Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: L3 achter je paard lopen met 22ft/ op circel?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

L3 achter je paard lopen met 22ft/ op circel?

Ik ben al een tijdje aan het oefenen met het lopen achter mijn paard en dit gaat wel goed alleen dan komt het op de cirkel lopen met je 22 ft lijn in een 3-hoek om je paard...

Op de een of andere manier presteer ik het elke keer om het touw in de kootholte van het achterbeen te krijgen waardoor ik weer moet stoppen om het touw weer omhoog te hijsen....

Heeft iemand hier al iets op bedacht??
    Ik dacht zelf om ze door de uiteinden van mijn singelstoten te doen die ik dan door de lussen van de singel haal maar dat is niet de bedoeling en je kan zo ook lastig blijven staan en van hand veranderen....

Iemand suggesties????
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: L3 achter je paard lopen met 22ft/ op circel?

Je 22ft leadrope aan beide kanten door de ringetjes van een longeersingel halen? Het van hand veranderen naar je toe gaat dan wel wat lastiger, maar het van hand veranderen van je af gaat dan nog prima

Oefenen?

Ik heb dat nog niet gedaan hoor, lijkt mij ook hels moeilijk, maar ophangen aan ringetjes is niet echt de savvy oplossing lijkt me

May the horse be with you!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Persoonlijk vind ik de 22ft lijn hiervoor te zwaar, heb het ook een paar keer gedaan en hij zakt idd makkelijk weg zodra hij een beetje doorhangt..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Dan pak je toch een dunner touw? Een touwhalster uit elkaar slopen, heb je een prima 6 meter lijntje
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Dan pak je toch een dunner touw? Een touwhalster uit elkaar slopen, heb je een prima 6 meter lijntje
    Nee een touwhalster is weer te dun 1 ruk aan het touw en je hebt blaren, wat dat betreft is een katoenen longeerlijn dan weer beter denk ik (die zijn daar eigenlijk ook voor gemaakt geloof ik )

is een paar enkelspanlijnen een optie?

Die hebben de goede lengte en zijn van prettig materiaal.
    Ik heb zelf een boomsleeppaard en doe dat met een boerentuig met touwlijnen, ik ben dat gewend (heb genoeg eelt op m'n handen denk ik) maar enkelspanlijnen heb je van leer en van kunstof, van vanalles eigenlijk, gelijk teugels

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Iemand suggesties????
    Meer oefenen denk ik. Proberen de 22ft op de sprong te laten rusten. Dus iets meer spanning op de buitenkant. En tijdens het oefenen afwisselen, dus als de 22ft in de koot zakt: 1) gewoon doorstappen en een stukje rechtuit vragen, en daarna weer cicel met de lijn op de goede positie 2) of een soort zwaai aan het touw geven, waardoor het touw weer boven de sprong komt. Door de zwaarte van het 22ft-touw lukt zo'n zwaai. Met lichter touw ws niet. Door de dikte van de lijn kan hij in ieder geval niet vast komen te zitten. Volgens mij loop je dat risico wel met een dunnere lijn.

Ik snap zelf (nog?) niet de meerwaarde of het doel van deze 22ft-oefeningen . Ik vind de lijnen er ook te onhandig voor. Voor het echte lange lijnen werk zou ik een bit longeersingel en een ander soort lijnen willen.
    Maar vroeger vond ik de carrotstick ook een onhandig ding . Dus misschien is dit ook weer zo'n oefening, die steeds gemakkelijker gaat bij practise? En waarvan je de mogelijkheden pas ziet, als je de oefening/equipment beheerst? Ik hoop het in ieder geval... Grz en suc6 Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    gewoon doorstappen en een stukje rechtuit vragen, en daarna weer cicel met de lijn op de goede positie 2) of een soort zwaai aan het touw geven, waardoor het touw weer boven de sprong komt. Door de zwaarte van het 22ft-touw lukt zo'n zwaai. Met lichter touw ws niet.
    Maar een zwaai aan het touw betekend ook een zwaai aan het hoofd, niet echt refinement achtig...

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Kwestie van oefenen
    Let er vooral op dat je de lijn 'goed in balans houdt'. Wanneer de 'druk' links en rechts gelijk is zul je merken dat de lijn keurig omhoog blijft. Dat is een kwestie van oefenen en spelen met de leadrope tot je de 'feel' te pakken hebt. Ik vond het in het begin ook onhandig maar het gaat echt beter naarmate je het meer oefent. Een longeersingel zou ik niet gebruiken met deze Parelli-oefeningen, dan ben je heel de beweging van je leadrope kwijt...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

dank voor alle opties.... Ik ga toch maar dooroefenen en inderdaad meer feel ontwikkelen....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Bladwijzers

Forum Rechten