Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 90 van de 90

Topic: Intrinzen

  1. #76
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Chasing the tiger wordt bij het intrinzen gebruikt om die grotere bewegingen aan te leren. Bij Vinur werkte dat niet met een zeil, maar heb ik hem naar de bal gestuurd. Zo heb ik hem de pantherwalk geleerd. Attributen bij Intrinzen worden dus echt gebruikt om beweging uit te lokken, maar wat werkt is voor ieder paard anders.

    Vinur is veel soepeler gaan bewegen. Ook in de wei of onder het zadel. Het voelt allemaal zo los. En zo ziet het er ook uit

  2. #77
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Intrinzen

    Chasing the tiger is met mijn LBE levensgevaarlijk. Als ik met een zeil sleep, wil hij er al bovenop springen, dus dat soort dingen ga ik niet aanmoedigen . Hier helpt Spaanse pas, werken met balken en circling a la Karen Rohlf voor betere beweging. Het is een kwestie van zoeken wat bij jouw paard het beste past
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #78
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Haha Ans, als jullie zouden gaan intrinzen zou het pad er heel anders uitzien. Daar ben ik wel van overtuigd Geldt natuurlijk voor iedere methode of stroming dat je moet kijken wat voor jouw paard werkt.

  4. #79
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Thekla, ik moest vandaag aan jouw vraag denken.

    We deden wat intrinzen vandaag. En op een gegeven moment was ik nieuwsgierig wat Vinur zou doen als ik niet zou klikken. Toen ging hij om mij heen cirkelen. Iets wat ik vanuit de parelli achtergrond graag zou willen, maar wat we nog niet echt bevestigd hebben. Dus ondanks dat dit niks met intrinzen te maken heeft heb ik het wel beloond. Ik wil dit namelijk mee kunnen nemen in ons rugzakje en ergens anders weer tevoorschijn halen Dus het kan elkaar ook allemaal heel leuk aanvullen.

    Ik heb er een filmpje van gemaakt.

    https://youtu.be/s57f0tRV5bs

  5. #80
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Intrinzen

    Zijn hier nog mensen bezig met intrinzen? Of beter gezegd: zijn er nog intrinzen-beoefenaars actief op het forum

    Het lijkt me leuk hier wat uit te wisselen. Het e-book gaat gelukkig nog rond, zag ik
    Ik ben er even mee gestopt, door wat meer focus op het rijden de laatste tijd, maar ik heb van de zomer erg veel plezier gehad met het experimenteren met 'movement variability'.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #81
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Ja ik ben al een paar jaar bezig met Roan met name, het is echt de basis geworden in mijn training met hem. Het gaat wat op en af ivm zijn gezondheid, dat vind ik wel jammer dat we af en toe geen stappen kunnen maken. We hebben afgelopen jaar niet zoveel kunnen doen. Bij Whoopie pas ik bepaalde dingen ook wel toe maar ga vaak ook gewoon een stukje wandelen. Ik heb net een aqua bag gekocht, we zijn nog in de kennismakingsfase, ben benieuwd wat dat weer gaat brengen. De mat word hier regelmatig gebruikt , en ook een pallet als blok. Wil je het ook ooit gaan toepassen onder het zadel Eveline, dat lijkt mij nml ook gaaf. Ik zal weer eens wat filmpjes gaan maken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #82
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Ja ik ben ermee begonnen, met Lisa met de crunches tegen een hekje en zolangzamerhand gaat ze het ook zonder hekje begrijpen, spelen met die poolnoodle op de plek, ze gooit haar voorbenen einden de lucht in ... spelen met de bal. Lisa is wat afwachtend .... ze vraagt heel erg 'waarom', waarom naar die pooldoodle lopen, of de bal om daar iets mee te doen, om vervolgens wel een paar onbehouwen gekke bokkensprongen met een 'piep' te maken ... ze zit een beetje 'op slot' lijkt het, maar zolangzamerhand komt er meer (gedoseerde) beweging in. Met Kira doe ik minder met de crunches (of powerpositie) en meer met de noodle, ze kan al wat panterstapjes, en voetbalt met de bal, zij kan heel erg enthousiast worden, als een hond eigenlijk. Blij dat ik ermee begonnen ben, het is echt een leuke manier om met je paarden bezig te zijn (zeker op de koudere herftsdagen) ...

  8. #83
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Intrinzen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie Bekijk Bericht
    Ja ik ben al een paar jaar bezig met Roan met name, het is echt de basis geworden in mijn training met hem. Het gaat wat op en af ivm zijn gezondheid, dat vind ik wel jammer dat we af en toe geen stappen kunnen maken. We hebben afgelopen jaar niet zoveel kunnen doen. Bij Whoopie pas ik bepaalde dingen ook wel toe maar ga vaak ook gewoon een stukje wandelen. Ik heb net een aqua bag gekocht, we zijn nog in de kennismakingsfase, ben benieuwd wat dat weer gaat brengen. De mat word hier regelmatig gebruikt , en ook een pallet als blok. Wil je het ook ooit gaan toepassen onder het zadel Eveline, dat lijkt mij nml ook gaaf. Ik zal weer eens wat filmpjes gaan maken.
    Hmm, onder het zadel nog geen plannen hiervoor. Heb ook het idee dat ik daar nog láng niet aan toe ben. En het rijden gaat nu juist zo lekker met de lessen van Saskia.

    Volg jij ook het huidige programma van Kathy? (ik moet dat weer oppakken, kom er de laatste tijd te weinig aan toe)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #84
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie Bekijk Bericht
    Ik zal weer eens wat filmpjes gaan maken.
    Lijkt me erg leuk Janneke! Jullie zijn al zoveel verder, lijkt me leuk te zien waar wij naartoe kunnen gaan met ons spel. Jouw verzorgster doet toch ook aan intrinzen mer Roan? Hoe gaat dat?

    Als de penny s er weer zijn zal ik ook vragen filmpjes te maken.

  10. #85
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo Bekijk Bericht
    Zijn hier nog mensen bezig met intrinzen? Of beter gezegd: zijn er nog intrinzen-beoefenaars actief op het forum

    Het lijkt me leuk hier wat uit te wisselen. Het e-book gaat gelukkig nog rond, zag ik
    Ik ben er even mee gestopt, door wat meer focus op het rijden de laatste tijd, maar ik heb van de zomer erg veel plezier gehad met het experimenteren met 'movement variability'.
    Ohja... actief op het forum....
    Wél actief met intrinzen bezig, maar dat wist je al. Ik zet wel regelmatig wat op facebook (in de groep intrinzen nederland) of instagram, maar om hier ook nog te updaten wordt misschien een beetje veel.

  11. #86
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Intrinzen

    Ik heb het toevallig vandaag weer even opgepakt. Ofja, niet ik, maar CEO
    We deden eigenlijk lange-teugelen at liberty en vanaf dat ik draf-overgangen ging vragen, werd hij enthousiast en ging zijn show-modus aan
    En dat terwijl hij bij de staprondjes vrij traag en introvert was.

    Hij kan ook té enthousiast worden. Tijdje terug gooide hij zijn voorbenen zo enthousiast omhoog, dat hij me (vanaf onder) tegen mijn hand sloeg. En ook wel eens de targetstick 3 meter de lucht in gelanceerd heeft Toen heb ik toch maar even wat meer gefocust op andere dingen dan pantherwalk.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  12. #87
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Eveline fat is wel gaaf maar ken het ik heb Roan ook graag een beetje op afstand. En regelmatig stap ik ook achter een draadje zodat ik de ruimte heb, dat is toch ook handig hoor en een lange targetstick. Ja Thekla het is heerlijk om een verzorgster te hebben die dit leuk vind. Ik zal even kijken of ik makkelijk een filmpje kan plaatsen. Anders staat het filmpje op de Intrinzen' facebookpagina. Dat gaat makkelijk. Dat gaat dus niet lukken zie ik moet het eerst op you tube, jammer
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #88
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #89
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo Bekijk Bericht
    Ik heb het toevallig vandaag weer even opgepakt. Ofja, niet ik, maar CEO
    We deden eigenlijk lange-teugelen at liberty en vanaf dat ik draf-overgangen ging vragen, werd hij enthousiast en ging zijn show-modus aan
    En dat terwijl hij bij de staprondjes vrij traag en introvert was.

    Hij kan ook té enthousiast worden. Tijdje terug gooide hij zijn voorbenen zo enthousiast omhoog, dat hij me (vanaf onder) tegen mijn hand sloeg. En ook wel eens de targetstick 3 meter de lucht in gelanceerd heeft Toen heb ik toch maar even wat meer gefocust op andere dingen dan pantherwalk.
    De meeste mensen zien vooral het badass gedeelte van intrinzen. Dat is ook logisch, want dat zijn mooie beelden voor op social media Maar rustige beheerste bewegingen horen net zo goed bij intrinzen. Kun je hem uitdagen om juist veel meer bij zichzelf te voelen in plaats zijn benen zomaar alle kanten op te smijten? Dat hele badass gebeuren is leuk, maar het moet wel veilig blijven en soms kun je er dan beter voor kiezen om achter een draadje te blijven.

  15. #90
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Leuk Janneke, ik ga kijken, weer even aanmelden bij FB ... dat account heb ik al een tijdje geleden gedeactiveerd (heerlijk, zo weinig social media in m'n leven)

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •