Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Kunststof weipalen

  1. #16

    Re: Kunststof weipalen

    Wij hebben die verstevigingssets voor de hoeken niet. Bij ons in de zandgrond (kan me voorstellen dat de grondsoort wellicht uit maakt?) is gewoon een enkele Tpostpaal in de grond op de hoek stevig genoeg. Eén keer is een hoekpaal kromgetrokken toen een paard door het draad is gerend, zover ik weet is dat de enige paal die tot nu toe in 10 jaar kapot is gegaan. De isolatoren hebben we er wel meer van moeten vervangen, die breken soms af (wat alleen maar fijn is, want heb liever dat een isolator afbreekt dan mijn paard wanneer ie in het draad hangt).

    Het is wel even een investering in het begin misschien, maar gaat wel heel lang mee en is écht makkelijk in gebruik voor een niet echt handige doe het zelver zoals ik.

    Wij hebben een houten hek buitenom en de Tpost palen aan de binnenzijde van het track.

  2. #17
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: Kunststof weipalen

    Ik heb ook Tpost palen, staan nu 11 jaar, inderdaad stevig en makkelijk te verplaatsen.
    Enige nadeel vind ik dat er geen klemisolatoren voor lint zijn, waardoor het lint klappert en stuk gaat. Ik heb daarom een deel vervangen door koord.
    Op de hoeken heb ik geimpregneerde houten palen staan van 10 cm doorsnede.

  3. #18
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Kunststof weipalen

    Je moet er wel rekening mee houden dat als er stenen in de grond zitten (wat bij ons zo is) dat het erin slaan vaak met de nodige frustratie gaat en het hekje niet recht word omdat je na een tijdje rammen liever zoekt naar een plek waar de paal überhaupt de grond in gaat..,maar dat is met een hooten paal niet anders..
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  4. #19
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Kunststof weipalen

    Saskia, ik zag op de website van voss wel klemmen voor band. Maar misschien hadden ze die 11 jaar geleden nog niet?
    Anna, klopt wat betreft die stenen. Ook met houten of fiber palen last van. Maar aangezien het veld zelf ook niet in strakke rechte lijnen loopt en in Frankrijk bijna niks recht en strak is, maak ik me daar geen zorgen over.
    Tot nu toe doe ik hekwerken op t oog, zonder eerst strakke lijntjes te spannen.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  5. #20
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Kunststof weipalen

    Voor de T-post gebruikers: hebben jullie ze in de grond gezet met de 'speciale' palenrammer behorende bij de T-posts of lukt dat ook met een stevige hamer?
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  6. #21

    Re: Kunststof weipalen

    Met de speciale rammer. Ik denk met hamer lastig omdat de paal vrij hoog is wanneer hij nog niet in de grond zit. Dus dan zou je een reus moeten zijn om goed met een hamer van bovenaf erop te kunnen slaan.

  7. #22
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Kunststof weipalen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Christnnne Bekijk Bericht
    Met de speciale rammer. Ik denk met hamer lastig omdat de paal vrij hoog is wanneer hij nog niet in de grond zit. Dus dan zou je een reus moeten zijn om goed met een hamer van bovenaf erop te kunnen slaan.
    Ik sta meestal op een kruk om palen erin te slaan.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •