Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 84

Topic: Angola heeft Lyme

  1. #16
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Pfff spannend hoor Dorine, ik duim dat het goed mag gaan met Angola!

  2. #17
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Dank je Marja!
    Vandaag heb ik haar nog niet zien ontlasten, maar ik ben ook niet de hele dag op de wei of in de schuur.
    Vanmorgen liep ze in ieder geval weg toen ik met de antibiotica etc aan kwam.
    Hele onderneming hoor, al die poeders geven een soort chemische reactie als ik ze met vloeistof meng.
    Eerst wordt het een dikke pap en dan ineens heel luchtig en rolt bijna het glas uit waar ik het in aanleng.
    Dan moet ik het in zo'n 60ml spuit zien te zuigen, maar dat zuigt de hele tijd lucht. Na een tijdje roeren en voorzichtig nog wat vocht, zodat het ook weer niet te dun wordt. Lukt het dan meestal het er in te krijgen, maar dan moet ik dus met meerdere spuiten en het glas de wei op.

    Vanmorgen met maar één spuit en het glas naar boven gegaan. Maar als ze dan eindelijk op me wacht, moet ik dus het glas op de grond zetten en hopen dat de anderen er niet aan komen en dat Angola nog steeds blijft wachten..
    En als ze me dan ook nog eens gaan bellen. Dan neem ik dus niet op.
    Vanavond de volgende ronde. En morgen weer de hele actie met injectie.

    Hopelijk slaat het allemaal goed aan en kunnen we na een maand met alle medicatie ophouden (of iets langer voor de antibiotica).
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Brrr dat klinkt als een griezelig brouwseltje zeg! Wat een gedoe met toedienen...

    Stop je na een maand ook met de natuurlijke medicatie (kaardebol enzo)?

  4. #19
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Nee, de kaardebol wordt vandaag opgestuurd en moet ik helemaal op gebruiken. Weet dus niet hoelang precies.
    En als de antibiotica na een maand op is, haal ik voor nog een paar weken bij. Omdat een maand eigenlijk te kort was/is.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  5. #20
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Angola heeft Lyme

    Ik zou de volgende spuit in de grote bilspier zetten. Makkelijker prikken ivm minder bewegen dan de hals en minder risico..

  6. #21
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Te laat gelezen. Ik had het al weer in de hals gedaan. Deze keer wel in één keer goed. Ze lijkt iets fitter te worden, loopt al in een drafje bij mij vandaan als ik met de spuit aankom.
    Vanavond was wel grappig: rent ze eerst drie keer weg en als ik haar dan bij haar hoofd vast pak en de eerste lading gegeven heb, blijft ze vervolgens los bij me staan wachten totdat ik de spuit opnieuw gevuld heb en haar hoofd weer vast pak.. Grapjas. Wel vanmorgen de deken weer op gedaan omdat het af en toe flink regent en waait en dan staat ze gelijk te rillen.

    - - - Updated - - -

    Dan heb ik het dus over de grote spuit die ik in haar mond moet legen. Voor de injecties hebben we wel een halster aan gedaan. Daarbij bleef ze gelukkig heel stil staan! Is echt een voorbeeldige patiënt op het wegrennen na dan.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Ze weet vast dat je haar wilt helpen.
    En fijn, dat je al wat verbetering ziet!

  8. #23
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Angola heeft Lyme

    Ik duim voor een vlot herstel. Fijn dat er toch al verbetering zichtbaar is!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  9. #24
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Haha, gisteren kreeg ik de rekening van de kaardebol en catsclaw. Had 'm overgemaakt en gemaild dat ik hoopte dat de post er snel zou zijn.
    Nog geen half uur later rijdt er een bestelbus onze parkeerplaats op!
    Ze heeft de eerste twee tincturen dus al gehad gisteren avond en vanmorgen. De catsclaw is nog even wat moeilijker, want dat is poeder en haksel, dus dat gaat niet met een spuit. Nu wil ze dus niet het eten opeten waar ik het door heb gedaan...
    Straks toch maar appelmoes kopen.

    Net stonden ze helemaal achter op de wei. Het regent en waait guur. Ik had natuurlijk geen zin helemaal naar boven te lopen na een heleboel gepruts om alles goed in de spuiten te krijgen (duwt zichzelf ook weer naar buiten, dus het is een heel geklieder, zelfs als alles er in zit) en met twee emmertjes.
    Dus halverwege riep en floot ik ze. Komen ze als groep een stuk naar beneden gerend, met schuine hoofden tegen de wind in. (Toen Angola dit van de week ook een keer deed, kreeg ik bijna een beroerte omdat ik dacht dat ze een hersenbeschadiging had!).
    Halverwege blijven ze staan en draaien hun kont weer mijn kant op tegen de wind in. ik weer roepen en fluiten: zet Valerio een paar stappen achterwaarts mijn kant op als om te laten zien dat hij wel wil komen, maar dat het echt niet gaat tegen de wind in...
    Gelukkig had ik wind mee, dus ben ik maar naar Angola gelopen. Blij dat ik de deken nog even op gelaten had!
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  10. #25
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Ook gemengd met appelmoes gaat de catsclaw nog niet naar binnen.. Iemand nog een tip? Ze wil geen voer van Jewel eten (bietenpulp met zaadjes en grasbrok geweekt) dus daar kan ik ook niets mee mengen.
    Ik denk erover om te proberen het helemaal tot poeder te malen, zodat het bij de overige poeders kan. Nu is het te stengelig om door een spuit te geven.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  11. #26
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Angola heeft Lyme

    Vermengen met een slobber die ze wel lekker vindt?

    Cat's Claw is er ook als tinctuur (dat wordt bij mensen gebruikt) dus als je dit echt niet naar binnen krijgt, is dat wellicht nog een optie?

  12. #27
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Bedant, maar ik heb 1,5kg van dat poeder mengsel hier staan..
    En probleem met slobber is dat ze vaak één klein hapje probeert en het dan niet meer hoeft. Het is echt een gras en hooi paardje.

    In ieder geval ben ik vanmorgen een tijdje bezig geweest met de hakselaar van de staafmixer. Gelukkig is dat een afgesloten potje, want het stuift enorm.
    Lang aan het hakselen en het is nu iets fijner (portie voor de komende drie dagen ofzo). Nog teeds wat fibertjes, maar een stuk korter.
    Daarna één spuit een stukje van de tuut afgesneden, zodat er een wat grotere opening is, maar nog wel een stukje tuut.
    Weer met appelmoes gelengd en in die spuit gefrot. Uitgeprobeerd of het door de tuut naar buiten wilde en nu kwam het er wel uit zonder te blokeren.
    Deze spuit heb ik haar moeiteloos kunnen geven. Ik denk dat ze het wel lekker vond. Dus daarmee begonnen en wat voor na de rest van de medicatie bewaard, om met het lekkerste af te sluiten.
    Haar kont zag er niet zo vies uit vanmorgen, dus eens kijken of ik haar een keer zie ontlasten vandaag en welke dikte dat nu heeft.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  13. #28
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Angola heeft Lyme

    Beterschap voor angola, hopelijk gaan alle medicaties een beetje helpen.
    Mocht je de joint compositum willen gaan proberen kan je het het beste bestellen bij koopjes drogisterij, ik geef het falcon ook voor zijn artrose.
    Het is daar geloof ik 20% goedkoper dan bij de dierenarts, scheelt toch weer.

    https://www.koopjesdrogisterij.nl/pr...tum-paard-pony
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  14. #29
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Bedankt Monique.
    Voorlopig eerst even aankijken hoe ze zich nu ontwikkelt. Voordat er nog meer dingen haar lijf in gaan.
    Maar in ieder geval een goede link om te bewaren voor je weet maar nooit wanneer.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  15. #30
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Angola heeft Lyme

    Vanmorgen heb ik een klein vreugde dansje gemaakt! Een gedeelte van de medicatie had ik toegediend en ik was bezig weer een spuit te vullen, toen Angola een paar stappen van me weg liep en een paar hele mooie bollen mest produceerde!!Echt gewoon perfect van hardheid.
    Ik had al een paar dagen gezien dat haar benen schoon waren en niet bruinig gelig van de diarree. Maar had haar niet zien mesten.
    Super blij voor haar. Hopen dat dat goed blijft, dan kan ze weer meer aansterken, want ze is nog wel zwakjes en te mager met uitstekende ribben en heupen.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •