger (lees: toen hij nog ijzers had) eigenlijk nooit foto's van zijn hoeven. Die ondergeschoven hielen, weet jij of dat uit zichzelf herstelt of moet je daar met bekappen iets speciaals voor doen?

Aangemeld
    Apr 2005

hoi lon,
    ik heb je gemaild, maar ben niet zeker of ik je mailadres goed heb weergegeven.
    laat me even weten als je de fotos niet hebt ontvangen.

Aangemeld
    Apr 2005

oeps, ik had niet gezien dat er nog meer foto's in je mapje zaten! sorry,sorry, ze zijn prima.

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door memphis
    hoi lon,
    ik heb je gemaild, maar ben niet zeker of ik je mailadres goed heb weergegeven.
    laat me even weten als je de fotos niet hebt ontvangen.
    Ik heb nog niks ontvangen, dus ik denk dat je inderdaad het mailadres niet helemaal goed had. Zou je het nog een keer willen proberen?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik weet niet precies of je nog iets extra zou kunnen doen bij onderegschoven hoeven... Volgens mij is het belangrijkste dat je paard elke 2 weken correct bekapt word zodat de hoef geen kans krijgt zelf weer in een rare vorm te groeien.
    En eigenlijk kan ik je daarvoor het beste Petra aanbevelen, ze is gewoon heel goed! Strasser staat er wel om bekend dat het rigoreus is, maar een bekapper kijkt echt wel goed naar wat er wel en niet gedaan kan worden aan een hoef en hoe het paard erop loopt (sorry, ik maak graag reclame voor mensen en dingen die mij geod bevallen )
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten