Ik ben sinds een paar weken (jaja, een echte "newbie") begonnen met de 7 games. De friendly game gaat eigenlij perfect. Annet staat heerlijk stil, kan haar overal raken met de stick, kan de lijn over haar heen laten vallen, geen enkel probleem.
Ik begin steeds met de friendly game, en ga dan door naar de porcupine game.
In zone 1 en 2 is de reactie al echt super: met een lichte aanraking komt er al respons. Het hoofd gaat opzij, de hals gaat opzij, en ze loopt naar achteren als je haar borst raakt.
Voor zone 3 is het al lastiger, daar komt pas heel laat reactie, soms pas na fase 4. En voor Zone 4 moet ik steeds naar fase 4, ze reageert totaal niet op lichte druk, ook niet op de opbouwende druk, en pas als je echt "kracht" zet, komt er een reactie. Soms gaat ze ook compleet tegendrukken, alsof ze gaat hangen tegen het drukpunt in, zich schrap zet, zeg maar. Niet de respons die ik zou willen dus![]()
Nu dus concreet mijn vragen:
1. Ik wil helemaal niet naar fase 4!!! Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Kan het helpen om de "drukpunten" te verleggen, bijvoorbeeld naar de gevoeliger flank, of is het juist beter om eerst respons te creeeren op de "ongevoeliger" punten?
2. Hebben jullie tips voor mij hoe ik haar duidelijker kan maken wat de bedoeling is?
Bladwijzers