Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Paktuig ervaringen

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Paktuig ervaringen

    Heeft iemand hier kennis en ervaring van/met paktuig ?

    Tent gaat niet mee, dus dat scheelt gewicht, maar ik wil graag kopen 'op de groei' ..

    Internetzoektocht brengt deze tot nu toe i.m.o. beste optie;

    https://www.equixantosbarefoot.nl/a-...paardenrugzak/

    heeft iemand ervaring met deze paardenrugzak?

    Hoor graag ideeen,

    alvast dank!

    PS het gaat om en wandeltocht met paarden

  2. #2
    Actief Forumlid Janna's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2014
    Locatie
    Delden
    Leeftijd
    23
    Berichten
    568
    Dagboek Berichten
    2

    Re: Paktuig ervaringen

    Ik wilde net een topic openen met precies dezelfde vraag! Dus ik volg. Als iemand nog specifiek tips voor Shetlanders heeft... Zeer welkom.

  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paktuig ervaringen

    Hé wat leuk!

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Paktuig ervaringen

    Goed passend zadel en daar aan beide kanten een rugzak aanhangen (rugzakken uiteraard even zwaar). Dat werkte voor mij altijd prima. Blijft goed liggen en heeft een betere drukverdeling dan die 'paardenrugzak'
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Paktuig ervaringen

    Ik gebruikte destijds een fietstas over mijn zadel.

  6. #6
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paktuig ervaringen

    Thanks....er is maar weinig te vinden over paktuig voor op een paard/pony (ezels wel). Hoopte op iets meer mogelijkheden.
    Ik puzzel nog even verder.

    Janna, ben jij wijzer geworden tussentijds?
    Wat zijn jouw plannen trouwens? De voorpret is al leuk!

  7. #7
    Actief Forumlid Swartbeessie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2014
    Locatie
    Velp, Gelderland
    Berichten
    215
    Dagboek Berichten
    30

    Re: Paktuig ervaringen

    Ik heb wel eens een barebackpad gebruikt, en daar n grote rugzak op geknoopt..

  8. #8
    Actief Forumlid Janna's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2014
    Locatie
    Delden
    Leeftijd
    23
    Berichten
    568
    Dagboek Berichten
    2

    Re: Paktuig ervaringen

    Ja, ik was al er al bang voor dat een zadel de beste/meest gebruikte optie is. Die heb ik dus niet. Maar bedankt voor het meedenken!

    Ik zat te denken aan een dik pad met longeersingel en daar zadeltassen aan. Ik kwam deze ook tegen, maar daar staat verder vrij weinig informatie bij:

    https://www.horseshopinternational.n...as-3-in-1.html

    Het zal niet veel bagage worden wat ze moeten dragen, dus ik denk/hoop dat dat zonder zadel ook wel te doen is.

    Ik heb nog niet een duidelijk plan, maar ik wil een aantal dagen met onze twee shetjes gaan wandelen. Eerst hier in de buurt, vanaf thuis van camping naar camping, en als dat goed bevalt misschien later nog eens op de Veluwe oid.
    We moeten nog echt gaan trainen, dus het duurt nog wel even, maar inderdaad; vast rondkijken is al erg leuk!
    Over een tijdje kan ik denk ik wat beter een inschatting maken van de afstanden die we gaan lopen, maar ik dacht zo max 10/15 km per dag en dan af en toe een rustdag. Als het maar ontspannend en leuk is.

    Heb jij al plannen Thekla?

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Paktuig ervaringen

    Je hebt ook onderleggers die de ruggengraat vrij houden, dat lijkt mij wel belangrijk, dus dekjes met inlages. Als je toevallig fietstassen hebt dan zou je die ook kunnen gebruiken, meer van die kleine misschien die je bij het voorwiel hangt. Als je ze dan ook nog eens onderlangs vast maakt. Gaaf dat je dat gaat doen, en een karretje meenemen waar je alles op legt?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paktuig ervaringen

    Ik heb ook geen zadels. Zal ook kijken naar jouw linkje.
    Ook nog geen vastomlijnd plan, maar de bedoeling is ergens in oktober een 4 daagse trektocht te maken met mijn twee paarden. Ik deed een oproepje op fb en andere plekken en kreeg behoorlijk wat reacties, heel leuk! Twee belangstellenden gevraagd hier te komen. Donderdag komt de eerste dame (die erg leuke dingen doet trouwens, met paarden) om kennis te maken en vast een wandeling te maken. Volgende week nog een dame. Twee heel verschillende 'types', zo de eerste indruk per telefoon, maar beide (en ook met anderen hoor) een leuke klik. Mijn idee is een stukje veluwe trail te doen, heb een klein plan maar eerst maar eens kijken hoe het klikt en hoe de medewandelaar er over denkt. Eerste keer zullen geen hele grote afstanden zijn...Op termijn hoop ik grotere plannen te maken

  11. #11
    Actief Forumlid Janna's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2014
    Locatie
    Delden
    Leeftijd
    23
    Berichten
    568
    Dagboek Berichten
    2

    Re: Paktuig ervaringen

    Oja, dekjes met inlages is wel een goede. Bedankt voor de tips Janneke! Ik moet nog gaan kijken wat ik aan bepakking mee neem, maar mocht het met bepakking op de rug niet goed lukken, zou een karretje misschien ook wel kunnen ja.

    Klinkt leuk Thekla! Bijzonder dat je dat een aantal dagen met een nu nog vreemd persoon gaat doen.

  12. #12

    Re: Paktuig ervaringen

    Er is ook een zadeltas voor aan de longeersingel, volgens mij bij Krämer? Niet heel duur dacht ik, geen idee of het wat is.

    Ik wilde met Wien en pony ook een tocht doen, had een paar rugzakken (met haf-pad) geprobeerd maar vond het allemaal niks. Als je meer dan een rugzak aan bagage meeneemt is alleen een zadel of pakzadel een optie imo. Anders gaat het door het gewicht vaak op de ruggengraat hangen, en dood gewicht zo loopt echt niet fijn.

    Pakzadels zijn ook wel te huur trouwens, zijn er voor paarden ook zat. Kundig pakken is wel een kunstje, maar zover ben ik niet gekomen.

    Ik had voor Wien een soort Armeesattel gevonden (voor trekpaarden haha) en voor de pony een kids barefoot. Via de Duitse ebay, daar is veel op te vinden. Op Duitse wanderreiten pagina's kun je sowieso veel vinden.

    Met de zadelmaker heb ik het ook wel over een kale westernboom gehad, om die te gebruiken als basis voor een soort pakzadel. Of zelf een pakzadel maken, dat is ook niet heel moeilijk. Als je een zadelmaker hebt die wat lol heeft in dat soort knutselprojectjes kom je ook een heel eind.

  13. #13
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paktuig ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe Bekijk Bericht
    Op Duitse wanderreiten pagina's kun je sowieso veel vinden.
    bedankt voor deze tip.

  14. #14
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paktuig ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Janna Bekijk Bericht
    Oja, dekjes met inlages is wel een goede. Bedankt voor de tips Janneke! Ik moet nog gaan kijken wat ik aan bepakking mee neem, maar mocht het met bepakking op de rug niet goed lukken, zou een karretje misschien ook wel kunnen ja.

    Klinkt leuk Thekla! Bijzonder dat je dat een aantal dagen met een nu nog vreemd persoon gaat doen.
    Een all-terrain karretje leuk idee..Ik ben benieuwd waar jij mee gaat pionieren.

    Ja, dat laatste (nieuw persoon) vind ik ook een hele leuke 'uitdaging' (niet het juiste woord), ik kijk er echt naar uit (een) nieuw(e) mens(en) te ontmoeten op deze manier, om een fijn contact mee aan te gaan voor hoop ik langere tijd en nieuwe ontdekkingstochten.
    Natuurlijk had ik mijn liefste levensgezel graag mee gehad, maar die heeft er nu nog geen oren naar. Snap ik ook wel. Hij houdt natuurlijk wel van onze beestjes, maar met hen ondernemen is veel minder aan hem dan aan mij besteed. Dus nu dan zo..... we gaan het zien wat de (on)voorzienigheid in petto heeft

  15. #15
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Paktuig ervaringen

    Een longeersingel met westernpad (met inlages) zou ook nog een goede oplossing kunnen zijn.
    Daar overheen dan fietstassen, waar Sandra het over had. Kun je best veel bepakking in kwijt.

    Zo gingen wij voor de eerste keer op trektocht:


    Hier hadden we echt alles bij ons. Tent, paddockmateriaal, onze slaapspullen...

    En zo in 2014 met 2 paarden en 5 personen, (de grote tassen op Naomi lijken heel wat, maar wogen max 12kg per stuk, dus 24kg totaal)



    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •