Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Ervaringen met Massimo zadel ?

  1. #1
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Ervaringen met Massimo zadel ?

    Na 4 zadels die niet passen , en een hoop zadels op mijn "wil-ik-hebben lijstje" , denk ik dan toch maar om een Massimo wandel zadel aan te schaffen , ik heb er op een paar gezeten , maar ik voel steeds het randje aan de bovenkant van het zadel , waar de beugelriemen onder zitten, heb al enkele beugelriemen eraan laten hangen , maar ik blijf het voelen , zou dit slijten als het zadel is ingereden ?
    Gr. Sonja

  2. #2

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Aj zadelellende. Ik heb een massimo trail en herken niet wat je zegt. Heb hem tweedehands maar was toen zo goed als nieuw. Dus ik weet eigenlijk niet of jouw probleem minder wordt met de tijd, want heb er dus nooit last van gehad. Ik heb er T-beugelriemen aan. Ik vond hem heerlijk zitten. Hij is overigens te koop, een boommaat 32.

  3. #3
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Bedankt voor je antwoord , men paardje is 31,5 , maar zou het via de zadelpasser kopen omdat waarschijnlijk de kussens ook nog ingekort moetenworden .
    Waarom doe je m weg ?

  4. #4

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Via zadelpasser is altijd goed. Je zit volgens mij ook niet echt in de buurt om hem eventueel even makkelijk te kunnen passen. Ik doe hem weg omdat ik inmiddels geen paard meer heb.

  5. #5
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Ah , ok bedankt .
    K woon in Arendonk ( B)

  6. #6
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Wat vervelend dat je weer op zoek moet naar een zadel voor Gitano. Als je nu al aangeeft dat jij niet lekker zit, zou ik dat niet doen. In Nederland zit Countrymill (www.countrymill.nl), die hebben veel zadels en hun passervice staat goed bekend. Verschillende mensen hier zijn er geweest dacht ik.

    Binnen de gangenpaarden zie je veel Sommer zadels, aangemeten door Böske. Heb haar aan het werk gezien en dat was super; heel kritisch en eerlijk naar mens en paard (http://gettinggaitedsaddlery.nl).

    Massimo Trail heb ik jaren geleden gehad, krijg op een gegeven moment toch het idee dat het niet lekker lag.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  7. #7
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Ik ben ooit bij de Country mill geweest, maar dat beviel mij niet erg. Ik heb wel een 'lastige' pony omdat ze heel breed en rond gebouwd is. Dat wil ik even mee geven, al zou het voor jou natuurlijk wel kunnen werken.
    note to self: change the mind, the body will follow.

  8. #8
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Ik kom altijd bij Country Mill maar dan wel specifiek bij Herman. En ik heb nu een Massimo trail en ben daar ontzettend blij mee, herken je probleem niet. Niet met 'normale' beugelriemen en (zeker) niet met de enkele van Wintec.

  9. #9
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Ik heb inderdaad toen niet Herman gehad. Fijn dat jouw ervaringen beter zijn Ronja .
    note to self: change the mind, the body will follow.

  10. #10
    Actief Forumlid jenzz's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Locatie
    Drempt
    Berichten
    280
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Hier ook een massimo trail, aangeschaft met zadelpasser.
    Toen we de eerste keer pasten had Droo weinig rugspieren.
    een jaar later veel meer waardoor het zadel net iets naar achter dipte.
    Dit verstoorde mijn balans waardoor ik ook datzelfde randje voelde.
    nadat de zadelpasser opnieuw was geweest lag het zadel weer goed en was het randje weer weg.
    aanpassing was heel minimaal maar had veel effect!
    (oh en na aanleiding van zitlessen heb ik mijn beugels 1 gaatje korter gedaan, geen idee meer of dat effect had voor dat randje, wel voor mijn balans)

  11. #11
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Vervelend, zadelgezoek!
    De balans (van jezelf, van het paard waar je op zit en hoe het aangemeten is) kan heel veel uitmaken waardoor het anders voelt. Dat zouden voor mij dingen zijn waar je naar kunt zoeken als je zo'n zadel al hebt, maar als je het nog niet gekocht hebt en je hebt nu al het gevoel dat het niet lekker zit zou ik het niet doen.
    Wat voor de een goed zit kan voor een ander helemaal niet zo fijn zitten. Zo heb ik ook ooit een zadel gehad dat goed lag op mijn paard maar waar ik gewoon mijn draai niet in kon vinden. Was de eerste keer dat ik echt opgelucht was toen paard er snel uitgegroeid was
    Hoe kwam je nu zo specifiek uit bij een massimo trail? Misschien zijn er ook andere modellen van massimo waarbij je dat gevoel niet hebt.

  12. #12
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Hester hier op het forum heeft er ook ervaring mee.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #13
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Dat klopt. Ik heb 2 Massimo's.
    Ik moet er wel bijzeggen dat ik er momenteel niet mee rijdt.

    Ik ben erg te spreken over Herman, destijds kwam hij gewoon aan huis. En een poosje later weer terug voor t nalopen. Ik heb een poos met wiggetjes gereden, een piepklein stukje leer tussen de zadelboom. Hierdoor zat ik beter.

    Zitten is heel persoonlijk. Maar ook iets met oude gewoontes. Met rijstijlen, met een soepel en onafhankelijk bewegend lichaam.

    Weet je, destijds had ik verder geen keus op mijn korte rug-, en rondgeribte paarden. Nu zijn er meer smaken. Maar ik heb dat zadel gekocht voor t paard. Herman vond ook dat ik een 18 inch voor mijn beenlengte nodig had, maar dat vond ik een te lang zadel en nam de 17,5 inch. Dat maakt wel weer iets uit voor je zit. :0

    Kijken en voelen en wees gewoon eerlijk naar je zadelpasser. Wellicht is het randjesprobleem eenvoudig op te lossen.

  14. #14
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Bedankt voor jullie antwoorden .
    Er zijn tal van zadels die ik zelf veel liever wil dan een Massimo , bv Sommer , Signum , Deuber , maar k heb nu al zo vaak een duur zadel voor men paard gekocht ( de laatste was de Parelli Cruiser ..) , en nu ook weer zoveel twijfels ofhet ooit echt iets gaat worden met het rijden , dat ik weer niet een heel duur ( en later bijna onverkoopbaar ) zadel wil kopen , laar gewoon iets simpel, wat vooral hem goed past ..

  15. #15
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Ervaringen met Massimo zadel ?

    Ik heb ook een trail gehad, aangeschaft omdat het goed lag op mijn paard (als 1 vd weinige zadels). Ik ben dat randje altijd blijven voelen helaas.
    Als ik veel reed dan ging het wel, maar als ik een paar weken niet had gereden had ik weer meer last.
    Ook op endurance wedstrijden reed ik me weleens open op dat randje.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •