Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Ervaring met rubberen stalmatten.

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Ervaring met rubberen stalmatten.

    Hallo

    Hebben hier mensen ervaring met rubberen matten in stal of inloopstal. Hoe bevallen ze, wat zijn de kosten. dank je Janneke
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Ik niet zelf, maar mijn vroegere "buren" op stal wel. Die hadden van die soort "puzzelstukken" in de stal liggen, rubberen tegels die in elkaar pasten. Wat een verschrikkelijk vieze bende werd dat zeg, en wat een werk om het enigszins schoon te houden. Voor mij reden genoeg om er nooit aan te beginnen in ieder geval.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Ja heb ze wel gehad, 6 stuks om voor ieder paard een ligplek te maken toen ik nog geen strooigoed gebruikte (nu ook niet meer) en geen bak had (waar de paarden nu kunnen liggen). Zou op moeten snorren waar ik ze gekocht heb (iets met 'rubber' in de naam). Ik vond het niet echt wat. Ze zijn erg zwaar (deze hadden afmeting van 1 bij 1.20), en onder de mat wordt het vochtig en verzameld zich toch pies en viezigheid, dus je moet ze af en toe verplaatsen om schoon te maken.

  4. #4
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    In onze schuilstal liggen dikke rubberen matten en vind dat heel fijn. Er ligt ook rapsodie, schuift niet.

    Buiten hebben we ook een hoek met die matten en die liggen niet ergens in vast en blijven best goed liggen. Gwen slaapt er op
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Wat een wisselende ervaringen, ik ga wel voor matten waar het vocht onder weg kan en gelukkig komen ze wel op afschot te liggen. De paarden hebben de hoeven zo kort ik moet wel iets op de bestrating leggen. Wat is rapsodie Marit? Bedankt voor julie ervaringen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Wij hebben rubberen stalmatten op de tegels rond de stal liggen omdat die nogal wipte en zijn daar zeer tevreden over

  7. #7
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Rapsodie is gehakseld stro.

    Ja er komt altijd troep onder dus je moet er wel schoonmaken. In de schuilstal halen we ze 1x per jaar weg en spuiten alles schoon.

    Buiten vegen we er regelmatig onder.. Even verplaatsen en vegen maar.


    Ze zijn wel zwaar dus als je last hebt van je lijf en je doet alles alleen, zou ik het niet adviseren.

    Ik zelf vind het niet erg on te doen. Echt extreem vies wordt het niet vind ik. Maar je moet het wel bij houden.

    Ik kan ze niet tillen alleen.. Ik schuif ze altijd.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #8
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Juist daarom heb ik ze niet meer, voor regelmatig opruimen te zwaar en niet goed voor je rug, je staat altijd in een slechte houding om ze te verplaatsen, en ik ben fit.

  9. #9
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Met Rapsodie heb ik dan weer wel zelf ervaring, dat is gehakseld koolzaadstro. Had ik voor Danny toen ze ivm haar longen niet meer op stro mocht. Echt heel fijn spul, wordt minder snel vies dan zaagsel en vlas, wordt niet gegeten en composteert razendsnel.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #10
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Ik heb dikke rubber tegels liggen in de inloopstallen liggen. Geweldig....in de winter gaat er zaagsel op en in de zomer laat ik ze zo liggen. Even uitvegen dagelijks, prima te doen.
    Mijn paarden plassen en mesten nagenoeg niet in de stal, maar in de paddock dat scheelt natuurlijk wel enorm.

  11. #11
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaring met rubberen stalmatten.

    Ja Sandra dat scheelt absoluut. Roan is een dikke smeerder wat dat betrefd, waar hij in de nacht staat daar mest hij ook veel en plast er soms ook, dus dikke zooi altijd in de ochtend, vooral als hij er zelf ook lekker in gaat staan. Ik zal hem nog eens vragen om zijn behoefte ergens anders te doen Ik heb tweedehands matten besteld, Huib gaat ze in principe zaterdag ophalen. Fijn. Dus deze week nog even behelpen. Bedankt voor het meedenken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •