Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 84

Topic: Angola heeft Lyme

  1. #31
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Ha dat is fijn Dorine!

  2. #32
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Angola heeft Lyme

    Ha fijn dat voelt ook vast beter voor haar.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #33
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Angola heeft Lyme

    Dat is fijn en hoopgevend.

  4. #34
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Nog steeds aan de beterende hand denk ik.
    Ze had van de week wel een beetje een vies achterwerk. Maar net zag ik haar ontlasting in redelijke bollen naar buiten komen. Op de grond is het dan wel één hoop in plaats van losse bollen. Dus nog niet helemaal stabiel vast. Maar duizend keer beter dan de spuitpoep die ze heeft gehad.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  5. #35
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    En zo blijft het maar heen en weer gaan.
    Net weer een week antibiotica en cortisonen en opnieuw panacur voor ingekapselde bloedworm gehad, omdat het na een korte goede tijd toch weer dunne diarree werd.
    Ook geef ik al een aantal weken proferm (gefermenteerde speltzemelen met pre- en pro- biotica.
    Ze heeft dus na die week antibiotica en cortisonen ongeveer anderhalve week iets dikkere ontlasting gehad (maar geen keutels), gaapte bijna niet meer, borrelde minder en was niet opgezwollen. Sinds donderdag is het echter weer dunner geworden.

    Pff, weet ook niet meer wat nu nog.
    Ze kan niet constant antibiotica krijgen of cortisonen. Lijkt me niet echt goed voor het lichaam en haar hoeven (die zijn echt een ramp!)

    Het zou een reactie van de lyme (of een andere bacterie) kunnen zijn denk ik, dat die even een klap krijgt van de antibiotica en wat minder opspeelt met name op de darmen.
    Maar het is ook zo moeilijk te bepalen wat nu de positieve werking heeft, want de panacur, antibiotica en cortisonen was allemaal in dezelfde week...

    Maandag kan ik de dierenarts weer spreken.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  6. #36
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Hè gedver Dorine, dat zijn niet zulke goede berichten!
    Heeft deze DA wel ervaring in het behandelen van Lyme? Want corticosteroïden zijn gecontraïndiceerd bij Lyme! Ze mogen alleen gegeven worden als het écht niet anders kan. Ze onderdrukken het immuunsysteem waardoor de borrelia kans krijgt flink op te vlammen en dan ben je alleen nog maar verder van huis.
    Zijn er bij jullie geen artsen/therapeuten die kunnen doormeten met bv. bioresonantie? Daarmee kun je beter onderscheiden wat er op het moment speelt en hoe je daar dan het beste op kunt ingrijpen.

    Kreeg Anglola nu ook nog natuurlijke middelen?
    Atli krijgt nog steeds de middelen van Erik Laarakker; deze zouden minstens 4 maanden gegeven moeten worden. Ze hebben ook niet de gevaren en bijwerkingen van reguliere AB. Wellicht kun je Erik telefonisch om advies vragen?

  7. #37
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Angola heeft Lyme

    Had je nog contact gehad met Judith, waar ik je de gegevens van had gemaild?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #38
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Angola heeft Lyme

    Panacur (fenbendazol) bij ingekapselde wormen? Raar advies.. geen moxidectine?

  9. #39
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Marja: ik weet niet hoeveel ervaring ze hebben met lyme.
    Ze dacht aan de cortisonen vanwege de aanhoudende diarree. Bij sommige paarden wil dat helpen... Ze dacht ook niet dat de diarree een gevolg is van de lyme..
    Ik weet het niet. Volgens mij zou het wel een gevolg kunnen zijn als er organen aangetast zijn en daardoor de darmwerking niet lekker gaat.
    Had zelf ook al gedacht een telefonisch contact te vragen bij Den Hoek.

    Janneke: ik heb gemaild, maar helaas geen reactie terug gekregen. Wil maandag proberen te bellen en als dat dus niet lukt Den Hoek bellen.

    Feliz: ja, panacur equine gard 5 dagen.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  10. #40
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Lyme is een té ernstige ziekte om daar door een dierenarts die daar (mogelijk...?) geen of weinig ervaring mee heeft, te laten behandelen... Die denken al snel ten onrechte dat dingen niet door de Lyme kunnen komen. Ik had hier een paar jaar geleden al eens een DA gevraagd of Atli misschien Lyme kon hebben. Maar nee, zijn symptomen leken daar helemaal niet op, zei ze. Ik vond echter dat zijn symptomen wel erg op die van mij leken... En onlangs is dus gebleken dat hij inderdaad wél Lyme heeft... (En nee ik wil niet zeggen dat alle klachten die Angola heeft dan wel door de Lyme zullen komen, dat weet ik ook niet en het is goed om breder te blijven kijken... maar dan wél door iemand met kennis en ervaring...)

    Maar goed, dat je Den Hoek wilt gaan bellen! Hopelijk ga je daar wat wijzer worden.
    Zijn er geen holistisch werkende DA's in jouw buurt eigenlijk?

  11. #41
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Angola heeft Lyme

    Vervelend zeg. Meestal reageert Judith wel. Anders even een sms sturen of appen. Akelig he dat ze zich al zo lang niet goed voelt. Ik hoop dat binnenkort iemand haar kan helpen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #42
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Maandag antwoordaparaat van Den Hoek ingesproken. Niets veenomen. Vandaag met assistente gesproken en daarna via de website een telefonisch consult aangevraagd. Vanmiddag belde Erik terug.
    Ik mag een mestbal (ahum, handje flats..) en wat haar van de manen opsturen om door te laten meten. Aan de hand daarvan (en haar foto voor een algemene indruk voor zover dst op afstand kan) stuurt hij dan geeichtte medicijnen op in plaats van een globaal medicijn tegen lyme.
    Morgen ochtend dus even wat verzamelen..
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  13. #43
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Oh wat handig, dat dat op afstand kan! Fijn. Ik ben heel benieuwd wat het je gaat brengen. Ik zal voor jullie duimen!

  14. #44
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Dank je Marja. Vanmorgen een uur in de stromende regen gestaan bij de paardjes. Rug naar de wind en maar wachten tot ze ging poepen.. Daarna haar en ontlasting in plastik zakjes en omwikkeld met alu folie naar de post gebracht. Vroeg de dame aan het loket of er waardevolle spullen in de envelop zaten..
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  15. #45
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Haha LOL, ja héél waardevol!
    Jee een uur staan wachten op poep, en dan ook nog in de regen... sjonge...
    Nou na al die moeite moet het wel wat opleveren hè!

    Overigens merk ik aan Atli dat zijn buik er wat beter uitziet. Hij krijgt nu een tijdje de middelen van Erik Laarakker en probleem was dat hij zo ingevallen was. Niet dramatisch mager, maar wel veel dunner dan normaal is voor hem. Hij begint nu eindelijk een klein beetje voller te worden, niet meer zo ingevallen op de flanken. Eén van de middelen die hij krijgt (A.P.P.) is voor een betere darmwerking, dus ik denk dat het begint te werken.

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •