Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 90

Topic: Intrinzen

  1. #31

    Re: Intrinzen

    Gezellig, brunch bij de paarden
    Maar serieus, leuk Janneke dat je dit zo consequent aan het doen bent nu. Benieuwd naar je filmpje, mocht je 'm toch hier krijgen lijkt me leuk.
    Doe je bewust met Whoopie alleen chase the tiger en met Roan de crunches? Merk je verschil in de verschillende manieren van aanpak in hun lichaamsbewustzijn en -gebruik?

    Ik heb het nu 3 of 4 keer pas geoefend met de paarden, maar ik moet zeggen dat ze het echt snel oppakken! Vooral Fjalar geeft nu op aanraking op z'n billen z'n gewicht naar achter, maakt z'n rug rond en richt z'n hals op. Ik moet ook wel zeggen dat ik de toevalstreffers er wel vrij precies uit weet te pikken en te belonen zodat ze daar ook snel zelf meer naar gaan zoeken. Noa kan het ook zo als ik even haar aandacht weet te vangen, maar als het niet hoeft dan liever niet
    Iemand nog ideeën om er voor haar wat meer leukigheid en nut in te brengen?
    Surrender to fun!

  2. #32
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Mijn tablet corrigeert van alles en is een beetje aan het overlijden. Leuk dat fjalar het zo goed oppakt. En voor Noa beloon je genoeg. In het begin mag je echt heeel veel belonen. En zorgen dat je een belonging hebt waar ze iets voor wil doen. Whoopie moet momenteel vooral even bewegen daarom kies ik ook voor iets anders en ze werd vreselijk ongeduldig en trok van alles uit de de kast en raakte gefrustreerd. Als ik met haar wandel vraag ik het wel af en toe maar dan op een wat andere manier. Whoopie rond ook makkelijk de rug met bv buigen. Dat vind ze leuk en bied dat dan ook aan. Roan rond zijn rug niet zo makkelijk. Voor ons is het ook een mooie manier om samen aan het werk te zijn zonder druk. Met hem durf ik nog niet zo makkelijk te enthousiast op de cirkel aan het werk. Ik zoek eerst nog een langere stom die hij kan touchen.

    - - - Updated - - -

    Stom moet stok zijn.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #33
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Intrinzen

    Voor wie hier (nog) meer over leren: Nancy komt op EquiDay een lezing geven over Intrinzen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #34
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #35
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Intrinzen

    Je linkje werkt niet (goed) Whoopie
    Misschien even op delen klikken en daar de link van kopiëren?

    Leuk dat Nancy naar Equiday komt!

    Ik heb de boeken nog niet uit, daar ga ik echt even tijd voor maken.

  6. #36
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    https://youtu.be/OtT79X1vGlo

    - - - Updated - - -

    Zo beter? Beetje rommelig filmpje hoor. En ik hoor er ineens geluid onderstaan van een ander filmpje , vreemd hoor.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #37

    Re: Intrinzen

    Mooi te zien Janneke, hoe Roan echt al opricht!

    Wbt belonen van Noa: als ik heel veel beloon dan geeft ze me juist ook haar "middelhoefje", dan is het te simpel en aan dat soort onzin werkt ze niet mee Het is echt een balans vinden in het uitdagend genoeg maken, ècht wat van haar vragen en haar daarin heel veel eigen verantwoordelijkheid geven. En daar ben ik nog niet helemaal uit. Ze leert super snel en ik kan haar ieder trucje in principe zo leren, maar echt die "inner motivation" erbij aanspreken... (Niet alleen hiermee, maar uberhaupt) Ze geeft mij daarmee in ieder geval ook keer op keer weer een grote uitdaging
    Surrender to fun!

  8. #38
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    In het begin van je filmpje zit al een mooie crunch Janneke. Mooi ook hoe hij zijn best doet.

    Interessante puzzel Floor, met Noa. Best lastig, zo'n paard wat best graag voor je werkt, maar niet zo veel zelf aanbied.

    Wij zijn hier op stal ook begonnen. Met meerder paarden. Met Bliki ben ik de clicker nog aan het uitleggen. En probeer ik hem te leren zelf intiatief te nemen. Hij wacht heel geduldig tot ik hem iets vraag, maar eigen initiatief zit er nog niet in. Eerst dat maar wat meer naar boven krijgen

    Met Vinur ben ik aan het crunchen. Nu 2 keer serieus gedaan. En gisteren ging hij echt al vanuit zichzelf crunchen. Knap paard <3
    Ik zal eens kijken of we volgende week wat kunnen filmen. Misschien ook van de andere paarden, als ik dat mag delen.

  9. #39
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Intrinzen

    Ik vind het geen rommelig filmpje hoor, super leuk om te zien!

    Floor, helpt het misschien om variabel te belonen? Dus soms niet en soms wel? Absoluut een leuke puzzel en uitdaging haha.

    Jorien, leuk dat jullie met meerdere paarden bezig zijn, filmpjes zijn altijd welkom.
    Laatst gewijzigd door Wubwub; 12-12-17 om 15:06.

  10. #40
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Intrinzen

    Super interessant, ik ga mij er ook eens verder in verdiepen...

    Apis wordt hier denk ik ook wel heel blij van

    - - - Updated - - -

    Janneke, wat een leuk filmpje! hij doet echt zijn best!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  11. #41
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Filmen is nog niet echt gelukt, het sneeuwde behoorlijk vandaag.
    Wel lekker met zn 2en met alle paarden bezig geweest. Grappig om de verschillen tussen de paarden te zien, maar ook tussen de mensen :-p

    Met Bliki had ik vandaag de 2e sessie. Verder met clicker leren kennen en eigen initiatief tonen. Grappig dat hij al snel weer wist dat hij beloond werd als hij het pionnetje aanraakte. Ondanks dat hij er de vorige keer niet echt interesse in had, heeft hij het dus toch onthouden. Daarna een beginnetje gemaakt met de crunches. Inparkeren voor het hek is al lastig. Zeker als daar een opdringerige bruine staat Die dus maar even weg gestuurd. Bliki beloond voor minimale beweging. Voorkomen dat hij in zichzelf keert en helemaal stil komt te staan. Dat werkte wel. Kijken of dit kwartje de volgende keer ook gaat vallen.
    Korte sessie gehouden, want Bliki moet veel en lang verwerken. Dan biedt hij niks meer aan. Het tegenovergestelde van Vinur die maar blijft aanbieden :-p

    Met Vinur gaan de crunches bij het hek heel netjes. Nu zet ik hem soms een stapje naar voren, zodat hij geen steun heeft aan het hek. Dat bouwen we nu op. Vandaag ook een start gemaakt met de panterwalk. Aan het einde van een menzweep een touch-object gemaakt. Eerst met de neus, dat kent hij en ging al snel goed. Toen die voeten, die stap was even lastig. Maar door op het juiste moment te belonen heeft hij dat ook door. We hebben zelfs al een begin gemaakt met stappen en panterwalken. Super lastig nog. Maar dat gaat wel komen. Echt super leuk om dit met mijn blije enthousiaste knappie te doen

  12. #42
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Een filmpje is nog niet gelukt. Maar Astrid wilde wel wat foto's maken, ook leuk!

    Vinurs normale houding:


    En tijdens het crunchen:

  13. #43
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Toch nog wat filmmateriaal. Al is het best lastig om het goed op filmte krijgen.

    Vinur had geen zin in crunches, maar wilde liever bewegen en zijn pantherwalk laten zien. Dus erg veel inzet is er niet te zien op het filmpje.
    Crunches: https://youtu.be/TvCt1V_Oc9g

    Pantherwalk is Vinurs favoriet. Zodra we de bak in komen biedt hij het al aan.
    Pantherwalk: https://youtu.be/6-qGT2KQePY

    We proberen nu de pantherwalk in draf te vinden. Interessante puzzel met veeeel inzet van Vinur. Maar ook moeilijk!
    Actie: https://youtu.be/hDUCb9HM3HI

    En als Vinur het even niet weet showt hij gewoon iets heel knaps.
    Showen: https://youtu.be/dGuf2o1z8I4

  14. #44
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Leuk bezig Yorien, die laatste filmpjes zijn gaaf, leuk dat hij dat zo oppakt en graag doet. Met het crunchen lijkt hij de neiging te hebben om zijn hoofd omhoog te gooien, geadviseerd word om hem dan de crunch te vragen maar ook gelijk licht zijwaarts te laten buigen met zijn hoofd door te vragen een target te touchen daardoor kun je voorkomen dat hij zijn hoofd op die manier gebruikt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #45
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Ja dat klopt Janneke, maar dat is hier vooral gebrek aan inzet. Hij kan namelijk veeeel beter crunchen en dan doet hij da niet

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •