Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Op zoek naar voer balans

  1. #1

    Op zoek naar voer balans

    Hey hoi
    We hebben 1 warm en 2 koudbloeden bij elkaar staan en 24/7 voordroog. Nou word brani en de andere koudbloed er te zwaar van maar de warmbloed heeft t juist nodig. Nu gaan we zoeken naar een goeie balans. Heeft iemand ook warm en koudbloeden bij elkaar en voor ons een gouden tip?
    Groetjes miek

  2. #2

    Re: Op zoek naar voer balans

    Altijd lastig inderdaad. Bij 24/7 hooi ontploffen er hier ook twee van de drie pony’s.

    Ik probeer altijd een midden weg voor de hele kudde te vinden, maar dat lukt soms niet.
    Op dit moment zet ik de slankste voor een paar uur per dag met een draadje ertussen voor een bak hooi.

    Weet niet of je weide tot je beschikking hebt, ik heb plannen om alleen de slankste zonder graaskorf te laten grazen als ze een paar uur op de wei gaan en hoop dat dit dan voldoende is voor de overige hooi voorbeurten.

    Het blijft puzzelen.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  3. #3

    Re: Op zoek naar voer balans

    Thanxx voor je reactie
    We hebben flink wat land wat we in strookbegrazing bij geven. Voor nu zet ik m 2 aan 3 uurtjes in een tussen landje waar wel wat gras staat om te knagen.
    Geven jullie baaltjes of voordroog?
    Zag dit
    Screenshot_2018-04-11-22-36-09.jpg
    Screenshot_2018-04-11-22-36-18.jpg
    voorbij komen en vroeg me af of ze daar minder van aanzetten.
    Brani is gelukkig niet vreselijk dik maar wel iets om rekening mee te houden.
    IMG-20180411-WA0026.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Op zoek naar voer balans

    Ik kan wat je geplaatst hebt niet lezen. Ik heb ook 2 pony's staan met verschillende behoeftes qua eten, ik zet ze s'nachts apart en voer dan de een, een paar kilo extra en ook in de ochtend tijdens de eerste voerbuurt, ik heb de luxe dat ik dat kan doen. En mochten die van mij op het gras kunnen dan wil ik ook de een met en de ander zonder graaskorf laten eten. Is er verder de mogelijkheid om de warmbloed dagelijks wat extra te geven als jullie er zijn?
    Miek zet je Brani een paar uur in een landje om te knagen, dat kan voor nu nog ok zijn maar in principe is het zo dat je hem straks beter langer gras kunt laten eten dan dat je hem op een kaal weilandje zet, het korte gras bevat in verhouding nml meer fructaan waar hij sneller dik van kan worden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5

    Re: Op zoek naar voer balans

    Super dat je aan het verdiepen bent in de verschillende soorten ruwvoer.
    Ik vind dat ook altijd leuk (en nuttig).

    Ik voer hooi, ooit een tijdje voordroog van eigen land gehad maar dat vond ik geen succes.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  6. #6

    Re: Op zoek naar voer balans

    Wat een super tip om snachts in een ander stuk te zetten. Daar is ruimte voor en krijgt dan minder hooi. Net besproken dat we baaltjes hooin laten komen om te kijken hoe dat gaat. Er zitten meer voedingsstoffen in dus zitten ze sneller vol en heeft t lijf langer werk om het te verwerken staat hier boven in t stukje. We gaan in ieder geval peuteren.
    Ook heb ik m elke dag wel in handen maar starten vanaf aankomende week conditie training dus meer echt bewegen.
    Hou jullie op de hoogte ivm t hoop.
    Ben zooo benieuwd

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Op zoek naar voer balans

    Goed voeren blijft lastig hoor maar fijn dat er wel mogelijkheden zijn.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •