Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Week gekoot

  1. #1
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Week gekoot

    Op mijn zoektocht kwam ik een potentiële kandidaat tegen van 3 jaar oud die wat week gekoot staat voor.

    De eigenaar zegt dat het een jonge paarden kwaal is en dit helemaal goed komt. Mijn dierenarts zegt dat het soms wel en soms niet goed kan komen.

    Nu wil ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft/had waarbij een jong paard week gekoot stond en dit dus later goed kwam en of je speciaal daar training of iets dergelijks mee hebt gedaan, of dat het juist niet goed kwam en wat de gevolgen daar dan van waren.

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Week gekoot

    Wel de ervaring in mijn directe omgeving dat het niét goed kwam, dat paard is al jong ingeslapen omdat het allemaal peesproblemen met zich mee bracht. Het is een "bouwfout", dat komt niet vanzelf goed. De gewrichtsvlakken staan net niet goed op elkaar.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Week gekoot

    Roan is ook week gekoot, dat word niet beter inmiddels is hij 6, er bestaat zelfs een aandoening weet de naam zo niet waarbij het steeds erger word. Ik denk ook niet dat je het kunt trainen. Zijn vader is ook zo gebouwd. Ik denk niet dat ze er altijd last van hoeven te hebben , maar kan niet inschatten wanneer het wel of niet klachten geeft.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Week gekoot

    Ik ken ook iemand die een paardje had met een weke koot en ook dat liep niet goed af
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #5
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Week gekoot

    Ok pfff al 3-0

    Ergens een opluchting want rationeel had ik de keus al gemaakt om niet voor hem te kiezen maar het hart zorgde ervoor dat je toch blijft twijfelen.

    Maar zo word het nog meer duidelijk. Teveel risico.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Week gekoot

    Moeilijk he een paard kiezen, blijkbaar is het nog niet de ware Lieke, komt vast.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Week gekoot

    Overigens week gekoot en week gekoot is wel een verschil. Maar een 3-jarige zal niet veel meer veranderen idd. Je ziet het wel bij veulens wegtrekken vaak.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Week gekoot

    Het paard van Tinus had aan één achterbeen een extreem weke koot. Dat kwam zeker nooit meer goed en de prognose was onbekend. Hij liep en loopt er mee als een zonnetje. Wel hebben we in het begin veel aandacht besteed aan zijn hoeven, dat die in elk geval meewerkte aan de vreemde beenstand. Hij is er bij ons, bij de vorige eigenaar en bij zijn nieuwe eigenaar nooit kreupel aan geweest en we deden alles met hem.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •