Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Left brain extravert

  1. #1

    Left brain extravert

    Hallo allemaal.

    Ik heb een fjord van 6 gekocht. Ze komt zaterdag.
    Ze is vorig jaar beleerd door e en e horsemanship. En staat daar nu weer 2 maanden. Wel heeft ze veel overgewicht ( door de winter bij haar eigenaar met de neus in de voerbak door te brengen) dus we gaan lekker trainen en rijden rustig opbouwen.

    Van het weekend ben ik daar geweest en heb wat games geleerd. Nu is Isa left brain extravert dus een friendly game is easy peasy voor haar. Longeren gaat al snel vervelen als ik dat gewoon in de bak of zelfs kraal zou gaan doen.
    Maar toch moeten we dat doen om conditie op te bouwen natuurlijk ook onze band.

    Naast het rustig aan doen de eerste periode zijn er tips voor deze coole dame zodat ze zich niet gaat vervelen?

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Left brain extravert

    Ja herkenbaar dat ze zich snel vervelen, kun je wel al met haar gaan wandelen, dat vinden ze soms wel leuk en stappen aan de hand lijkt mij ook goed voor de conditie. Geef ze een doel dat is in mijn ervaring ook belangrijk en beloon veel, ze horen graag hoe knap ze zijn. Bv slalom door pionnen, van pion naar pion lopen en iedere keer een andere opdracht bv, stil staan en weer aanstappen, paar passen achterwaarts, overgang naar draf bij de volgende weer terug, van hand veranderen om de pion heen, zelfs dan bleek bij mijn paard een kwartiertje vaak genoeg. Vrijheidsdressuur tussendoor vragen. Verder kun je balkjes gebruiken op de cirkel, op facebook was er een challenge gericht op springen door Liesbeth Jorna (geloof ik) er stat een topic hier op het forum, kijk maar eens. Leuke basisoefeningen om te beginnen, ze worden steeds wat moelijker. Veel succes.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re: Left brain extravert

    Ah dank je !

    Ze moet van de weide 10 minuten naar stal stappen. Als dat goed gaat de eerste week breid ik dat uit idd naar het recreatie gebied om de hoek. Dacht begin rustig in de bak. Anders zoveel indrukken.
    Pionnen is een goed idee idd.
    Dank je wel!

  4. #4
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Left brain extravert

    Gefeliciteerd met je leuke fjord! Veel afwisseling is key en maar kort achter elkaar hetzelfde doen. Niet doorgaan merg en oefening tot het perfect gaat, maar veel afwisselen tussen een aantal dingen, en uitdagen. Er is een oud bericht met heel veel ideeën, ik ga kijken of ik dat kan vinden en de link hier kan posten.

  5. #5
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

  6. #6

    Re: Left brain extravert

    Ah bedankt! Ik spit het door

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •