Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 64

Topic: Monty Roberts in België

Re: Monty Roberts in België

Amen with a capital A, Els!

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Voor geïnteresseerden heb ik hier nog een plaatje gevonden van de bokstopper geloof ik. Ik was zelf niet op de demo, maar ik las net het verhaaltje op bokt en daar stond een link naar de foto`s bij. Dat zwarte dunne touwtje langs zijn hals lijkt me de bokstopper.

Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij mij op school zit er iemand die naar Monty Roberts gaan kijken was. Ze heeft geen ervaring met nh en was heel enthousiast over die avond. Gisteren had ze zijn boek mee die ze daar gekocht had. Hierin stond de bokstopper goed afgebeeld, ook hoe je het aan het zadel moet bevestigen. Ze vondt de bokstopper een heel goed idee en begon direct over een paard die bij haar op de manege bokt... Ik denk dat heel veel mensen dit gaan proberen en het probleem gewoon nog erger gaan maken...

Gisteren was er een stukje op tv over Monty Roberts. Ze lieten zien hoe de eigenaars het paard (met trailer'probleem') op de trailer zette voor ze naar de show reden. Ik vond het verschrikkelijk en had bijna de tv van post verzet!

Ik denk dat zijn manier van werken wel goed is maar de bokstopper heeft mijn mening toch wat veranderd...

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

En dat paardje op de foto lijkt wel paardenrookvlees!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Aug 2005

Ik zag dit filmpje en toen kreeg ik wel respect voor die man, ik heb hem nog nooit in het 'echt' gezien.

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel2_2.asx

Ik denk trouwens dat dit het stukje film is wat Jolijn bedoeld.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ik moet zeggen, dat ik 'm zeer sympathiek vind op dit filmpje. Tis "gewoon" paardentaal...

Harstikke mooi filmpje hoor, niks mis mee.

Moest alleen even lachten toen het hek achter bij de trailer dichtgedan werd, maar alla.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Aug 2005

Dat had ik ook wel, maar toch 'leek' het paard rustig dus??????

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ja het is inderdaad dat filmpje dat ik bedoelde.

Ik denk dat hij dat hek wel meer gebruikt. Een tijd geleden is hij ook op tv geweest en gebruikte hij dat ook. Het paard leek het niet erg te vinden.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Grappige van dat trailerlaad 'probleem'paard is dat ze de voor situatie filmde. Leuk om dat paard met zijn mensen rond te zien lopen. Die had helemaal geen rpobleem met de trailer....en helaas hebben die mensen nu waarschijnlijk nog niks geleerd over overwicht en je niet laten meesleuren dus ik vraag me af hoe lang dat paard nog zo braaf zal laden.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Maar dÃ*t zegt Monty ook aan het einde; dat als de mensen het thuis weer op hun eigen manier doen, het paard zo weer als voorheen zal zijn. Vandaar natuurlijk dat ie zijn boeken erbij verkoopt

Maar ik vraag me af of als je zijn boeken leest, je nu echt een idee krijgt hoe het werkt. Je kunt hem wel na ga doen, schouder naar binnen draaien, open hand, blik omlaag, maar snÃ*ppen de mensen dan ook waarom?

Geef mij dan maar Parelli; daar wordt je zo geschoold in lichaamstaal, dat je in een later stadium problemen gewoon zèlf kan oplossen, zonder eerst naar zijn video te moeten kijken hoe hij precies staat met zijn lichaam tov het paard..

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik denk ook dat het paard wat overrompeld is vanwege de vreemde omgeving. Het paard leek me niet bang voor de trailer, hij had er gewoon geen trek in om op stap te gaan. Als het paard regelmatig wordt geladen zonder dat hij ermee op reis gaat, lijkt me het probleem al opgelost.

Ik vind het filmpje een beetje simpel. Die handpalm is leuk er aardig, maar ik denk dat het paard meer oog had voor de LifeDown van Monty dan voor de hand die open of gesloten was.
    Ik moest erom lachen dat de presentator verwees naar de film The Horse Wisperer
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Ik zie paarden met alleen maar RB sings.Bij die schimmel in de roundpen geeft ie ook nog is een constante sent (continu die arm omhoog) in de hoop dat het paard sneller gaat dit alles zonder al te veel resultaat (oftewell "nagging youre horse") .En dan dat paard ongedwongen de trailer in.Waarom dan al die hekken ?.In een aantal dingen heeft ie gelijk maar qua uitvoering o:
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    En dan dat paard ongedwongen de trailer in.Waarom dan al die hekken ?
    Set it up for succes
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Ik zag dit filmpje en toen kreeg ik wel respect voor die man, ik heb hem nog nooit in het 'echt' gezien.

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel2_2.asx

Ik denk trouwens dat dit het stukje film is wat Jolijn bedoeld.
    ik krijg een filmpje te zien over een armworstelaar ??

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten