Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: wil parelli beginnen, maar wordt geropereerd.. tips?

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

wil parelli beginnen, maar wordt geropereerd.. tips?

Hoi,

Een tijdje terug zou ik al beginnen met parelli lessen, helaas konden deze door omstandigheden niet doorgaan.

Bijna ben ik zover dat ik er aan kan beginnen en daar heb ik me al die tijd super op verheugd.
    Nus is alleen mijn probleem (denk ik en daarom vraag ik jullie voor advies), dat ik eind januari geopereerd wordt, hoe ik uit de operatie kom weten we allemaal nog niet, dit kan weer een half jaar revalideren zijn of 2 weken als er niets wordt gedaan.

Aangezien de kans er wel is dat ik er 6 maanden tussenuit ben, vraag ik mij af of het wel zin heeft om met parelli te beginnen voor mijn operatie.
    Verleerd mijn pony het niet?
    Kan ik verder oefenen met 1 arm?
    Kan ik het mijn vriend leren en hem tips geven als ik erbij ben (maar dit zal maar een paar keer per weerk zijn).

Ik weet niet wat de beste oplossing zal zijn, hebben jullie misschien nog tips voor mij?
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: wil parelli beginnen, maar wordt geropereerd.. tips?

Ik zou JUIST gaan starten met Parelli nu. Want ook met 1 arm kun je allerlei oefeningen nog doen hoor (beetje improviseren, dat wel) en het is alleen maar handig als je paard ondertussen alvast wat leert wijken voor jouw druk, daar heb je straks alleen maar profijt van als je maar 1 arm kunt gebruiken.
    Je pony verleert het ook niet, jij misschien wel een beetje, als je het maar kort oefent, maar je pikt het wel sneller weer op.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik zou ook juist beginnen met parelli!! ik heb last van mijn gewrichten in mijn handen en bij mij staat het dus ook op een laag pitje... maar ik heb er alleen profijt van... heeft geen sterke druk ed meer uit te oefenen met mijn pijnlijke handen maar ik denk dat het juist heel goed is om het te proberen! ik ben benieuwd of het gaat lukken
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor de reacties, ik zat wel heel erg te twijfelen, om wat ik hierboven al noemde: kan ik wel met 1 arm parelli doen, verleerd mijn pony het niet als ik het niet doe, kan het wel met 1 arm?

Fijn om te horen dat het wel kan!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Het lijkt me voor jou ook gewoon leuk om te beginnen Geopereerd worden is vast en zeker niet je hobby - zo heb je ook wat leuks wat je afleid tot die tijd. Succes ermee!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Aug 2005

PAIS, dank je wel.
    Ik ben afgelopen maart ook geopereerd, dit was toen aan mijn andere schouder, het nadeel was dat ik er een half jaar helemaal tussenuit was. En dat zal misschien nu weer zo zijn, toen was ik nu niet bezig met parelli en ik werd juist geopereerd omdat pony's en paarden en ik zelf mijn arm vaak uit de kom trokken. Ik kon toen ook helemaal niets met mijn pony doen en was erg blij dat ik weer kon beginnen, half/eind augustus dit jaar ben ik weer fanatiek bezig en ik heb er steeds meer zin in

Bladwijzers

Forum Rechten