Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: [L3] lange teugelen: waar zit de vooruit???

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

[L3] lange teugelen: waar zit de vooruit???

Zijn er hier nog meer die al begonnen zijn met de lange teugel? Ik heb namelijk het probleempje dat die gekke Keri niet echt doorkrijgt dat ze naar voren moet.
    Volgens mij doe ik alles volgens het boekje, maar het beestje gaat achteruit, zijwaarts, maar dus niet vooruit. Echt gestoord. Nou ja, ik heb nu al wel een mooie zijwaarts mijn richting op binnen (dat moest ik toen ze toch zo fanatiek opzij ging even uitproberen), maar daar was het in eerste instantie niet om begonnen.
    Vanmiddag kreeg ik uiteindelijk wel de eerste stapjes naar voren en ben toen meteen gestopt, maar heeft iemand misschien nog tips?
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Hmmm echte tips heb ik niet, want Atli snapte dit al omdat hij het al eerder heeft gedaan... Of misschien toch 1 tip: Snapt Keri het stemcommando "stap"? Zo ja, dan zou je dat in het begin kunnen gebruiken samen met je drijvende hulp, en als ze dan wel aanstapt, kun je na een paar keer je stemcommando weglaten.

Aangemeld
    Apr 2004
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Hmmm echte tips heb ik niet, want Atli snapte dit al omdat hij het al eerder heeft gedaan... Of misschien toch 1 tip: Snapt Keri het stemcommando "stap"? Zo ja, dan zou je dat in het begin kunnen gebruiken samen met je drijvende hulp, en als ze dan wel aanstapt, kun je na een paar keer je stemcommando weglaten.
    ehm, nee, ik gebruik nooit stemcommando's.....
    [/size]

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Nee ik ook niet, maar Atli kent ze toch.
    Nou ja, dus daar heb je niks aan.
    Dan weet ik het niet! Maar als je al een keer een klein pasje hebt gekregen, denk ik dat je wel op de goede weg zit. Kwestie van Passive Persistence in the Proper Position?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Ik weet niet hoe het in de boekjes precies uitgelegd staat (en heb mn L3 hier niet liggen)
    maar als ze wel achterwaarts en zijwaarts gaat, blokkeer je dan misschien niet in de voorwaartse beweging?

Hoe begin je met lange-teugelen? lopend vanaf de volte, vanaf de schouder steeds meer naar achteren, of direct er achter gaan staan?

Voor de gein heb ik in het bos wel eens achter shaf gelopen (of eigenlijk net naast zn kont). Dan heeft hij in het begin ook wel ff moeite met doorlopen, omdat hij me niet meer goed kan zien ofzo, maar op een recht bospad loopt hij dan toch al snel goed door. Scheelt misschien ook dat hij al voorwaarts gaat als je porcupine tegen zn zone 5 doet
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1
    misschien kan iemand je eerst helpen met voor hem uit lopen. Of je neemt een punt (of persoon) waar hij graag heen wil.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Apr 2004
    ja, sorry, ik maak me natuurlijk weer druk om niks. Nou ik eenmaal de eerste stapjes binnenhad, heeft ze het concept door hoor. Vanmiddag weer eventjes geoefend en het gaat al aardig.

En het stomme is natuurlijk, dat zonder die twee teugels ze best goed doorheeft dat ze vooruit kan lopen als ik er achter loop. En ik heb dr goed op gelet dat ik d voorwaartse beweging niet blokkeerde, dat touw hing helemaal slap. En zowel vanaf de volte als van direct er achter gaan staan (het eerste staat op de video, het tweede in het boekje, dacht ik) ging in eerste instantie slecht.
    Maar nu heb ik weer hoop

Doen jullie dit trouwens met touwhalster of hoofdstel?
    [/size]

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    kheb nog nooit een bit in gehad bij Shaf, dus voorlopig alleen met halster (en zelfs dan sporadisch hoor, want het is nog helemaal geen taak voor ons nu...)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Volgens mij moet je het eerst op touwhalster doen, en als dat goed gaat, ga je verder met het bit.
    Maar dit zeg ik even uit mijn hoofd, het is alweer even geleden dat ik het betreffende boekje heb gelezen.
    Alleen werkte het met halster niet zo goed bij Atli, want hij loopt het liefst met zijn neus over de grond en dan stapt hij al snel op de touwen. Bij het hoofdstel zitten de teugels iets hoger, zodat hij er niet zo snel op stapt. En omdat hij toch heel braaf en niet woest was, durfde ik het ook wel aan met bit.

Aangemeld
    Apr 2004
    Aha, ja ik heb dus de video maar ns goed bekeken omdat t niet werkte en daar doet PP eerst heel nadrukkelijk het hoofdstel in voordat hij los gaat. Vandaar dat ik het vroeg.

Trouwens, bij achteruit wil PP dat het hoofd omhoog is, he, en dat doet hij voor hoe je op de kont van je paard kan tikken om het hoofd omhoog te krijgen - dan wel de kont omlaag
    [/size]

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Hoofd omhoog bij de achteruit?? Ik dacht dat het juist in hogere levels wat meer omlaag moet.
    Of is dat om eerst de achterhand eronder te krijgen?

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hoofd omhoog bij de achteruit?? Ik dacht dat het juist in hogere levels wat meer omlaag moet.
    Of is dat om eerst de achterhand eronder te krijgen?
    Oké ik heb er dan wel geen verstand van, maar mij lijkt het hoofd omlaag doen logischer dan het hoofd omhoog. Als het paard zijn hoofd echt de lucht insteekt dan maakt het paard toch zijn rug hol? En dit willen we juist niet, want dan kan die achterhand nooit onderkomen volgens mij.
    ride like the wind

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Hmm, ik ben ff mn L3 door gaan lezen, maar lange teugels komen pas in stage 6 aan bod...

Over het hoofd omlaag wordt enkel gesproken als probleem wanneer hij niet achterwaarts gaat, maar enkel zijn hoofd omlaag doet. (Misschien uit verwarring omdat het gewicht van de lange teugels zn hoofd wat meer 'omlaag porcupinen' ofzo)

Zo te lezen ben ik hier nog lang niet, want je moet eerst je paard in draf vanaf 10m afstand kunnen trailerladen

Waaaaaaahahahahaha never mind level 3 waaaaaahahahahaha ik krijg haar er amper level 1 in, waaaaaahahahaha!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Hmmm eerst je paard in draf vanaf 10 meter de trailer in kunnen laden? Heb ik nog niet geprobeerd.
    Maar ik wist dat Atli al wel vaker met lange lijnen en de dubbellonge had gewerkt (heb ik zelf ook nog eens met hem gedaan in een grijs verleden), dus vandaar dat ik wel vond dat ik me alvast aan stage 6 kon wijden.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten