Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Melanomen, wat moet je ermee?

  1. #1
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Melanomen, wat moet je ermee?

    Nu ik weer langzaam aan het rondkijken ben voor een nieuw paardje kwam er een schimmel op mijn pad met een grote melanoom op zijn staartwortel.

    De meningen zijn nogal verschillend merk ik. De da van de eigenaar zei dat het goedaardig is en geen kwaad kan maar dat weghalen ervoor kan zorgen dat het weer terug komt.

    Ik heb Utrecht gebeld maar die deden geen uitspraak voordat ze het dier zelf hebben gezien.

    Lingehoeve zei dat hij blijft groeien en kans is dat hij open gaat. Dus zijn advies is weghalen maar ook dat zou lastig zijn omdat je op de staartwortel vaak geen huid over hebt om de wond dicht te maken en dat de wond dus open moet genezen. Hij raadde me sterk aan om niet voor deze te gaan.

    Wat ik zelf lees aan verhalen is verschillend.
    Paarden die er oud mee worden. Paarden die erdoor zijn ingeslapen. Maar vele zijn ook oude verhalen. Misschien zijn we nu wetenschappelijk verder en dus ben ik dus opzoek naar informatie en ervaringen met melanomen.

    Mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naaar een schimmel en daarom wil ik me er graag meer in verdiepen.

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Het enige wat ik je mee wil geven na 2 jaar voor 2 zieke paarden gezorgd te hebben is dat het enorm veel energie kost als je geliefde dier iets mankeert, dat is emotioneel niet makkelijk naast de financiële druk die het ook kan geven. Daarom zou adviseren om voor een gezond paard te gaan, als je ze eenmaal hebt kan er nog van alles gebeuren waardoor je extra zorg hebt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Daar ben ik het helemaal mee eens en dat is ook mijn insteek. Juist na Diesel denk ik daar veel meer overna maar daarom wil ik me er eerst in verdiepen. Ik lees namelijk ook verhalen dat mensen er niks aan doen en paarden er gewoon oud mee worden, maar dat kan dus ook anders zijn en ik wil graag weten hoe groot dat risico is.

  4. #4

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Hi, jij kent Mireille Den Hoed toch ook ? Ik weet het niet helemaal precies meer, we hadden het over witte paarden, volgens mij vertelde zij toen het verhaal dat Sharon May Davis, die paarden dissecties doet, nooit een schimmel gebruikt voor haar dissecties omdat die vaak aan de buitenkant vaak melanomen hebben maar aan de binnenkant van hun lichaam vaak ook tumoren hebben. Dat verhaal is mij altijd bij gebleven. Aangezien jij haar ook kent, kan je ff met haar contact opnemen voor het precieze verhaal.

  5. #5
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Een paar jaar geleden was Dr Derek Knottenbelt erg actief op het gebied van behandelen van en informatie geven over melanomen. Als je op zijn naam + melanoma googelt vind je veel informatie.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Wat Marja zegt, vertelde Zefanja mij ook. Die aan de buitenkant zitten kun je tenminste nog zien, maar vaak zijn dat niet de enige.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    ja dat klopt ja dat weet ik ook nog van mireille. Zij zei geloof ik dat het voor alles met wit geldde dus ook de bonte.
    Ik had zefanja ookal een berichtje gestuurd maar ze had het erg druk maar in het kort zei ze ook je weet niet hoeveel er aan de binnenkant zit.

    Ik ga even op dr derek googlen, dankjewel!

  8. #8

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Lieke. Ik zag dat dinka haar paard te koop had. Wellicht iets voor jou ?

  9. #9
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Melanomen, wat moet je ermee?

    Ja die had ik ookal voorbij zien komen maar ik wil toch net een maatje groter

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •