Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Help Wij komen niet verder met Surprice

  1. #1

    Help Wij komen niet verder met Surprice

    Help,

    Surprise ons veulentje komt niet verder ... wij kunnen haar na ca 5 maanden nog niet aaien ... en hebben nog maar maximaal 4 maanden voor zij bij haar mamsie weg MOET mijn man zit elke lunch pauze ( die duren hier 2 uur) bij hem maar verder dan snuffelen en kusjes geven lukt niet . Als je je beweegt is Hij weg!
    Wie heeft er tips ?
    Want wij komen niet verder ...

    Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  2. #2

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    be patient en take the time it takes .Maak gebruik van zijn nieuwschierigheid.Het feit dat ie al bij je komt is alleen maar goed de rest komt vanzelf wel
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  3. #3
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Waarom moet hij bij zijn moeder weg? onder tijdsdruk zoiets oplossen lijkt me niet prettig.
    En deed hij altijd al zo of is het plots gekomen?

  4. #4

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Beste Niek
    Wij zijn heel geduldig maar ja die tijds druk ... en hij komt al 3 Ã* 4 maanden naar je toe maar daar blijven wij steken.
    Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  5. #5

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Beste Nacino,
    De eigenaresse van de moeder is bang dat hij de moeder gaat dekken (dat heeft zij al een keer mee gemaakt) bovendien moet ik er een half uur voor rijden (nu met de sneeuw nog langer)
    en als hij hier is kan Pamela de andere pony hem helpen en ik zoveel en vaak als ik wil naar hem toe.
    Zijn moeder is bang voor iedereen en na 1.5 jaar komt ze nog niet dichterbij dan op 2 Ã* 3 meter.
    Geen goed voorbeeld dus.
    Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    In je eerste berichtje omschreef je het veulen als 'zij', vandaar dat ik ook niet snapte waarom het veulen afgespeend zou moeten worden.

    De enige manier die ik zou zien om ze echt af te scheiden, wanneer je geen van beide kan aanraken, is ze dan maar in een soort kraal drijven, waar je een schot tussen beide kan zetten.

    Zijn er meer paardjes dan deze 2? Misschien kun je het veulen, wanneer je het apart hebt, bij een paard zetten dat wel heel sociaal is naar mensen toe, zodat hij daar van kan leren. Want met een angstige moeder krijgt hij niet echt een goed voorbeeld.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door my angel
    Beste Niek
    Wij zijn heel geduldig maar ja die tijds druk ... en hij komt al 3 Ã* 4 maanden naar je toe maar daar blijven wij steken.
    Martina
    Gewoon door blijven zetten.Steek eventueel gewoon je had uit en laat hem daar aan ruiken.Of geef hem in dit geval iets lekkers.Jullie moeten leuk voor hem zijn.Inprinciepe is beeing undemanding (Zowel bewust als onbewust)dit al, maar als er echt echt geen verbetering is (let wel deze verbetering kan heel heel klein zijn.)Ik weet niet of dit al zo gedaan word maar ga met een boekje in de wei zitten.Kijk niet naar hem aangezien dit al als druk kan overkomen.Gewoon zitten en hem negeren.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  8. #8

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Beste Calippo
    Ja ik heb het regelmatig over zij omdat iedereen het hier over zij heeft maar het is een echt hengstje.
    Dat echt afscheiden is ook mijn bedoeling ik wil hem hier (thuis) heen hebben maar het lukt niet om hem te vangen ... ze lopen in een wei geen stevige omheining ...
    Als hij hier komt komt hij bij onze andere pony die volledig mak is deze loopt los om het huis en komt de hele tijd naar je toe voor knuffels en aaitjes ... verder 's winters nog 2 merrie paarden ook tam en mak.
    Dus zodra hij hier is zij de kansen beter maar ja als je hem niet kan vangen kan je hem ook niet vervoeren.
    Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  9. #9

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Beste Niek,

    Mijn man (Surprise staat naast zijn werk) heeft tot voor kort elke lunch pauze zijn broodje in de wei zitten eten de krant daar gelezen etc. niks moest de kleine kon kiezen wel of niet komen...
    Maar hij komt en ruikt geeft zelfs kusjes maar meer lukt gewoon echt niet ...
    Als je je hand uitsteekt springt hij weg en blijft meestal weg ...
    Hij krijgt altijd wat lekkers ...
    En momenteel is met een boekje in de wei een zeer koude onderneming ...
    De winter is echt begonnen -7°c vanmorgen en het zal alleen maar kouder worden....
    Dus ja wat nu ???
    Martina
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  10. #10

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    erg lastige situatie idd.Tjah als je in nederland had gewoond had ik gezegt laat eddy is met hem aan de gang gaan maar dat kan ik hem niet aan doen die afstand .Een mailtje naar hem kan zoiezo geen kwaad
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  11. #11

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Uhhhhh niek
    Dit is allemaal helemaal nieuw voor mij dus misschien een stomme vraag maar bedoel je met eddy
    Eddy Modde?
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  12. #12

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    jah idd sorry
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  13. #13
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Goh, het klinkt vrij bekend.... Toen ik Danny kocht was ze vier maanden oud, en ik kende haar al vanaf dat ze een uur oud was. Haar moeder was erg bang voor mensen, en gaf dat voorbeeld door aan haar veulen. Aan foto's uit die tijd kun je het ook goed zien: je ziet een merrie in de wei staan, en als je heel goed kijkt zie je een klein veulenkoppie ergens om mams heen gluren.

    Ik had wel de mazzel dat ze vanaf de herfst 's avonds op stal gingen. Uren, uren heb ik in de box gezeten om het veulen naar me toe te lokken. Het heeft zo'n 3 maanden geduurd voor ik haar een halster om kon doen. Ik heb niks gedaan in het begin, alleen maar gezeten, nauwelijks bewogen, en de bewegingen heel langzaam en precies uitgevoerd.

    Als moeder en veulen in het land staan zal het een stuk moeilijker worden! Het lijkt me zaak om de merrie zoveel mogelijk in handen te hebben, als zij rustig is, zal ze dit overbrengen op het veulen. Goed voorbeeld doet dan hopelijk goed volgen!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  14. #14

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Oke ga hem van de week een mailtje sturen
    Thanks
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

  15. #15

    Re: Help Wij komen niet verder met Surprice

    Hoi promptertje

    Wat jij op stal hebt gedaan doe wij( voornaamlijk mijn man want die is er 5 dagen in de week) dus ook maar ja een flinke wij is wat anders dan een box ...
    De merrie is altijd rustig vind het prima als je in de wei bent maar je mag niet te dicht bij komen ...
    Ze doet niet moeilijk als Surprise naar iemand toe gaan maar ... moedigt het zekers niet aan
    IK raak er steeds meer van overtuigd dat Surprice zo snel mogelijk hier heen moet maar heb nog geen idee hoe ik dat moet regelen.
    Als hij een maal hier is heeft hij en goede voorbeelden en kan ik regelmatig 5 minuten of meer aan hem besteden (daar bedoel ik ook gewoon even in de wei gaan zitten zonder naar hem toe te willen wat voer brengen ... water controlere etc. ° gewoon laten zien dat wij niks moeten.
    En niet eng zijn ... wij hebben nog 3 jaar voor de kinderen er op mogen dus wat dat betreft geen enkele tijds druk ...
    Bedankt voor je ervering geeft in elke geval hoop !!!

    bericht verwijderd ivm dubbelpost, sandra
    Samen zijn wij één geheel
    Niet ik, niet jij
    Maar wij ...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •