Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Paard loopt weg van het opstapje

  1. #1

    Paard loopt weg van het opstapje

    Met mijn paard doe ik vnml nog grondwerk en een beetje loswerken omdat ik hem net een maand heb. Hij is net beleerd maar op een manier waarbij hij duidelijk overvallen is en hij er eigenlijk nog niet aan toe was, geestelijk dan. Lichamelijk wel want hij is 6. Ik wil dus eigenlijk helemaal opnieuw beginnen.

    Ik zet hem al wel eens naast de opstap om hem eraan te laten wennen dat ik boven hem sta, maar vaak als ik opstap loopt hij achteruit er bij weg. Ik krijg hem vanaf de opstap niet meer naar voren dan maar moet er eerst af, zet hem er weer naast en dan begint alles weer van voren af aan. Tips, tricks iemand?

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Paard loopt weg van het opstapje

    Ik weet niet in hoeverre hij het associeert met iets negatiefs, ik zou hem eerst vaker naast het opstapje vragen zonder er bovenop te gaan staan, maak het een fijne plek, kriebel lekker , geef hem daar ontspanning, geef hem evt iets lekkers, van daaruit ga je heel kort even staan zo langzaam opbouwen. Je kunt hem ook leren om je hand te touchen, en dan dit vragen eerst als je naast het krukje staat, dan als je erop zit en vervolgens als je erop staat.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re: Paard loopt weg van het opstapje

    Zo simpel hè, dat ik daar zelf niet op kom hihi. Ik heb ook geen idee wat er precies gebeurd is met hem, maar het is wel duidelijk dat hij er zelf nog niet aan toe was/is.

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Paard loopt weg van het opstapje

    Is inderdaad een goede methode - maak het krukje een centrum van rust. Ga grondwerken, en dan rust vinden bij het krukje waar jij rustig op gaat zitten, niks doet of inderdaad wat friendly game en soms wat lekkers geven. Daarna hetzelfde wanneer je er ook op gaat staan. Gewoon even de tijd voor nemen, daar heb je de rest van jullie samen zijn plezier van
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5

    Re: Paard loopt weg van het opstapje

    Bedankt voor de fijne reacties, gisteren zijn we even bezig geweest op deze manier en het ging al een stuk beter.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •