Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Homeopatie bij enting

  1. #1

    Homeopatie bij enting

    Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een maand geleden een paard gekocht die uit Engeland komt. Hij is nog nooit geënt. Nu is hij in korte tijd meerdere keren verhuisd en is zijn weerstand nog niet optimaal -> mok, loopoogje, beetje snot. Ik wil hem nu nog niet laten enten omdat dat een te grote belasting is maar met de tijd is het wel nodig ivm wedstrijden. Is er iets homeopatisch wat ik hem dan kan geven zodat de enting niet zo hard binnen komt?

    En hoe kan ik zijn weerstand wat verhogen? Ik laat hem momenteel lekker met rust, Beetje grondwerk en wat wandelen in het bos, maar geen stressvolle situaties. Hij krijgt hooi uit pak en een klein beetje metazoa en overdag staat hij in de wei.

  2. #2

    Re: Homeopatie bij enting

    Ik raad je aan contact op te nemen met Rob Zomer van paardenpraktijk Rob Zomer. Hij kan uitstekend helpen met weerstand opbouwen. Inenten is sowieso een lastig verhaal en helemaal mee eens dat je dat zeker niet moet doen met verminderde weerstand.

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Homeopatie bij enting

    Er zijn inderdaad homeopathische middelen die de nadelige werkingen van een enting kunnen verzachten, maar ook met een dergelijke ondersteuning zou ik nu zeker niet voor enten kiezen.
    Mocht Rob Zomer voor jou geen optie zijn (ik ken hem zelf niet hoor), dan kan ik je Eveline Hekkenberg van harte aanraden. Zij is o.a. klassiek homeopaat voor dieren.

    Laat je ook goed voorlichten over de tetanus-enting. Deze wordt vaak standaard meegegeven met de influenza-enting en dat betekent dat je paard hem veel vaker krijgt dan nodig is (als hij überhaupt al nodig is - maar dat is iets wat je zelf zult moeten beslissen want de adviezen erover zijn tegenstrijdig). Wél zeker is dat áls je ent, het niet zo vaak hoeft als dat meestal gebeurt.
    De influenza enting is verplicht voor wedstrijden, tetanus niet.
    Maar goed dat was je vraag niet, misschien wist je dit allang, maar ik vertel het toch maar even.

  4. #4

    Re: Homeopatie bij enting

    Bedankt voor de tips! Ik ga even rondsnuffelen op Google. Ik wist idd dat de tetanus niet verplicht is, maar even kijken wat we gaan doen daarmee.. Pas als hij weer helemaal fit is gaan we enten, dat sowieso.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •