Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: passenger game in draf

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

passenger game in draf

Na lang getopt te hebben met gipsy, door allerlei kreupelheden, zijn we langzaam aan weer begonnen met rijden. De passenger game gaat in stap goed. Alleen in draf gaat ze allerlei mini rondjes draven en dan gaat ze weer over in stap, gebruik ik mijn fases weer en begint het opnieuw. De kleine rondjes zorgen er ook voor dat ze weer onregelmatig gaat lopen.
    Ze blijft maar bij de ingang van de bak hangen. Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: passenger game in draf

Als ze er onregelmatig van gaat lopen, zou ik het voorlopig even bij de stap houden. Gaat het je om het passengeren zélf (dus het bewust het paard laten lopen waar ze wil), of om de bijbehorende zit te oefenen? Als het om het laatste gaat, dan zou je evt follow the rail kunnen doen, dan mag je wel corrigeren, kun je rechte lijnen rijden en toch je zit oefenen. Maar als het puur om het passenger gaat, dan moet je de draf denk ik even laten zitten tot ze wel weer 100% is.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

O ja, heel herkenbaar, dat rondrennen voor de ingang.

Ik heb toen ook eerst follow the rail gedaan en heel veel andere dingen. bij mijn paard was het erge onzekerheid over alle nieuwe dingen die ineens in haar bestaan kwamen waar ze erg onzeker van werd. En de veiligste plek was toch wel: de uitgang!
    Ben heel veel grondwerk toen weer gaan doen, en follow the rail, passenger in stap (ze vond passenger zooo eng, want er kwam geen sturing, da's voor een onzeker paard, die graag leunt op de ruiter, heel moeilijk), en heel langzaam weer opgebouwd. Nu gaat het goed, maar we zijn toch 3 maanden bezig geweest..

Suus vond het ook erg moeilijk in het begin. Zocht echt de comfort bij spullen in de bak: is het dit? is het dit? Dan moest ik telkens nee zeggen. Dat vond ik een beetje zielig.

Later weer opgepakt, toen ging het goed, ze doet het nu heel verantwoordelijk, zelfs als een ander paard gaat stappen, blijft zij draven, want dat is haar 'werkje'. Schattig is dat.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    60

Amon kan die verantwoording ook nog niet aan hoor draven tijdens de passenger, die heeft een abonnement op de uitgang, moet zelfs op tijd ingrijpen als er iemand uitgaat, want als ik niet oplet staat hij ook netjes buiten. Hij passengert zich zo richting poetsplaats
    Dus ook ik vraag alleen maar stap van hem dan, en inderdaad heel veel follow the rail in draf. Op een dag is hij ook wel zover dat hij die ingang niet meer als comfort ziet.
    Sommige paarden hebben gewoon wat langer nodig daarvoor, geeft niets, met geduld en soms wat stapjes terug kom je een heel eind.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Bedankt voor alle reacties. Ga gewoon verder met inderdaad passenger stap en follow de rail. Ben de draf langzaam aan het opbouwen op advies van de dierenarts, maar ga voorlopig dan alleen follow de rail in draf doen.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar na een tijdje follow the rail en wat andere games vanaf Fenna's rug lukte het nog niet helemaal. Ik kreeg de tip om sneller door mijn fases heen te gaan, net als bij de send eigenlijk. Als je send niet goed is valt je paard ook snel terug op bij de circlinggame, dit hielp ook super bij mijn passenger!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten