Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 90

Topic: Intrinzen

  1. #61
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Ja dat is een antwoord. Ik vroeg me oprecht af of Vinur dat zou begrijpen,
    en zoals ik in mijn eerdere post schreef puzzel ik een beetje met de inzet van verschillen methodes, zoals intrinzen met alleen positieve bekrachtiging middels een voedselbeloning en de combi daarvan met druk en loslaten van druk als beloning. Zoals ook op de site genoemd wordt de combi echt ontraden. Ik vroeg me af in hoeverre het verwarrend kan zijn voor je pony, maar ik denk dat dat zich vanzelf wijst wanneer ik/je ermee aan de slag gaat.

  2. #62
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Intrinzen

    Niet over Intrinzen, wel over wat paarden uit elkaar kunnen houden: zoals je weet hebben wij dravers, die voor de kar niet in galop mogen gaan, maar puur moeten draven. Ik heb de dravers ook altijd veel onder het zadel gereden, met galoptraining. Dat konden ze prima uit elkaar houden, net zoals Jorien beschrijft bij Vinur. Of iets anders: Beyond mag at liberty bokken en steigeren wat hij wil, maar onder het zadel is dat pertinent niet gewenst. Ook dat is totaal geen issue. Ze begrijpen toch best een heleboel
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #63
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Thekla er zijn volgens mij veel mensen die toch combineren, als je bv aan Intrinzen doet en je doet buitenritjes maar moet langs de weg rijden, dan kun je je paard geen voledige autonomie geven, op de straat blijven staan bij het oversteken is dan niet ok bv. Je kunt ook kiezen voor verschillende optomingen, of bv altijd op dezelfde plaats werken. Maar als je bv vrij werkt met je paard dan kun je anders werken dan wanneer je een halster aandoet, paarden weten dat snel. En bv bepaalde dingen nooit belonen op de plaats waar je poetst, hoeven vijlt etc dat schept ook duidelijkheid.
    Bij Intrinzen word er ideaal gezien van uitgegaan dat je niet combineert, maar het is aan jouw hoe ver je daarin wilt gaan en welke keuzes je maakt.

    Zelf combineer ik ook omdat er perioden zijn dat Roan liever niet beweegt terwijl ik dat wel belangrijk vind voor zijn gezondheid. De laaste tijd voelt hij zich wat beter, dan staat hij de meeste dagen vooraan als ik met het halster aankom, wil hij dan een dag niet dan is dat ok.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #64
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Dank jullie. Leuk om jullie reacties te lezen. En ja tuurlijk snappen ze best veel van verschillende contexten.
    een clicker aan je broek leek me een kleine aanwijzing. Maar ze gaan natuurlijk gewoon mee (in principe) met wat jij verder doet, hoe je je opstelt en ze al of niet uitnodigt initiatief te tonen. We gaan het ervaren..kira heeft de link klik - beloning al razend snel door

  5. #65
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Ja die link leggen paarden snel.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #66
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Intrinzen

    Leuk Thekla, houd je ons op de hoogte hoe het gaat?

  7. #67
    Actief Forumlid Swartbeessie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2014
    Locatie
    Velp, Gelderland
    Berichten
    215
    Dagboek Berichten
    30

    Re: Intrinzen

    Ik hou ervan, al die verschillende stromingen en manieren van werken met paarden. Leuk om over te lezen! Een groot deel deed me sterk denken aan spelletjes die in een ander forum werden genoemd, dat ik jaren geleden een beetje volgde. Het natural dressage forum of zoiets? Met name de chasing the tiger ken ik daarvan.

  8. #68
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    Marlous is het he, bij Intrinzen werkt het toch anders is mijn idee. Het is een totaalconcept. Spelletjes als "chasing the tiger"doe je maar een paar keer in het begin puur om paarden een beetje "los te krijgen", en bij sommige paarden bij voorkeur niet omdat ze dan direct in je nek zitten
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #69
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Intrinzen

    Haha, ja! Gelukkig is Kira niet zo imposant, en Lisa is wat voorzichtiger / trager.

  10. #70
    Actief Forumlid Swartbeessie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2014
    Locatie
    Velp, Gelderland
    Berichten
    215
    Dagboek Berichten
    30

    Re: Intrinzen

    Michou heet ik

    Leuk om te lezen over jullie ervaringen, daar steek je altijd wat van op. Ik vind het uitgangspunt mooi, verder weet ik er nog te weinig van, dat geef ik meteen toe.

  11. #71
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    WP_20180413_002_Moment(2).jpg
    Sorry Michou.
    Whoopie (vorig jaar nog beter bewegend) kon er soms lekker actief van worden, maar dan moest ik soms wel even oppassen hoor.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #72
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Intrinzen

    Wat jij bedoelt Michou was de stroming afkomstig van Nevzorov, die Rus met al die mooie foto's van tuigloze paarden die hoge dressuur oefeningen deden. Later bleek dat dat grotendeels nep was, en dat het ze met harde hand (en stangbitten) was aangeleerd. Maar die begon ook met chasing the Tiger inderdaad.

  13. #73
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Intrinzen

    O Ans dat wist ik niet.

    Bij Intrinzen is het belangrijk dat de paarden uiteindelijk gaan bewegen en grotere bewegingen gaan maken omdat het van binnenuit motivatie geeft, dus omdat er bepaalde hormonen vrijkomen en omdat ze zich lekker gaan bewegen en dat goed voelt , dit omdat er bepaalde
    remmen "los gaan. Het lijf kan allerlei" remmen" hebben waardoor het vasthoud aan bepaalde bewegingspatronen of liever niet beweegt dit kan fysieke, mentale of omgevingsfactoren hebben. Het mooiste is als ze dat los kunnen gaan laten, in begin door dit soort "spelletjes" en door gebruik van de mat, en aanbieden van andere ondergronden waardoor het lijf andere info krijgt. Ook wil je liever niet dat het paard gaat bewegen door een prikkel van buiten (voedsel of jouw beloning), maar omdat hij het zelf graag wil en goed voelt, dat zie je dan ook echt gebeuren ze worden trots.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #74

    Re: Intrinzen

    Chasing the tiger maakt van een vluchtdier een roofdier. Die oefening zal ik nooit iemand aanraden. Het heeft me lang geduurd voor ik dat weer uit Poca haar systeem had. Hooguit met een extreme LB E.

    - - - Updated - - -

    Ja Nevzorov was niet fijn hè. Stonden mensen in de hoek met hele grote zwepen om de zogenaamde draw aan te slingeren.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  15. #75
    Actief Forumlid Swartbeessie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2014
    Locatie
    Velp, Gelderland
    Berichten
    215
    Dagboek Berichten
    30

    Re: Intrinzen

    Kan ik mee inkomen Poca, als ze al fanatiek zijn hoef je dat ook niet verder aan te wakkeren.

    Fijne toelichting Janneke, dankjewel. Dat maakt het weer wat duidelijker! En wat een gave foto... (enneh daar hoef je je niet voor te excuseren hoor, ik ben ook nog maar een Newbie hier en ken ook niet al jullie namen )

    Over die Rus heb ik nooit gehoord. Dat klinkt inderdaad niet fijn - maar heb dat forum waar ik aan moest denken nog eens opgezocht, en dat lijkt daar echt niet op, alles gericht op positieve bekrachtiging : http://www.artofnaturaldressage.com/...3c35461c9a97cf
    Laatst gewijzigd door Swartbeessie; 03-02-19 om 15:51.

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •