Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 30 van de 30

Topic: gevaarlijk?

Re: gevaarlijk?

hay sis!
    Ik wist geen eens dat je die foto`s had gemaakt!
    ik zelf rijd ook vaak zonder sperriempje en mij is nog nooit overkomen dat hij uitgespuugd is.. dus het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk..
    ging zondag goed he

daag xxx jes mij

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ja maar jij!! Jij bent gewoon een held op paard!!
    Jij durft zonder zadel te rijden etc....

Maar ging goed zondag!

Pen heeft me gefilmd en zodra ik weet hoe dat werkt zal ik jullie hiero op het forum er ook mee vervelen!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Als ik dit bit zo zie dan lijkt het me al vrij onmogelijk dat een paard hier nog zijn tocng over heen doet. Doordat het midenstuk omhoog loopt wordt het je paard al een stuk lastiger gemaakt om hier nog zijn tong over te doen. Wat is trouwens de reden dat je zo'n 'speciaal' bit hebt voor je paard? Het ziet er vrij dun (scherp) uit.

Verder voorkomt een spareriempje volgens mij ook alleen maar dat het paard zijn mond opendoet wanneer hij tegen het bit in komt. Ik heb die van mij ook altijd vrij los.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Juliette
    Als ik dit bit zo zie dan lijkt het me al vrij onmogelijk dat een paard hier nog zijn tocng over heen doet. Doordat het midenstuk omhoog loopt wordt het je paard al een stuk lastiger gemaakt om hier nog zijn tong over te doen.
    Nogemaals lijkt het me in zijn algeheelheid geen goed teken als zijn paard de tong over het bit wil gooien. Ipv daarvoor van bit of optoming te wisselen is het dus beter om de oorzaak weg te nemen.

Het ziet er vrij dun (scherp) uit.
    Dat een bit dunner is wil niet per defenitie zeggen dat het ook scherper is. De myler is dunner dan meeste reguliere trensen. Maar uit onderzoek blijkt dat paarden helemaal niet zoveel ruimte hebben in hun mond en dat een dik bit soms niet past en daardoor al pijn doet. Het mondstuk van de myler is daarnaast zo gevormd dat als je trekt aan beide teugels het bit niet schaart in de mond en in het verhemelte prikt en de onderkaak als een soort notenkraker omklemt.

Verder voorkomt een spareriempje volgens mij ook alleen maar dat het paard zijn mond opendoet wanneer hij tegen het bit in komt. Ik heb die van mij ook altijd vrij los.
    Tegen het bit inkomt? Gaat leunen bedoel je? Wederom geen beste maatstaaf voor je rijkunsten denk ik als je daarvoor een sperriem nodig hebt.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Nogemaals lijkt het me in zijn algeheelheid geen goed teken als zijn paard de tong over het bit wil gooien. Ipv daarvoor van bit of optoming te wisselen is het dus beter om de oorzaak weg te nemen.
    Helemaal mee eens, als een paard geen problemen heeft met het bit of de hand van de ruiter zal hij het ook niet nodig vinden om het te proberen.

Tegen het bit inkomt? Gaat leunen bedoel je? Wederom geen beste maatstaaf voor je rijkunsten denk ik als je daarvoor een sperriem nodig hebt.
    Ik bedoel wanneer een paard zijn mond wil openen om de druk van het bit te ontwijken, inderdaad geen goed teken wanneer je een spareriempje nodig hebt om dit te voorkomen.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Maaike bedankt voor de uitleg, Juliette is het duidelijk zo qua bit.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ja hoor is duidelijk, ik kende dit soort bit niet en ik vond het er gewoon redelijk scherp uitzien, maar dat hoeft natuurlijk niet. Is het voordeel dat Maaike noemde van dit bit ook de reden dat jij er mee bent gaan rijden? Of had je paardje problemen met een 'gewone' trens?

Even voor mijn beurt: Susan had een dubbelgebroken redelijk dik trensje. Dat vond ze helemaal niks, ze bleef er maar op mummelen en kauwen en mee doen.

De Myler nam ze aan, legde hem waar ze wilde en haar mond was rustig. Dus soms wil een paard gewoon geen zogenaamd vriendelijk trensje, omdatt het bijvoorbeeld te dik is.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Even voor mijn beurt: Susan had een dubbelgebroken redelijk dik trensje. Dat vond ze helemaal niks, ze bleef er maar op mummelen en kauwen en mee doen.

De Myler nam ze aan, legde hem waar ze wilde en haar mond was rustig. Dus soms wil een paard gewoon geen zogenaamd vriendelijk trensje, omdatt het bijvoorbeeld te dik is.
    En dat kan ik van harte be Kate heeft nu een ongebroken trens aan haar bitloze hoofdstel. Ik stuur dus bitloos, maar ze went alvast aan het bit op deze manier. Op een enkel of dubbel gebroken trens loopt ze enorm te knagen en kan ze haar mond vaak niet eens dicht krijgen. Vandaar dat ik koos voor een ongebroken variant. Ik hoop ooit weer terug te kunnen naar dubbelgebroken, maar dat zal wel een dunne moeten zijn, anders past het niet.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Waarom wil je terug naar een dubbelgebroken? Dat is niet noodzakelijk zachter dan een ongebroken...

Dit gaat even niet hierover.. want ik weet niet hoe ik jou anders een berichtje moet sturen
    Ik las net dat verhaaltje van ; mijn zusje heeft een hondje en ze dacht dat hij doodging ivm aanraken.

HAHAHA ik moest daar erg om lachen
    die freek......
    maar goed, wat betreft dat "held"
    dankje!
    maar ik zou het niet durven als de "trust"(zo schrijf je dat toch er niet was

Doeiiiiiii xxxjes

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik zou Aramis toch ook graag laten wennen aan een bit binnekort.
    Soms oefenen we met de savgvystring in zijn mond. Niet rijden, gewoon hem in zijn mind houden. Na een paar seconden laat hij hem meestal al vallen en knauwen dat hij doet, die mond staat geen seconde stil.
    Het lijkt mij dat hij het onaangenaam vind om de ss in zijn mond te hebben maar die is al zo dun. Zou het dan ooit lukken met een bit? En hoe pak je dat dan het best aan?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Shaf had ook de neiging enorm te kauwen.
    Ik heb de savvy string aan 1 kant aan het halster gebonden en gewoon in laten hangen tijdens het grondwerken. Op een gegeven moment stopt hij vanzelf met kauwen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Zou ik dat anders ook eens proberen? Wat bedoel je met "Ik heb de savvy string aan 1 kant aan het halster gebonden"
    Je bind hem toch vast aan twee kanten?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nee, je maakt een cherokee bridle en het uiteinde knoop je vast aan het halster.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten