Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Lezing zwanger zijn en bevallen want daar is het 'natural' ook wel vanaf.

  1. #1
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Lezing zwanger zijn en bevallen want daar is het 'natural' ook wel vanaf.

    Omdat dit thema mij zeer aan het hart gaat en ik zelf ondervonden heb wat voor een bewustwordende ervaring zwanger zijn en bevallen kunnen zijn heb ik, samen met Eugenie van Ruitenbeek een lezing gepland over hoe je bewust, op je eigen manier, met zwangerschap en bevallen kunt omgaan zodat het voor alle betrokkenen een verdiepende ervaring kan worden.

    En omdat er genoeg moeders aanwezig zijn hier en we allemaal proberen bewust en natuurlijk met onze paarden om te gaan denk ik dat hier ook interesse voor is!

    Bevallen - Haal alles eruit wat er in zit , zo heet de lezing.

    Wil jij je goed voorbereiden op je bevalling?
    Wil jij herstellen van een voorgaande traumatische bevalling?
    Wil je bevallen vanuit je essentie zodat je bevalling bekrachtigend en een van je meest verdiepende ervaringen wordt?


    Angstvrij
    Hiervoor is feitelijk maar 1 ding nodig: een angstvrij brein. Een angstig brein zorgt namelijk voor verkramping van je lijf: ontsluiten doet zeer, uitdrijven doet pijn. Het lichaam verkrampt EN moet zich tegelijkertijd openen. Dit is een belangrijke oorzaak van complicaties.


    Onze natuur
    Er is geen meisje wat geboren wordt met angst om te bevallen. Het is onze natuur om, net als paarden in de natuur snel, pijnloos en ontspannen te bevallen. Dat vermogen zijn we kwijtgeraakt. Het is de cultuur die ervoor zorgt dat we bang zijn geworden. Deze angst, die in ons brein is genesteld, zorgt ervoor dat 85%van de nederlandse vrouwen in het ziekenhuis terechtkomt. Voor pijnstilling of een ingreep. Slecht 3% van alle bevallingen betreft een noodtoestand die levensreddend ingrijpen vraagt.


    Train je brein angstvrij
    Het is dus van groot belang dat je brein ontspannen is tijdens je bevalling. Dat betekent dat al je hersenonderdelen in een rustige flow goed functioneren en goed met elkaar samenwerken. Dan stroomt je lichaam vol met de juiste liefdeshormonen. En dat is te trainen! Net zoals een spier te trainen is. Veertig jaar hersengolfonderzoek en toepassen van duizenden mensen, bewijst dit.


    Lezing
    In de lezing zetten we helder uiteen:



    • hoe de angstcentra in je brein werken tijdens de bevalling en hoe je die kunt kalmeren
    • hoe de hersengolven werken, hoe die eruit zien bij angst en bij ontspanning tijdens je bevalling en hoe je de juiste hersengolven kunt opwekken




    Dan gaan we ook kijken naar wat paarden ons kunnen leren over bevallen:

    • Hoe een paard bevalt op een pijnloze en snelle manier
    • Hoe paarden ons helpen onze essentie te voelen in elke situatie



    Praktische gegevens
    Datum: 15-07-2017
    Tijd: 14.00 – 16.30 uur
    Locatie: Zutphen
    Kosten: € 25,- per persoon incl. koffie & thee


    Aanmelden: warmezwaai@gmail.com

    Je aanmelding is definitief als je E25,- hebt overgemaakt naar NL45 INGB 0004550838 tnv E. Van Ruitenbeek onder vermelding van ‘Lezing Bevallen’


    Meer info over Eugenie en Anna. www.eugenievanruitenbeek.com en www.horselifelessons.com
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Lezing zwanger zijn en bevallen want daar is het 'natural' ook wel vanaf.

    Wow wat gaaf!
    Alhoewel het moederschap voor mij niet is weggelegd en ik dus zelf niet zal komen, vind ik het wel supergoed dat je dit (mede) organiseert want het is een heel belangrijk onderwerp!

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Lezing zwanger zijn en bevallen want daar is het 'natural' ook wel vanaf.

    Paarden bevallen niet pijnloos hoor

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •