Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Eddy op Paard en Koets.

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Eddy op Paard en Koets.

Hoi iedereen,

jaja parelli nederland komt ook eens in Noord-Brabant en wel naar Den Bosch. Al meer dan 20 jaar bestaat het evenement Paard en Koets en mensen uit het hele land trekken uit om hier naar toe te kunnen.
    Meer info kun je vinden op http://www.paardenkoets.nl, maar heb voor jullie nog even het stukje van PNH eruit gehaald.

PARELLI NEDERLAND

Parelli Nederland verzorgt de promotie en organisatie van Parelli evenementen en producten in Nederland. Het programma van Pat Parelli is een volwaardig trainingsprogramma met de psyche van het paard als uitgangspunt. In verschillende levels leer je een relatie en communicatie met je paard te verkrijgen op basis van respect en vertrouwen. De levels 1 t/m 3 vormen een zeer solide basis voor iedere discipline. Je leert je paard in alle omstandigheden licht en gewillig te zijn. Het programma kent cursussen met een volledige uitrusting, inclusief een uniek thuisstudie pakket. Cursussen en demonstraties worden gegeven door officieel gecertificeerde instructeurs.

Tijdens Paard & Koets zal voorlichting gegeven worden over het Parelli-programma welke ondersteund wordt door een aantal demonstraties in de piste. (voor tijden: zie pagina “shows”, waar enkele weken voor het evenement het volledige programma bekend zal worden gemaakt)

Als meerdere mensen willen gaan dan kunnen we misschien iets afspreken en kan er eventueel wel iemand bij mij blijven slapen ofzo.
    ride like the wind

Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Re: Eddy op Paard en Koets.

Hay,

Ik wil er graag heen, maar weet niet of ik er kan komen.
    Moet ik dus nog even kijken
    Zijn er meer die er heen gaan?

Greetzz

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja ik.

ik wil er graag heen gaan
    waneer gaan jullie? het is drie keer zaterdag middag en avond en zondag. Ik wilde zaterdag gaan

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

ik ben er de zondag.

en als je nog parelli-ers rond ziet lopen, vraag ze dan ook ff of ze op het forum willen komen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Demo tijden
    Zaterdag 13 november 11:50 - 12:30
    17:00 - 17:40
    Zondag 14 november 15:55 - 16:40

Irene

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

En wie zijn de demo-studenten?

Heel vreemd, maar ik hoor niet meer over demo's

nik

May the horse be with you!

Hoe bedoel je dat?

Wie gaat er ook Zaterdag?

Never mind Was flauw geintje van mij.

Ik ga niet overigens.

May the horse be with you!

Wie is er gaan zien?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik ben gaan kijken!

Eerst was ik er in mn eentje, maar gelukkig bedacht Marja zich (ze zou thuis blijven) en is ze toch gekomen. Het was erg gezellig met zn tweetjes.
    Ook veel te veel leuke aanbiedings-standjes dus ik heb weer een beetje veel spullen gekocht. En daar heb je altijd pas last van als je een half uur moet lopen naar de trein he...

De demo's:
    eerst gingen we naar de Freiberger show kijken. Deze paarden zijn door hun coole karakter uitermate geschikt als recreatie paard (volgens de irri omroepster) maar het was vooral heel gaaf om te kijken naar 1 man, want die reed met Parelli halster. En later bleek dat hij al ver in L3 was!
    Echt stoer, hij klom via een ladder op zijn paard. Deed een beetje Garocha met diezelfde ladder. Daarna wat grondwerk, speedy Yoyo's en sideways towards (vet!) daarna ging uiteraard het halster eraf en liet hij een heel klein beetje liberty zien (waarschijnlijk was het paard de dag ervoor ontsnapt, want hij deed maar heel weinig) en daarna sprong hij vanaf de achterkant op zn paard.

Nog een leuke imagination task gezien: rijden met 2 vlaggen ipv Carrot sticks. Keihard galopperen en dan ineens een stop-to-backup. Helaas geen galopwissels gezien. Achteraf hebben we nog ff met hem gepraat. Bleek dat dat net de enige taak van L2 was die hij nog niet kon (de wissels dus).

Helaas woont hij in Zwitserland... anders was hij zeker naar onze Playdays gekomen. En een vriendin van hem komt in het voorjaar naar NL toe, waar ze ook met PNH wil beginnen en dan zou hij zeker een keer naar NL komen, helaas zonder paard.

De demo van Eddy was ook leuk. Hij had een ijsco geleend van 2 meisjes, ijsco deed vast ergens aan de rassen demo mee die dag. Leuke ijsco, was vrij licht en snapte alles snel, waardoor Eddy toch 6 van de 7 games kon laten zien. En daarna mochten die meisjes ook ff wat oefenen, sweet!

De clinic van Anky met Imke Bartels was suf. Nouja, hoop mooie appuyementen gezien, en galopwissels, en werk-pirouettes. Maar Imke wist niet eens hoe ze haar paard rustig kon krijgen toen hij schrok van applaus (paard is daar panisch voor). Het enige wat ze deed was nog dieper/ronder rijden zodat hij helemaal niets meer kon zien. En bij alles wat ze deed (wissels, appuyementen) zei ze '' oh, zo makkelijk toch'... tsja, daar heb je wat aan

Jammer dat het standje van Eddy zo in een uithoek stond.
    Ik heb wel sneaky gezien dat er 1 iemand in Wageningen interesse had in een L1 cursus (en haar naam onthouden )

Ohja, de training van een jonge ijslander was ook een demo op die dag. ARGH! ben daar uit frustratie weggelopen. Paardje kreeg voor de 7e keer een zadel op en ging nog steeds keihard bokken. Ander paardje werd voor de 1e keer opgestegen, werd bij het hoofd strak vastgehouden zodat hij maar niet weg kon lopen. Mensen die tijdens het longeren continue 'toemaar, jaaa, gadoor, drrrrraf, hup hup' lopen roepen. *Zucht*

Ohja, ff onze aankopen:
    20 clipjes voor mn leadropes
    lange chaps (met franjes die er met klitteband af kunnen) en een rood sierrandje (L1) voor 20 euro
    Marja had dezelfde met groen (L2) sierrandje
    nieuw bruin herfst/winterjack voor 19,50
    ledervet en nog een mestvork (zo'n handige met heel veel tandjes)

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Vraagje, het paard van Imke was zeker een vos die helemaal in mekaar dook als hij applaus hoorde.. hihi ze weet wel wat ze moet doen hoor, dat heeft ze van Emiel geleerd
    Maar ik heb het paard eerder zien flippen (en tis een heel lenig paard hihi) bij dat paard zou take the time it takes zeker nodig zijn

Eddy had ik wel willen zien met een IJsco, grappig hoor

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Ben zaterdag geweest. Helaas niet de demo van de Freibergers gezien want wat ik hierboven lees had ik best willen zien.
    Voor de demo ook Imke bezig gezien, tja die kan best een Parelli cursus gebruiken volgens mij.
    Leuke demo van Eddy, met een internationaal tintje. Vooral de belg met zijn albino (of noem je dat nou een cremello) vond ik erg leuk om bezig te zien! Jammer dat het in zo'n achteraf hal plaatsvond. Vond wel dat ze een plekje in de hoofdring verdient hadden!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Die belg is Nico (vriend van K10 hier op het forum) en van het Belgische booking office.

Als het goed is deed die man van de freibergers ook mee aan de demo, met een bruin paardje.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten