Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Afspraken verzorgers.

  1. #1
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Afspraken verzorgers.

    Ik vroeg me af of jullie afspraken of een soort contract met verzorgers opstellen?

    Sinds een tijd komt er een volwassen verzorgster die een advertentie geplaatst had. Ze is aardig, we hebben samen regelmatig met de paarden gewerkt. Ze vroeg de 1e dag al of ze ooit ook alleen met de paarden mocht werken. Ik vond dat erg moeilijk. Laatst heeft ze voor het eerst wel een dagje alleen bij de paarden geweest.
    Het komt haar (en mij eigenlijk ook) goed uit als ze dat vaker kon doen, maar de enige manier is dat ze een sleutel krijgt van mijn locatie.

    Ik denk dat ze echt een aardige meid is en dat ze te vertrouwen is, maar ik weet ook dat ik dat soms wat snel denk. Daarom vroeg ik me af hoe anderen dit doen? Het zou bij mij vooral om grondwerk gaan want mijn zadels liggen niet op locatie. Zelf denk ik aan toch een kopie van haar id en eens echt bij haar thuis langsgaan. Ik twijfel of ik een contract wil opstellen. Ze heeft me totaal geen reden gegeven om haar niet te vertrouwen.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Afspraken verzorgers.

    Hier is het gegroeid, eerst waren we vaak samen. Ik kende ze ook al.
    Maar nu zijn mijn bijrijdsters meestal alleen bij de pony's. Ze weten hoe alles werkt.
    En ze mogen rijden, mits ze samen zijn of er iemand anders aanwezig is. Ik wil niet dat als ze vallen dat er niemand is die kan helpen.
    Dat is de enige echt duidelijke afspraak.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Afspraken verzorgers.

    Volg je gevoel, als je het idee hebt dat je geen sleutel kunt afgeven en de dieren niet kunt toevertrouwen dan niet doen. Zou zo niet weten wat een contract zou toevoegen, het gaat er vooral om of ze zich aan afspraken houd daar kom je in de praktijk achter, en dat "groeit" idd net zoals Dyonne aangeeft. Bij mij lopen mensen altijd een tijd mee voordat ik ze alleen laat gaan en is nu maar heel af en toe als ik een keer niet thuis ben. Soms kan iemand anders ook dienen als achterwacht om zo maar te zeggen, een tijdje terug was ik een dagje weg maar Huib wel thuis, de verzorgster heeft toen de paarden verzorgt, ze kon altijd terug vallen op Huib, wel prettig als je afgezonderd woont zoals in ons geval. Er komt nog iemand anders bij mij wekelijks en die vertrouw ik de sleutel toe als we samen een dag weg zijn ze doet dan ook onze honden. Maar die komt ook al een tijdje. Succes, wel fijn hoor.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Afspraken verzorgers.

    Ja ik zou misschien liever nog iets langer afwachten, maar we lessen samen nu 1x/maand waarbij ze een stukje meebetaalt. Ik wil haar dan ook tussendoor laten oefenen, maar onze werkschema's komen niet goed overeen.

    Ik denk dat ik eens bij haar langsga zodat ik ze weet wonen en heb haar gegevens sowieso nodig voor de verzekering. Ik heb geen probleem met haar een sleutel geven, maar papa en nog een kennis vinden dat ik het niet moet doen. Papa is altijd heel wantrouwig nr anderen...

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Afspraken verzorgers.

    Als je zelf nog twijfelt maar het wel wilt doen omdat het handig is zou ik nog even wachten, ik laat mensen ook nooit maar zo alleen bij mijn dieren. Voel je toch wat druk vanuit haar kant ?, kijk goed wat je motivatie is voor je keuze, kies wat goed voelt voor jouw niet voor een ander Ik vind het nog belangrijker dat ik zeker weet dat de omgang goed is dan dat ik mij eerlijk gezegd druk maak over feit dat een zadel gestolen kan worden. Succes.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Afspraken verzorgers.

    Nee ze heeft er zelf geen druk meer achter gezet. Dan zou ik het niet doen. De omgang met de paarden is ok. Ze wil graag heel goed doen en horsemanship en de intentie is goed. Een paar keer heb ik haar wel afgeremd als ik ze te direct line of traditioneel vond. De laatste tijd eigenlijk niet meer. Maar ze leert echt bij en ze is heel erg bereid om naar haar handelen te kijken. Ik doe ook wel eens iets wat niet zo handig is. Net door te oefenen gaat dat ook steeds beter gaan en ze gaat ook samen met me naar de paarden blijven gaan, dus ik kan het toch mee opvolgen.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •