Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Barebackpad vraag

  1. #16
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Barebackpad vraag

    Zelf heb ik wel gekozen voor een BBP voor Charly. Die is heel klein en heeft een kort rugetje. Ook diverse boomloze zadels geprobeerd en het lijkt te passen, maar doet t toch niet. Alles ging de deur weer uit.

    Ik kan heel goed doorzitten met rijden. En de kids die op hem rijden, leer ik allemaal met singeltje of bbp te rijden.

    Omdat de BBP zijn "zadel" is, heb ik wel gekozen voor een wollen dek eronder met inlagevakken. En hij wordt geen 5 dagen in de week bereden, dat heeft ook meegespeeld in mijn keus.

    Niet de goedkoopste oplossing, maar wel de fijnste.

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Barebackpad vraag

    Ik rij Menglöd al jaren met een bbpad, omdat er domweg geen enkel zadel goed op past (erg korte rug, geen schoft, hele ronde ribben).
    Ik heb een oude bbpad van Equiplay; deze is van vilt met suede. Daaronder ligt een schapenvacht en dáár weer onder een Barefoot pad met extra stevige inlages van traagschuim (zelfgemaakt, want de inlages die er standaard bij zitten lijken nergens op). Er liggen dus 3 lagen op haar rug en dat maakt dat de puntbelasting van mijn zitbotjes redelijk goed opgevangen wordt. In het begin reed ik er hooguit 3 x per week mee, maximaal 1 uur en een kwartier per keer. Nu rijd ik al een hele tijd veel minder.
    Deze combinatie bevalt ons prima!

    Als je echter nog niet weet wie er op Kyra gaat rijden, zou ik nog even wachten met de aanschaf van een zadel of bbpad. Het is nl. zó persoonlijk wat goed ligt! Ik heb Menglöd vorig jaar proefgereden met een Christ bbpad mét beugels. (Dit op advies van mijn chiropractor die meende dat het met Menglöds bouw en bespiering wel zou kunnen). De chiro had zelf zo'n bbpad en een zelfde model paard en het beviel hun heel erg goed. Nou, mij niet! Zonder beugels zat ik er wel aardig op, maar met beugels werden mijn benen in een dusdanige positie gedraaid dat ik mijn knieën niet meer kon aansluiten.

    En wat ik ook niet handig vond, was de wollen zitting. Dat zat wel lekker zacht, maar als je er in de regen mee gaat rijden, ben je al snel niet blij meer...

    Is Kyra ook een Rocky Mountain Horse eigenlijk? Met vlakke gangen? Een paard dat hoog opgooit is veel lastiger met bbpad te rijden en dan zou ik zéker voor een goed boomloos zadel gaan.

  3. #18
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Barebackpad vraag

    Kira is ook een rocky inderdaad. Dank voor je ervaring delen en het meedenken!

  4. #19
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Barebackpad vraag

    Sommige dagen zijn iets minder mooie sieraden dan andere, en sommige communicatie die ik er uit gooi kan ik ook beter eerst lezen met de bril van een ander op
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Barebackpad vraag

    Even een beetje off topic, maar is een Rocky van 1.34 niet niet in staat om een (lichte) volwassene te dragen (omdat je zegt dat je haar zelf niet veel zult gaan rijden)? Het zijn toch best sterke paardjes?
    Menglöd is ook 1.34 maar goed dat is een IJslander...

  6. #21
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Barebackpad vraag

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje Bekijk Bericht
    Sommige dagen zijn iets minder mooie sieraden dan andere, en sommige communicatie die ik er uit gooi kan ik ook beter eerst lezen met de bril van een ander op
    hihi, Ans, nou dat zijn waarheden als koeien (die tweede in zijn algemeenheid)...
    Vanochtend tijdens het (eindeloze) trekken en wieden om huis, dat gevecht tegen het onkruid dat je per definitie verliest dacht ik aan dat ik óóit eens van mening was dat ik geen slaaf van mijn bezittingen of verworvenheden wilde zijn....Inmiddels ben ik slaaf van deze (heerlijke) plek, lakei van mijn paarden, dienaar van mijn moestuin ambitie, qua inkomen afhankelijk van mijn professie, mede zorgend voor mijn ouders....En alles met een hart vol liefde hoor, zou niet anders kunnen..!
    Gister was ik er even moe van, mijn lijf was moe..Dan schittert zo'n sieraadje ff wat minder ja..

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja Bekijk Bericht
    Even een beetje off topic, maar is een Rocky van 1.34 niet niet in staat om een (lichte) volwassene te dragen (omdat je zegt dat je haar zelf niet veel zult gaan rijden)? Het zijn toch best sterke paardjes?
    Menglöd is ook 1.34 maar goed dat is een IJslander...
    Volgens Toril zou Kira best 60 kilo moeten kunnen dragen. Ik denk dat ze dat ook wel kan als ze wat sterker is, meer bespiering en conditie heeft.Ze is al echt wat sterker geworden hier. Ik sluit het inderdaad helemaal niet uit hoor dat ik er (ook) een opga. Maar zoals gezegd, eerst wat meer kracht/balans etc. Hoe lang/zwaar ben jij eigenlijk dan?

  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Barebackpad vraag

    Ik ben 1.65 en sinds kort 55 kilo, ik ben jarenlang veel lichter geweest.
    Voor mijn IJslanders vind ik 70 kilo de max (liever minder als er regelmatig met dat gewicht op gereden zou worden), omdat ze al wat ouder zijn en niet zo geweldig in hun bespiering zitten. Daarbij heeft Atli toch al wat bewegingsproblemen (stijf, struikelen) dus die wil ik niet te zwaar belasten, en Menglöd heeft chronisch overgewicht dus dat trek ik ook af van het gewicht dat ze mag dragen...
    Maar met mijn gewicht hebben ze absoluut geen probleem.

    Ik heb wel eens gehoord van een gezonde, sterke IJslander die een berijdster had van 100 kilo. Je zag hem telkens door zijn koten zakken als zij opsteeg... ai... er zijn dus echt wel grenzen ja...

    Maar gelijk heb je hoor, dat je Kira eerst wat meer in balans en bespierd wilt hebben. Zou ik ook doen.

  8. #23
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Barebackpad vraag

    Zestig kilo lijkt me geen bezwaar voor een Rocky van die hoogte. Tenzij je 160 kilometer endurance wil gaan rijden, maar zo af en toe een lekker buitenritje lijkt mij geen probleem
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #24
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Barebackpad vraag

    Zelf ben ik erg blij met m'n Filzsattel, geeft voor m'n gevoel net iets meer steun dan een bbp. Als je wilt testen, stuur maar een berichtje
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •