Hallo,
Binnenkort ga ik beginnen met rijden van Estrella, het paard van mijn zus.
Dit paard is vroeger van mijn broer geweest en heb ik haar verzorgd.
Ze staat nu weer een aantal jaar stil, sinds ze van mijn zus is, in die tijd heb ik haar nog wat gereden maar niets ging naar wens van mijn zus en ben ik gestopt.
Dit paard heeft wat trauma's van vroeger, ze is achterna gezeten door een landbouwwerktuig en heeft waarscheinlijk ooit vastgezeten toen ze de stal uit wilde lopen, met opzadelen; aansingelen; staat ze te trappelen en zakt ze door de achterhand.
Ze scheurt de stal uit, hierbij moet je uitkijken dat je niet ondersteboven wordt gelopen, ze is erg zenuwachtig maar luisterd heel braaf.
Bij een kleine stemverheffing ho! staat ze al weer stil. Bij halt komt ze met haar schouder of hoofd naast je staan.
Ze doet geen vlieg kwaad en is reuze dol op aandacht.
Ik had al eens veel met haar geoefend hierin en dat ging al snel beter.
Het lijkt wel of ze haar krachten niet kent, heel onzeker is, en daardoor wat 'lomp'.
Mijn zus heeft weer gevraagd of ik weer met haar wilde beginnen, graag zelfs het is een super fijn paard!
Maar ik zal weer van voren af aan moeten beginnen, mijn zus doet niets meer met haar omdat ze bang van Estrella is. Zo rent ze bijvoorbeeld al weer heftig haar stal uit.
Van het weekend wil ik met haar beginnen. Maar ik weet niet precies hoe.
Ik wil dat dit paard weer vertrouwen in mij krijgt. Zelf zat ik te denken om haar los te zetten in de longeerbak en een soort van kleine ronde bewegingen maken met mijn vingers over haar hele lichaam, ik deed dit bij mijn pony en merkte dat ze dat erg fijn vond en gelijk een stuk relaxter was.
Wie kan mij tips geven? Vast bedankt!
Bladwijzers