Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Aan te raden side-pull .

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Aan te raden side-pull .

    Voor Roan wil ik een hoofstel aanschaffen, een side pull, ik heb er een van Whoopie met een neusriem deze zakt echter steeds naar beneden, dat vind ik niet fijn, die v vormige stukjes op de neusriem vind ik dan weer niet mooi. Hebben mensen hier ervaring met de micklem bridle? Ik vind het belangrijk dat het hoofstel rustig ligt maar niet te strak om de neus /kaak zit. Alvast bedankt,
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik heb er meerdere. Ik vind de Rambo wel fijn. Maar niet perse als sidepull. Al loopt Scarlet er prima mee.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik vond de micklem heel fijn en stabiel liggen en ken meerdere paarden die er als sidepull prima mee lopen. Ook voor werken aan de hand een fijn ding.
    Toch liep Wente uiteindelijk nóg fijner met een losse sidepull neusriem (paar euro bij lovelance) met bontje erom, ondanks dat die op het oog een tikje minder stabiel lag. Ik had mijn sidepull's, ook de micklem, altijd behoorlijk los en dat ging prima.
    Voor een heel fijn hoofdje vind ik de micklem te grof, in ieder geval optisch. Hoe dat qua werking zit durf ik niet te zeggen.

    Oh, en de competition schijnt minder stevig gestikt te zijn waardoor ermee rijden als sidepull afgeraden wordt. Je wil dus echt uitkijken naar de multibridle.

  4. #4
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik gebruik de multibridle als sidepull voor Vinur. Heel tevreden over en ligt goed stabiel. We rijden nog heel erg basic, dus nog geen ervaring met het preciezere werk.

    Maandag nog met lesjuf over sidpulls gehad. Haar ervaring is dat bij de meeste sidepulls de teugels te laag zitten. Je kunt beter op zoek naar iets waar de ringetjes wat hoger zitten, als bij een kaptoom. Dat is wel iets om op te letten.

    Ik reed Bliki op de bloem hackamore, op sidepullstand eigenlijk. Maar daat zat de bevestiging inderdaad net te laag. Door de teugels anders vast te maken (super onlogisch, midden in de bloem) liep Bliki meteen veel beter en kon zijn kaak los laten. Ik vond het echt heel opvallend, zo'n verschil.

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Aan te raden side-pull .

    Hm wat bijzonder Yorien, bedankt, ja Sterre ik heb wel vaker gehoord dat de micklem stuk gaat, maar dat is dus vooral dat model? Ik vind in principe een no nonsens hoofdstel het fijnst , zo weinig mogelijk, maar ik merk dat je dan wel wat ruis krijgt, doordat de neusband afzakt. Ik denk er nog eens over na. Bedankt
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6

    Re: Aan te raden side-pull .

    Hier ook positief over de Multibridle als sidepull, (en ook als hoofdstel met bit trouwens) voor zowel Ryan als Diesel.

    Ik vind ze niet heel sterk, Diesel stond op zijn teugels, helemaal niet heftig, en toen schoot meteen de ring los uit het hoofdstel.
    Weet dat Christine ook zoiets heeft gehad met het ringetje wat midden op de neusriem zit.

    Weet niet of ik ze weer ga kopen als deze op zijn.
    Laatst gewijzigd door Gipsy Spirit; 12-09-18 om 22:35.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  7. #7

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik heb voor Wien de Micklem ook gehad, maar met haar full breedte en cob lengte was die niet mooi passend te krijgen. Ik wilde de sidepull van Karen Rohlf maar durf die vanwege Wiens onhandige kaakmaat niet te bestellen. De plaatselijke leder-man gaat 'm nu maken (kost ook nog eens geen drol).
    We rijden al jaren met een hele simpele losse neusriem, weet niet meer hoe ik daar aan gekomen ben.

  8. #8
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ook ik heb de Micklem 2 jaar terug gekocht en vond de leerkwaliteit uitermate slecht. Ik heb hem nagemaakt in biothane en rij Charly daar nog steeds mee.

  9. #9
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik heb trouwens ook een Per Mi Cavallo sidepull, die blijft ook goed zitten. Heel eenvoudig.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #10
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Aan te raden side-pull .

    Bedankt voor jullie reactie's, dan word het geen Micklem daar vind ik hem te kostbaar voor. Dyonne heb je daar een foto van?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #11
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik ben juist zeer tevreden met mijn micklem. Gebruikt het zowel als sidepull als met bit. Fijn veelzijdig hoofdstel.
    Mocht deze ooit stuk gaan dan koop ik zeker weer een nieuwe.

  12. #12
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Aan te raden side-pull .

    Ik vond de leerkwaliteit van mijn Micklem eigenlijk best heel goed. Mijn bruine was dan wel weer andere kwaliteit dan de zwarte van een vriendin, leek wat dikker.
    Iig heb ik hem best intensief gebruikt en vond hem prima blijven, ten opzichte van ander leer in die prijsklasse dan wel.
    Ik zou hem ook zo weer kopen in de toekomst, de pasvorm vond ik echt mooi op diverse paarden.

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Aan te raden side-pull .

    Marina welk type gebruik jij?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Aan te raden side-pull .

    Doe PMC lijn bevat mooie hoofdstellen zo te zien, eens kijken of ze ook op equiday zijn. Mooie brede zachte neusbanden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #15
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Aan te raden side-pull .

    Mijn vriendin had een oudere versie en was erg mooi afgewerkt. Daarom kocht ik er ook 1. Maar daar was de kwaliteit echt duidelijk minder van. Helaas.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •