Omdat ik eens na zat te denken over het plekje waar mijn paard nu staat, en na zat te denken over de ideale stallingsmogelijkheid, begon ik me af te vragen wat voor een plek, stalling, weidegang situatie jullie allemaal voor jullie paard hebben.
Staan jullie paarden thuis? In pension? Weidegang? Stal? Andere paarden?
Zijn jullie tevreden met jullie plekje?
Ik zal eerst even mijn paard z'n plek beschrijven.
Mijn paard staat bij kennissen van me in Vorden. Omdat het met de plek waar hij eerst stond niet zo goed liep kon hij "tijdelijk" wel bij hun terecht. Dat tijdelijk is nu al een half jaar geworden en ik ben nog steeds erg tevreden daar.
Ze hebben stallen, twee buitenbakken waarvan eentje beter te berijden is met droog weer en de andere met nat weer. Erg handig, in de bak waarin op dat moment niet gereden wordt staan vaak paarden.
Verder hebben ze drie stukken weiland en drie paddockjes.
De paarden staan zo veel mogelijk buiten. In de zomer meestal dag en nacht en in de winter en met slecht weer gaan ze s'nachts naar binnen.
In de winter staan de paarden meestal niet in het weiland, alleen de jaarling die ze nog niet zolang hebben staat er af en toe. De rest van paarden ( het zijn er 6 inclusief mijn paard, 3 quarters, 1 quarter x welsh K, 1 welsh k, 1 shetlander) staan in de winter verdeeld over de paddockjes. Soms alleen, soms met een ander paard...
Helaas kom ik er bijna nooit, maar in een paar minuutjes stappen ben je in het bos of in een binnenbak.
Ik ben erg blij met het plekje, omdat hij bij mensen die ik ken staat. Deze mensen helpen mij met de gezondheid van m'n paard en ik mag ook op hun paarden rijden en krijg erg vaak les.
De mensen hebben niets met nh maar gaan wel erg netjes met hun paarden om vind ik. Paarden staan er keurig bij, willen graag met mensen bezig zijn en je kan alles met ze doen. ( friendy hè)
Ik heb dus een erg fijn plekje!
En jullie? Hoe staan jullie paarden erbij? haha
Bladwijzers