Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Drachtig???

  1. #1

    Exclamation Drachtig???

    Hai,
    ik heb een vraagje
    ik heb een paard gekregen (ong. Maand geleden),bij een handelaar gekocht.
    gegevens: grijsschimmel, 9jaar, 1 veulen gehad, halfbloed...
    toen we haar kochten hebben we haar niet laten keuren door de DA...
    ze is altijd al heel braaf geweest enz. Maar plots bij het longeren bokte ze naar achteren en was op mij. Daarnet was ik haar aan het poetsen en voelde ik een oneffenheid op haar buikje, af en toe een bultje. Ook haar uiers waren iets dikker dan nrml. Nu vraag ik me af of ze miss drachtig is, want ze is de laatste dagen wat verdikt dat ik haar singels van haar deken wat losser moest maken.
    Weten jullie miss hoe ik kan weten of ze drachtig is zonder dat ik haar moet laten opvoelen of DA moet komen?
    alvast bedankt
    L.

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Drachtig???

    Dat kan je niet zeker weten tot het veulen er zo ongeveer naast staat. Het enige juiste is de dierenarts laten komen. Daar is geen ontkomen aan. Het bokken zal waarschijnlijk eerder komen door een fout in de training. Wees voorzichtig en vraag vooral hulp als dingen niet soepel gaan!

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Drachtig???

    Gewoon even de dierenarts langs laten komen als je het zeker wilt weten.
    Anders kun je het niet zeker weten.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4

    Re: Drachtig???

    En wat zou je dan precies moeten betalen bij de dierenarts? Zo kan ik al beginnen sparen

    - - - Updated - - -

    En ter info: het bokken komt door haar tanden die te scherp zijn, morgen komt paardentandarts om ze af te vijlen. Dus zal niets met haar buikje te maken hebben hoor. Xx❤️

  5. #5
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Drachtig???

    Ik zou even bellen met de dierenarts in de buurt. Die kunnen je dat vrijblijvend vertellen. Reken erop dat als je pony drachtig is, hier veel kosten bij komen kijken, dus het is fijn om dat te weten zodat je hulp kan krijgen. Kunnen je ouders het misschien voorschieten? Ik betaalde ongeveer 80e voor voorrijden en scannen.

    Als de pony door de tandarts wordt gedaan, zorg dan dat het een goede tandarts is die elektrisch veilt en de pony sedeert, anders heeft het weinig zin. Met de handvijl missen ze een deel. Dat het bokken door de tanden komt kan, maar het is waarschijnlijk een combinatie van factoren waaronder training.

  6. #6
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re: Drachtig???

    Sederen als ze misschien drachtig is??
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •