Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 79 van de 79

Topic: Intrinzen

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    10

Re: Intrinzen

Chasing the tiger wordt bij het intrinzen gebruikt om die grotere bewegingen aan te leren. Bij Vinur werkte dat niet met een zeil, maar heb ik hem naar de bal gestuurd. Zo heb ik hem de pantherwalk geleerd. Attributen bij Intrinzen worden dus echt gebruikt om beweging uit te lokken, maar wat werkt is voor ieder paard anders.

Vinur is veel soepeler gaan bewegen. Ook in de wei of onder het zadel. Het voelt allemaal zo los. En zo ziet het er ook uit

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Chasing the tiger is met mijn LBE levensgevaarlijk. Als ik met een zeil sleep, wil hij er al bovenop springen, dus dat soort dingen ga ik niet aanmoedigen . Hier helpt Spaanse pas, werken met balken en circling a la Karen Rohlf voor betere beweging. Het is een kwestie van zoeken wat bij jouw paard het beste past
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    10

Haha Ans, als jullie zouden gaan intrinzen zou het pad er heel anders uitzien. Daar ben ik wel van overtuigd Geldt natuurlijk voor iedere methode of stroming dat je moet kijken wat voor jouw paard werkt.

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    10

Thekla, ik moest vandaag aan jouw vraag denken.

We deden wat intrinzen vandaag. En op een gegeven moment was ik nieuwsgierig wat Vinur zou doen als ik niet zou klikken. Toen ging hij om mij heen cirkelen. Iets wat ik vanuit de parelli achtergrond graag zou willen, maar wat we nog niet echt bevestigd hebben. Dus ondanks dat dit niks met intrinzen te maken heeft heb ik het wel beloond. Ik wil dit namelijk mee kunnen nemen in ons rugzakje en ergens anders weer tevoorschijn halen Dus het kan elkaar ook allemaal heel leuk aanvullen.

Ik heb er een filmpje van gemaakt.

https://youtu.be/s57f0tRV5bs

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten