Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Vanmiddag was een acupuncturiste hier voor Kira. Ik merk dat ik ‘last’ heb van sceptische gevoelens. Die werden gevoed omdat naalden op een bepaald moment er uit vielen (die in de benen) en de behandelaar vertelt dat ‘ze hun werk dan hebben gedaan’. Een naaldje in de nek was gebogen bij het er uit halen, ook dat zou een ‘goed teken’ zijn. Ik zag echter eerder dat het naaldje boog omdat het er scheef in zat en door hoofdbewegingen van kira de naald boog.

    wie heeft hier zelf of je paard wel eens een acupunctuur behandeling (laten) ondergaan. Ik ben eenvoudigweg nieuwsgierig naar ervaringen...

    (Ze heeft me overigens uitgenodigd om een dag mee te lopen. Die uitnodiging neem ik zeker aan...)

    lees het graag..

  2. #2
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Ik!

    En ik hou er van!

    Maar, bij mij gebeuren die dingen niet zo. Maar ik lig dan ook een half uur stil als ze gezet zijn haha.

    Op bepaalde punten doen ze meer pijn met zetten en uithalen, dat zijn dan meer verstoorde punten.
    Maar ik heb direct resultaat, ik geloof er dus in.

    Ik had heel erg last van branderige ogen, na de eerste behandeling had ik er al geen last meer van. Dat kwam na een paar dagen weer terug en toen weer nieuwe behandeling, het blijft steeds langer weg.

    Zo kom ik vaak dood moe aan en ga energieker naar huis. Ik ben groot fan.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Dat vind ik fijn om te lezen! Ook dat ze op bepaalde punten pijn kunnen doen, dat zag ik bij Kira heel duidelijk maar vroeg me meteen af of dat wel de bedoeling was ( lastig ding ‘vertrouwen’, moet ik toch echt krijgen, is niet meteen daar)...

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Ik heb slechts 1 keer een acupunctuurnaald in mijn hand gehad, was tijdens een hele andere cursus en dit kwam toevallig langs. Na het inzetten voelde ik een soort "raketje" van energie zó mijn arm in gaan tot aan mijn schouder en weer terug, heel bijzonder. Na ca 20 minuten viel hij er vanzelf uit, op een moment dat ik zelf ook niets meer voelde. Op basis van deze ene ervaring zou ik dus, wanneer ik iets zou mankeren, absoluut open staan voor een behandeling.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Bijzonder dat je zo sceptisch bent naar deze eeuwenoude behandelmethode, heb je datzelfde sceptisch ook naar de westerse behandelmethodes en gebruik van medicatie vraag ik mij af. Maar om op je vraag terug te komen zelf ben ik dit jaar meerdere keren behandeld met acupunctuur. En wat een effect, het helpt mij momenteel door een lastige tijd heen omdat mijn medicatie niet doet wat het moet doen, ik heb al jaren veel last van een schouder op en af, voor de behandeling kon ik als ik wakker werd mijn arm bijna niet optillen, de dag na de behandeling...huh mijn arm kon gewoon omhoog, maar het heeft ook vooral effect op je hele lijf. Bij mijn paarden ook goede resultaten gezien.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Denk dat het juist wel goed is om sceptisch te zijn en met name naar de medische wereld

    Maar, ik vraag mij vooral af waarom je kiest voor een methode als je er geen vertrouwen in hebt?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  7. #7
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Ik ben ook heel sceptisch hoor, zowel naar regulier als naar alternatief. In beide werelden zijn zat mensen werkzaam die denken de wijsheid in pacht te hebben, die daar flink aan verdienen en je kunt niet van hun gezicht aflezen dat ze niet betrouwbaar zijn. Ik laat me prima overtuigen als iets echt werkt en ik het zelf gezien heb, tot die tijd hou ik een slag om de arm. Ik kijk bij anderen wat ik voor effect heb gezien van de behandelingen die ze hebben ondergaan zonder naar hun jubelverhalen te luisteren, meestal vind ik het effect vele malen minder dan ze zelf vinden. Er zijn reguliere DA's waar ik zelfs nooit in de buurt zou willen komen, maar anderen zweren erbij en keren er steeds terug, zonder te zien dat hun paard gaandeweg steeds slechter wordt.

    Ik heb voor mezelf ook weleens iets geprobeerd waar ik eigenlijk niet in geloofde, maar waarvan ik wel hoopte dat het iets zou doen. Niet dus. Maar dit was ook weer in het kader "ik geloof het niet maar laat me graat overtuigen van het tegendeel", want zonder iets uit te proberen weet je ook niet of het werkt.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #8
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991 Bekijk Bericht
    Denk dat het juist wel goed is om sceptisch te zijn en met name naar de medische wereld

    Maar, ik vraag mij vooral af waarom je kiest voor een methode als je er geen vertrouwen in hebt?
    Je moet toch eerst iets onderzoeken, ervaren, ondergaan om een mening te kunnen vormen? anders is het geen scepsis (= niet weten wat je moet geloven) maar een vooroordeel. Ik laat me geen 'kromme naalden' op de mouw spelden . Dat de kromme naald een 'goed teken' is doet voor mij af aan de geloofwaardigheid van het geheel (omdat ik zag wat er gebeurde). Wat jammer kan zijn trouwens omdat het niets zegt over de geloofwaardigheid in werkelijkheid. Misschien is het voor haar een methode om mensen die minder 'sceptisch' zijn de effectiviteit te doen geloven. Mensen willen nu eenmaal iets magisch/onverklaarbaars in het leven zien denk ik (dat heb ik natuurlijk ook). Ze is trouwens dierenarts, ik kende haar al van paardenarts zijn op de kliniek hier in de buurt waar ze werkte.
    Zie verder verhaal Ans...

  9. #9
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Bijzonder dat je zo sceptisch bent naar deze eeuwenoude behandelmethode, heb je datzelfde sceptisch ook naar de westerse behandelmethodes en gebruik van medicatie vraag ik mij af.
    Zo bijzonder is dat niet hoor .
    Heb ik ook regulier, maar misschien wel minder, omdat dat evidence of practice based is. Ik ben een westers mens en ook mijn denkwijze is westers getraind door mijn vak. Dus behoorlijk rationeel, maar zeker met een open geest, ik sluit niets uit, anders zou ik ook niet met beide handen aangrijpen om met haar mee te lopen. Ik zie en ervaar dingen graag met eigen ogen, en ben nieuwsgierig naar andermans/vrouws ervaringen. Enfin....je hebt ook de verhalen over de lecherantenne cursus gelezen. Het is niet dat ik per definitie sceptisch tegenover alternatieve methoden sta...absoluut niet. Het was nu de hele entourage...

    dank voor de reacties!

  10. #10
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Ik kwam dit tegen op facebook, misschien interessant voor je, ik heb het zelf niet gelezen ,geen energie voor. En je hebt absoluut gelijk hoor, ik hou er ook niet van als er verklaringen worden gegeven die niet plausibel zijn, of dat nu uit de alternatieve of "medische hoek" hier komt. Mensen vergeten af en toe dat anderen gewoon logisch kunnen denken. Er zit vaak veel verschil in kwaliteit van zorg of dat nu onze medisch betreffende artsen zijn of therapeuten die alternatieve behandelingen aanbieden, dat vind ik erg jammer het is aan ons om maar uit te zoeken wat er werkt, dat kan veel geld en frustratie geven, zonde van je energie. ook vind ik.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #11
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Ik mis een linkje.. ...

    Haha ja, wat je zegt: 'Mensen vergeten af en toe dat anderen gewoon logisch kunnen denken'..
    het stomme is trouwens dat ik er niet eens op reageerde op dat moment..(die kromme naald), misschien niet stom trouwens, ik geef me dan ook wel weer over aan de situatie, niemand heeft er wat aan als ik tijdens zo'n sessie mijn twijfels ga uiten. Al weet ik niet of ik dat non verbaal helemaal heb verhuld...
    Laatst gewijzigd door tschat; 17-07-18 om 14:51.

  12. #12
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #13
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaringen met zelf ondergaan acupunctuurbehandeling

    dank je ! (te weinig tekens)...en eet smakelijk!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •