Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: graasmasker

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    graasmasker

    Hoi allemaal,

    Heeft iemand tips voor type graasmasker?
    Waarom die ene wel/niet.

    volgende week gaan we op een kleine expeditie naar de Edense / Ginkelse hei. Waar we overnachten is er of stal met stro (geen optie voor Kira) een kale stal of wei. Nu wilde ik wei in combi met kale stal plus hooi doen zoals ze gewend zijn. Er is veel gras vertelde de gastvrouw. Dus wei met graasmasker wilde ik proberen zodat ze misschien snachts op de wei kunnen blijven...dub..dub..(en dan ook kunnen liggen)...

    meedenken is fijn..
    Thanks !

    Thekla

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: graasmasker

    Hmmm als je paard geen graasmasker gewend is, zou ik dat zeker niet ineens een hele nacht omlaten. Maar goed als je het pas volgende week nodig hebt, dan heb je nog even om haar eraan te laten wennen...
    Grenst de wei aan de stal? Dan is het misschien ook nog een optie om een stukje wei af te zetten met prikpaaltjes? Dan hoeft Kira er niet uit te zien als Hannibal... En dan heeft ze toch een plekje om te kunnen liggen als ze dat wil.

    Ik vind het uitermate paardonvriendelijke dingen, die graasmaskers. Het kan voor een paard heel frustrerend zijn als het niet voldoende lukt om er gras mee te eten, maar hij staat er wel de hele tijd met zijn neus in...
    Maar goed ik snap dat dit een uitzonderlijke situatie is...

  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: graasmasker

    geen grasmasker ervaring bij jou dus Marja

    en terzijde, vertrouw me maar in mijn hanteren (niet direct een nacht, en nee liever geen dan wel een masker).

    En als dat mogelijk is wat jij zegt doe ik dat zeker, tussen de lijnen door lezend in de conversatie die ik had met de gastvrouw, vermoed ik van niet...jouw optie van stal plus stukje wei,
    of alleen al hard en stukje wei zou ook fijn zijn. Ik neem draad mee er zijn wel prikpalen, maar geen stroom..dus ja. Kira kennende heeft ze dat heel snel door. Lisa respecteert draden zonder stroom ook wel.

  4. #4

    Re: graasmasker

    Hier twee grasmasker liggen van Greenguard, mag je gerust lenen.

    Mijn paard(en) hebben wel een tijd lang een grasmasker overdag op de wei opgehad, Ryan zat destijds tegen hoefbevangenheid aan en ik wilde toch graag dat hij mee ging met de kudde op het gras.

    Nu ik de paarden al een tijdje aan huis heb kan ik zelf anders regelen.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: graasmasker

    Nee geen persoonlijke ervaring maar mijn buurvrouw wel; haar paard kon er niet goed mee eten (verschillende modellen geprobeerd) en werd er depressief van. Ze stond alleen nog maar voor zich uit te kijken op de wei... Toen ze het graasmasker uiteindelijk maar afliet en het risico op hoefbevangenheid dan maar op de koop toenam, bloeide het paard helemaal op. En is ook niet meer hoefbevangen geraakt overigens.

    Is een draagbaar schrikdraadapparaat nog een optie misschien?

  6. #6
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: graasmasker

    Ik heb oom een green guard die je nag lenen. Ik heb hem vorig jaar in de zomer gebruijt als ze het gras op gingen. Dit jaar niet, maar na mn vakantie had ik daar spijt van. Vinur was een beetje dik
    Met de green guard krijgen ze dacht ik nog 50%binnen.

    Waar ga je heen? Je bent dan vlak bij. Als je het leuk vindt, kom ik even buurten met Vinur

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: graasmasker

    Hm lastig hoor, mijn ervaring is dat paarden in een paar dagen wel wennen aan een masker, die van mij doen hun hoofd er in want dan mogen ze op het gras. Mijn zorg zou een beetje zijn vooral nu je het nog moet uitproberen of ze het masker wel ophouden, ze kunnen het masker ook afschuren nml, vooral als er een stal of zoiets is waar ze langs kunnen schuren.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #8
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: graasmasker

    @Gipsy spirit en Jorien; wel heel lief jullie aanbod !!

    Heb gister twee wat goedkopere versies aangeschaft, die zullen vandaag/morgen wel komen, dus nog tijd om te oefenen, en ik laat ze wat wennen aan langer op het gras inmiddels...

    We overnachten op de Mossel, twee nachtjes daar besproken heb het lekker eenvoudig gehouden. Wilde aanvankelijk een tochtje van plek naar plek doen, maar eerst even zo...is allemaal voor het eerst.
    En ja super om als je met jouw Vinur aankomt ik pb je mijn tel nummer! even appen.

    nu weer aan het werk ..

  9. #9
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: graasmasker

    Zowel JJ als Natiya hebben wel eens graasmaskers gedragen. Ze hadden het snel door om toch wat te kunnen eten. Ze waren ook blij met het masker want dan mochten ze op het gras.

    Ik doe het liever niet en vond het wat zielig, maar zij waren er zelf vrij snel ok mee.

  10. #10
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: graasmasker

    Prima ervaringen met het Tough1 easybreath graasmasker: goede langwerpige opening om te grazen gecombineerd met een ruime opening voor de neusgaten om adem te halen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •