Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: parelli met een ezel?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

parelli met een ezel?

op mijn werk staat een ezel van 3 jaar... ze is nog al onopgevoed.... maar ze moet later wel voor de kar. daardoor ben ik benieuwd of je de 7 games ook met ezels zou kunnen spelen?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: parelli met een ezel?

Parelli heeft de hele methode toch uitgedacht omdat hij een onhaldebare muilezel had?
    Op de dvd's van level 2 lopen ook een ezel en een muilachtig iets rond, dus volgens mij kan het prima met een ezel!

het kan zeker l met een ezel.Parelli heeft dit zelf ook gedaan .Op de savvy days in frankrijk een aantal jaar terug was ook een muildier die ook ver was in wat die kon
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Het is wel een (nog) grotere uitdaging dan een 'gewoon' paard of pony. Dus weet waar je aan begint... zeker als je zelf pas begint (weet ik niet van jou hoor, in het algemeen)

May the horse be with you!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik hoorde dat het met een ezel juist *niet* kan... maar met een muildier wel omdat die toch veel paardachtige eigenschappen hebben die de ezel mist. Al heb ik dit ergens gehoort hoor, ik heb er verder geen ervaring mee. Lijkt me wel een hardstikke leuke uitdaging!
    Als je het gaat doen, hou ons dan op de hoogte he!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Hooi,,

Ik denk dat het wel redelijk gaat met een ezel maar dat het langer duurt en je veel meer geduld nodig zult hebben. Ik denk dat ze meer right-brained nog zijn dan paarden.

Ik heb 4 jaar een ezeltje verzorgt, en die is dus heel right-brained met betrekking tot de stick e.d
    Ze zijn koppig maar met veel geduld en liefde moet het wel lukken denk ik.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Er is over dit onderwerp al ooit eens een topic geopend geloof ik, en toen was er de opmerking dat het wel gaat met ezels, maar dat ezels niet op alles hetzelfde reageren als paarden, dus dat je vaak een beetje je eigen creativiteit moet gebruiken om toch tot het resultaat te komen. Ezels zijn ook veel grotere volgers, de catching game is bv. meestal niet nodig bij ezels omdat die je vanzelf al volgen. Heb ik gehoord hé, ik heb zelf geen ezel...

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik zit er dus ook mee dat een ezel niet echt paardachtig is.... zo schijn je een ezel ook niet te kunnen longeren.... ik ga het gewoon proberen een beetje aandacht voor zo'n ezel is al niet vekeerd
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

In het nieuwe level 2 pakket spreekt Linda over muilezels. Deze zijn juist een uitdaging omdat ze veelal left-brained zijn (ze denken echt heel goed na en zijn gewoon wat slimmer). Je kunt er dus erg veel van leren, maar ook erg vastlopen. Over echte 'volbloed' ezels wordt niet gesproken

Het merendeel is dus left-brained en denkt in de trant van 'make me do it'...als je toevallig net een right-brained muilezel treft zul je daar echt een hele kluif aan hebben, volgens Linda Parelli dus...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

haha nou scheeld het dat ik zelf ook heen hele left-brainde haf heb ik heb geen idee hoe een ezel reageerd als je een fase 4 uit deelt... misschien zijn ze dan wel zo beledigd dat ze je niet meer aankijken

of ze wachten tot je een half uur later toevallig achter ze langs loopt en schoppen je...?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

uhhhh na effectieve fase 4 zullen ze je waarschijnlijk poosje niet aan willen 'kijken' en zul je veel friendly moeten doen denk ik, als ik kijk naar de 2 ezeltjes die ik ken. Ze zijn echt beledigd dan

Maar wat ik bedoelde met right-brained is : als ze ergens bang voor zijn dan krijg je dat er ook niet zomaar uit. Dan heb je heeeeeeeel veel geduld nodig want ze blijven bang/ wegrennen etc.

Ik vermoed, als ik dit lees, dat Susan niet zo veel generaties terug een ezel in haar voorvarderen heeft....

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

" en toen was er de opmerking dat het wel gaat met ezels, maar dat ezels niet op alles hetzelfde reageren als paarden, dus dat je vaak een beetje je eigen creativiteit moet gebruiken om toch tot het resultaat te komen."

Dan vermoed ik dat ik een ezel heb! Vond dat licht om zijn ogen en snuit al zo verdacht, had jouw haf dat ook niet Karianne?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne2
    Dan vermoed ik dat ik een ezel heb! Vond dat licht om zijn ogen en snuit al zo verdacht, had jouw haf dat ook niet Karianne?
    U-huh! She has!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten