Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Mustang makeover DE

  1. #1
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Mustang makeover DE

    Op mustangmakeover.de zijn de avonturen van de 15 mustang te volgen. Ook via Facebook. Best leuk om te kijken

    Op 5 en 6 augustus is er in Aken een heel programma rond deze paarden en hun opleiding.

    http://www.mustangmakeover.de/

  2. #2
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Mustang makeover DE

    Oh, zag er al wat over op Zoe coade haar facebook, maar dit is ook leuk zo met alle paarden !
    note to self: change the mind, the body will follow.

  3. #3

    Re: Mustang makeover DE

    Thanks voor de tip, leuk om van te leren.
    Make every day a happy day!!

  4. #4
    Actief Forumlid TwarresNoah's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2014
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    33
    Berichten
    101
    Dagboek Berichten
    35

    Re: Mustang makeover DE

    Jaa super leuk om te volgen!! Mustangs zijn geweldig
    Er is geen beter leven dan een goei!!

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Mustang makeover DE

    Gisteren was dag 1 van de finale. Wauw, ik ben serieus onder de ind Op de eerste plaats van de enorme belangstelling. Zoveel mensen die komen voor deze 'for the horse' challenge. Er hangt een fijne sfeer, het publiek leeft mee met alle trainers en Paardjes.
    Dan de opzet van de challenge. Ik had niet verwacht dat het zo oprecht 'for the horse' benadrukt zou worden. De presentatie is een echte Horseman. Ik ben erg blij dat hij het publiek helpt begrijpen hoe stressvol het kan zijn voor de paarden om in zo'n stadion te zijn, hij toont groot respect voor alle deelnemers, vooral wanneer ze voor het paard kiezen om een opdracht aan de hand te doen ipv rijdend, of een ervaren begeleid paard meenemen, of een persoon op de grond en 1 in het zadel.
    Ik heb ooit een docu gezien van de makeover in Amerika, daar draait het om de mooiste, extreemste shows. Hier gaat het boven verwachting écht om de paarden. Een aantal zijn nog niet onder het zadel en dat is hier helemaal prima.

    Verder echt vet impressed door de 2 jongste deelnemers. 2 meiden die alleen bekend waren door Social media. Zij hebben voor mij duidelijk zichtbaar de beste band met hun Mustang. Vooral Tanja (nativehorses op Instagram). Wauw! Ik ben zo benieuwd wat zij vandaag in de finale laat zien. Tot nu toe is zij de enige die alle (verplichte) oefeningen kon uitvoeren. En dat met een bewonderenswaardige eenvoud en ontspanning. Heel bijzonder!
    Verder ook heel veel mooi horsemanship gezien. Zoals de relaxte 'opa' cowboy Erich Busch, die met een nonchalante en humorvolle uitstraling zijn Mustang echt helpt (daar wil ik les van!!) . Zo, de wekker gaat, tijd voor nog een dag genieten van fijne shows!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Mustang makeover DE

    Super leuk om te lezen, veel plezier vandaag!

  7. #7
    Actief Forumlid Janna's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2014
    Locatie
    Delden
    Leeftijd
    23
    Berichten
    568
    Dagboek Berichten
    2

    Re: Mustang makeover DE

    Super gaaf dat de show ook zo 'for the horse' is! Ik ken die shows inderdaad ook vooral van 'zo snel mogelijk het paard 'mak' maken' en dan veel show en weinig (of niks) for the horse. Mooi dat het for the horse werken in dit programma wel centraal staat en door veel mensen gezien wordt.

    Die twee meisjes van social media heb ik inderdaad vooral gevolgd. Echt gaaf om te zien wat zij allemaal deden en hoe snel ze al zo'n goede vertrouwensband hadden met hun mustang! Leuk dat zij het nu zo goed doen!

  8. #8
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Mustang makeover DE

    Ik heb enkel zoe en silke wat via facebook gevolgd omdat ik bang was dat het voor zo extreem mogelijk zou zijn. Kan ik online wat terugkijken nog?

    Wat ik me ook echt afvraag is hoe ze die paarden vangen en overvliegen terwijl ze nog niet fatsoenlijk geleid kunnen worden? (Zonder een oordeel erover te hebben, mss handig voor mijin een echt noodgeval toch kunnen laden ofzo).

  9. #9
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Mustang makeover DE

    De Mustangs zijn in Amerika door een trainer halstermak gemaakt, zodat ze veilig geladen konden worden.
    Het is absoluut niet extreem. Ook vanochtend ging meer dan de helft (eerst) lopend de 'test' doen die bedacht was als rijtest.

    Een aantal paardjes is ook mooi dressuurmatig getraind, wat duidelijk terug te zien is in hun houding en spieropbouw (voor zover dat mogelijk is in korte tijd)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #10
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Mustang makeover DE

    De korte filmpjes die ik zag waren erg nice inderdaad

  11. #11
    Actief Forumlid Swartbeessie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2014
    Locatie
    Velp, Gelderland
    Berichten
    215
    Dagboek Berichten
    30

    Re: Mustang makeover DE

    Leuke tip, ik ga kijken!

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Mustang makeover DE

    Ik vond het jammer er niet bij te kunnen zijn, heb Tanja gevolgd op Facebook en af en toe wat andere filmpjes bekeken. Vond het jammer dat Andrea niet zoveel deelde vooraf, ik had graag haar proces meer willen volgen.
    Zo gaaf hoe die jonge meiden dit met een ontspannen vanzelfsprekendheid doen, en dat dat dus blijkbaar heel goed bij deze wilde paarden past. Logisch wel, maar mooi dat het echt zo werkt. Ik vond Tanja alles heel mooi aanpakken in de voorbereidingen, met zoveel gevoel en logica, superknap.
    Mocht de winnares haar Mustang houden trouwens? Dat kon ik zo snel even niet terugvinden.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Mustang makeover DE

    Volgend jaar organiseren ze het weer, dus een nieuwe kans om erbij te zijn

    Andrea heeft ook niet bijzonder veel gedaan met haar mustang. Het was een zeer sceptische merrie en het duurde ruim een maand voordat ze haar konden aanraken (nu ligt dat ook wel aan het feit dat Andrea eigenlijk geen grondwerk/horsemanship ervaring heeft, vertelde ze zelf. Haar kracht ligt echt in het rijden).

    De winnaar mocht zijn paardje niet houden, helaas. Zou wel mooi geweest zijn.

    4 trainers, waaronder Silke, hebben hun eigen paardje gekocht.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Mustang makeover DE

    Ah thanks, ik zag ook eigenlijk nergens meer iets terug over Andrea, jammer. Ze was ook met haar dressuurpaarden zo voorzichtig alsof het porseleinen paardjes waren, daarmee 'overwin' je het sceptische denk ik ook niet echt.

    Van Silke heb ik gelezen inderdaad, de trainers mochten voor de helft van de prijs kopen toch? Zou leuk zijn er een volgende keer bij te zijn!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •