Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: probleem met pony uit de paddock halen, nu is ze angstig

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

probleem met pony uit de paddock halen, nu is ze angstig

Hallo,

Vandaag was mijn pony lekker aan het dollen met mij, nadat ik har had gereden, wat overigens hardstikke goed ging, heb ik haar in de paddock losgegooid.

Ze was lekker aan het razen en rollen.

Maar later kreeg ik haar er niet meer uit, steeds wegrenne, grote neusgaten opzetten en lekker op rust staan al sik niet in de buurt was.
    Ik ben toen vast gaan uitmesten en heb haar nog even laten staan.

Toen kwamen mijn ouders.
    Ik weer proberen Marinde eruit te halen, wat weer niet lukte, ze was actief en wilde rennen.
    Mijn vader met het idee om het met voer te proberen, wat ook niet lukte. En op een gegeven moment waren hun het zat ik moest mijn pony naar hun toe jagen zodat hun haar konden vangen.
    Mijn vader maakte mijn pony helemaal panisch en ik moest uit de buurt blijven, ze werd bang en hij begon aan het halster te trekken toen het halster eenmaal om was. Die pony liep ietsje sneller dan hem en weer een ruk, rondje draaien weer een ruk.
    Ik moest haar toen over nemen en op stal zeten, ze stond helemaal panisch op stal, maar ik mocht haar niet gersut stellen.
    Ik ben bang dat wat mijn pony en ik nu samen hebben naar de knoppen gaat of in ieder geval verminderd.
    Ze was helemaal bang, maar mijn ouders wilden niet dat ik haar nog even kroelde en ik moest mee naar huis.

Ik ben behoorlijk boos om hoe ze met mijn pony om zijn gegaan... maar ik weet niet wat ik nu het beste kan doen...
    Wel ben ik erg bang dat ze morgen nog steeds over haar toeren is.

Marinde is een erg gevoelige pony en kan soms zo een paar dagen 'boos' zijn, als ze iets heeft meegemaakt waarmee ze is gedwongen, duurt het vaak weken voor ik haar er weer overheen heb gekregen.

Wie heeft er een idee van wat ik moet doen?

Aan de ene kant wil ik graag terug naar stal, maar dat kost mij een half uur (misschien te lang?)
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: probleem met pony uit de paddock halen, nu is ze angstig

Ouders.....niet altijd even handig bezig. Zou toch nog even terug gaan als dat kan. Even wat rust brengen. En dan met je ouders in gesprek, dat jij degene bent die met haar verder moet en dat zij zich daar, hoe goed bedoeld ook niet mee moeten bemoeien. Ze maken dan voor 5 minuten tijdswinst iets `stuk`, waar je dan weer een hele tijd aanmoet werken om het weer goed te krijgen. Soms zijn ze gewoon `heet` en rightbrained. Maar het lijkt alsof ze met je aan het terugspelen was! Dan zou je toch het best even met haar gaan spelen, desnoods at liberty. Maar ja, als je weg móet, dan kan dat niet. Als je met je paard aan de gang gaat kan je nu eenmaal geen tijdschema gebruiken, it takes the time it takes. Voor jou dus extra moeilijk als je op een bepaalde tijd wordt opgehaald. Als je band met haar goed is, dan vergeeft ze het je vast wel; paarden hebben een enorm groot hart gelukkig en vergeven ons onze foutjes als we genoeg punten in de plus hebben gescoord .

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor je reactie, ik liep naar de bushalte omnog terug te gaan, ik heb er een lange tijd staan wachten, maar helaas kwam de bus niet opdagen.

Ik ga er zo weer heen kijken hoe het met haar is, even losgooien weer en wat met haar spelen en kijken hoe het gaat

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

en, hoe is het nu met haar? viel haar "boosheid" mee?

Aangemeld
    Aug 2005

Ja haar boosheid viel gelukkig mee, ze was wel erg bang voor het halster, halstertouw, touwhalster, leadrope, alles waar je een paard zo'n beetje aan mee neemt
    Gister hebben we erop geoefend en daarna ging het goed, ik ben benieuwd hoe het zometeen gaat maar ik verwacht eigenlijk geen problemen

Bladwijzers

Forum Rechten