Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Achter me lopen of naar links

  1. #1

    Achter me lopen of naar links

    Hallo!

    Heb mijn fjordje dus net 2 weken. Zijn nog volop aan het wennen aan elkaar en de stal.
    Met lopen en leiden gaat nog op en af.
    Door de spanning vergeet ze soms dat ik er nog aan vast zit.
    Ook heb ik dat ze achter me gaat lopen en dan soms tegen mijn hielen aan schopt. Ik draai dan een kleine cirkel en ga weer verder. Maar hoe is dit nog meer op te lossen?

    Of dat ze achter me langs naar links gaat?

  2. #2
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Achter me lopen of naar links

    Altijd weer wennen, een nieuw paard. Leuk!!
    Werk je met een leadrope? Als ik met een nieuw/onbekend paard werk dat rechts van mij moet lopen, heb ik de leadrope met mijn rechterhand circa 30 cm van het hoofd vast. In mijn linkerhand heb ik de rest van de leadrope.
    Als ze te ver naar achter/links komt, kun je met je rechterhand de richting aangeven (hand in de richting brengen waar ze naartoe moet). Als ze die hand niet volgt, stuur ik met het deel van de leadrope dat in mijn linkerhand zit - achter mijn rug langs - de schouder naar buiten. Ik stuur de schouder daarmee dus weer naar rechts.
    Is dat te begrijpen vanaf zo'n stukje tekst?

  3. #3

    Re: Achter me lopen of naar links

    Hoi ja werk met leadrope. Nu nog de 12ft. Heb ook de 22ft. Zal jou manier eens proberen. Ik leer nu een rondje te draaien maar soms op 1 recht stuk draai ik 4 rondjes. Lijkt me ook niet de bedoeling haha
    Dank je wel

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Achter me lopen of naar links

    Hier een grappenmaker die achter je wil gaan lopen om de driving game met je te gaan spelen, of om zijn neus in je rug te planten . Is heel makkelijk op te lossen, met carrot stick met string er aan. Zie je het hoofd van je paard niet naast je (ik loop het liefst net iets voor de schouder), dan kijk ik over mijn linker schouder als ik links van het paard loop. Komt het paard niet naar voren, dan zwaai ik stick en string zachtjes met mijn linker hand in de richting van de achterhand van het paard. Al dan niet aanraken moet je zelf even kijken hoe het effect is. Oh ja, en de leadrope ongeveer halverwege vast houden, zodat het paard voldoende ruimte heeft om te bewegen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5

    Re: Achter me lopen of naar links

    Oh ja thanks. De driving game moeten we ook nog goed oefenen. Linksom veel makkelijker dan rechtsom.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •