Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 48

Topic: Beginner Parraleli oefeningen ??

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Beginner Parraleli oefeningen ??

Het is nu al een aantal malen uitgelegd... volgens mij is het niet zo ingewikkeld.. herhaling wil wel eens helpen...daarom nog maar een keer:
    Omdat de ene oefening verband houdt met de andere, het is een opbouw. Er hangt een hele psychologie en gedachtengang achter, vandaar dat er ook cursusmateriaal gemaakt is in de vorm van de Parelli paketten.
    En dan is het aan jou of je wilt inversteren in de toekomst samen met je paard. Je kunt dan oefeningen/games bespreken op het forum als je daar vragen over hebt, maar zo een oefeningetje neerzetten als ware het een uitprobeersel dat is niet de opzet van PHN

Misschien nu dan duidelijk?
    (met dank aan Amon )

Iedereen hier heeft het pakket zelf moeten kopen, zonder te weten "of het iets is voor je paard".
    Als jij je al zo verdiept hebt in PNH zoals je zelf zegt, dan zou je al weten of het "iets is" voor je paard.
    Parelli is NIET het aanleren van oefeningen of kunstjes aan een paard.
    Parelli is het opbouwen van een verstandhouding op basis van communicatie. En dat leer je niet door een oefening te beschrijven. Je weet namelijk niet WAARVOOR je die oefening doet.
    Je doet ze namelijk niet zomaar. Ze zijn onderdeel van een communicatiesysteem, en hebben een volgorde.

Maar dat weet jij allemaal vast wel als je je er al zo in verdiept hebt.

Ik zal je de eerste "oefening" geven, dan heb je vast wat te doen.

1) breng tijd door met je paard, door in de stal, wei of paddock te gaan zitten en NIETS te doen. Je mag je paard niet roepen of aaien, (alleen als die jou het eerst aanraakt). Dit doe je minstens een half uur lang.

Succes!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ergens moet je ook begrijpen dat we allemaal zelf die pakketen gekocht hebben en geïnvesteerd. En als er dan iemand langs komt die vraagt of we 'even' de oefeningen hier willen neerzetten, nou dat klopt toch ergens niet.
    Niet dat we niemand willen helpen maar eigenlijk zijn Parelli geen oefeningen maar een hele gedragsverandering, het is onmogelijk om dat hier neer te zetten... het pakket bevat maar liefst 8 dvd's met minstens op elke dvd 3 tot 4 uur kijkmateriaal...reken jij maar even uit hoe lang het zou duren om daar een samenvatiing van te maken... kan dus niet.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Skey Level 2 bevat 8 dvd's Level 1 zes stuks, en dat is evengoed nog enorm veel materiaal. Dus daar ben je wel even zoet mee.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Maar mijn grootste bezwaar blijft, dat het niet zomaar 'even' een paar oefeningetjes zijn!!!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Skey Level 2 bevat 8 dvd's Level 1 zes stuks, en dat is evengoed nog enorm veel materiaal. Dus daar ben je wel even zoet mee.
    Oeps idd, 6 dus. Maar das nog veel toch?

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Heb het niet in 1 dag kunnen bekijken
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Het was 12 uur filmmateriaal toch? Moet lukken, al zou ik zelf na een tweetal dvd's in standby-modus komen te staan.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

dat snap ik ook wel
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Als je het snapt... waarom vindt je het dan raar dat hier niet 'even' een paar oefeningetjes opgelepeld worden?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

ach, ik vind het gewoon een beetje kinderachtig. ik snap ook wel dat je niet alle oefeningen online kunt zetten, maar je kunt toch wel 1 tipje van de sluier oplichten door een klein startersoefening uit te leggen? die kun je namelijk ook uit teksten op internet zelf gaan verzinnen. voorbeeld: het synchroon meelopen. ik heb geen enkel parelil pakket gekocht en toch kan indiana al bijna synchroonb meelopen. dat wil zeggen: ze kan het wel, alleen als ik stop loopt ze nog 2 en soms 3 passen door vanuit draf. stap doet ze wel al. maar laat maar, ik snap dat jullie lievcer alles voor jezelf houden. groetjes agnes
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Zucht, nog maar een keer mijn tekst, geloof dat je de inhoud daarvan nog niet hebt begepen:

Omdat de ene oefening verband houdt met de andere, het is een opbouw. Er hangt een hele psychologie en gedachtengang achter, vandaar dat er ook cursusmateriaal gemaakt is in de vorm van de Parelli paketten.
    En dan is het aan jou of je wilt inversteren in de toekomst samen met je paard. Je kunt dan oefeningen/games bespreken op het forum als je daar vragen over hebt, maar zo een oefeningetje neerzetten als ware het een uitprobeersel dat is niet de opzet van PHN.
    En dat is dan ook de reden waarom je paard je voorbij loopt, het hangt allemaal met elkaar samen.
    En dan maar kinderachtig, het zei zo, ik zou de laatste zijn die iemand niet zou willen helpen, maar niet op deze manier, want dan zou ik omdat ik een oefeningetje neerzet zonder de onderliggende gedachte, juist het tegenovergestelde bereiken.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Dit schrijf je:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    ja, maar ik heb al onwijs veel er over gelezen en heb wel zelf al het een en ander geoefend naar aanleiding vaan de verschillende verhalen. nu vraag ik aan jullie of jullie nog meer oefeningen weten.
    Wát heb je dan allemaal gelezen? Nogmaals, Parelli (de schrijfwijze blijft maar moeilijk...) bestaat niet uit losse oefeningen en taken. Wat verwacht je dan dat we hier neer zetten? "Leg de driving game even uit?" Dat kán niet, als je niet het hele voorliggende traject erbij hebt. Je moet de relatie met je paard verbeteren, niet een serie oefeningetjes doen. En als je dat kinderachtig vindt, so be it. Mijn paarden vinden het in ieder geval niet kinderachtig dat ik tijd, geld en moeite aan ze spendeer.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

das dan fijn. ik ben niet uit op ruzie. ik verwacht niet dat je een parelli oefening uitlegt. dusd niet 1 van de games, maar mss wel hoe je je band kunt verbeteren? mss is dat te veel gevraagd. nou laat maar dan, maar geef dan gewoon geen antwoord hier. ik en die andere die om een oefening vroegen vragen niet om afgezeken te worden en de grond in geboord te worden. dus houd gewoon je mond als je geen oefening of tip wilt geven. kan mij het wat schelen hoe je het wilt noemen.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Dan moet je het niet in de Parellihoek vragen Agness, staat toch echt Parelli oefeningen door de topic starter.

Je reactie vindt ik ver beneden peil, je dramt zelf zo door, er is in het begin netjes uitleg gegeven waarom het niet werkt.
    Vraag me dus sterk af wie hier nu kinderachtig bezig is.
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten