Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Horzellarven

  1. #1
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Horzellarven

    Ik vond na ontwormen met ivermectine horzellarven in de mest van tenminste 1 paard. Op internet lees ik dat dat middel goed werkt tegen de larven.

    Ik heb nog nooit deze larven gevonden in de mest. De hopen waar ze in zaten, vond ik er best veel. Iemand ervaring hiermee? Behandel ik best nog een keer na over x aantal tijd?
    (Ik consulteer de dierenarts sowieso ook na het weekend, maar ben benieuwd naar ervaringen om te denken over verdere acties)

    - - - Updated - - -

    Dit is een foto:
    IMG-20170602-WA0002.jpg
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #2
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Horzellarven

    Tja... vies hè!!! Wij hebben het hier ook een keer gehad, een hoop met een paar van die viezerikken erin. Volgens mij na Equest (werkzame stof is verwant aan ivermectine, alleen werkt Equest ook tegen ingekapselde bloedwormen). Volgens mij hebben we daarna niet meer extra ontwormd, maar dat had vooral te maken met het seizoen (herfst, dus geen nieuwe horzeleitjes meer en schoon de winter in) en de langere werking van Equest tov andere middelen. Omdat het er zoveel zijn en het echte seizoen nog moet beginnen qua eitjes (dus nieuwe lading larven die zich gaan ontwikkelen) zou ik wel even met de veearts overleggen of herhaling nodig is. En in de herfst zowiezo nog een keer om de larven van het huidige seizoen eruit te krijgen .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Horzellarven

    Om herbesmetting te voorkomen moet je ook vooral de eitjes weghalen die op je paard zitten (die witgele puntjes, vaak vooral op de benen).

  4. #4
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Horzellarven

    Ik heb ze hier ook wel eens gehad en daarna niet nog eens ontwormd maar dat is denk omdat ik het in de winter(december) doe, ik zou ze inderdaad even nakijken rond deze tijd op die gele eitjes.
    Zitten meestal op de plekken waar paarden elkaar kriebelen, benen hals etc etc
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •