Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: vraag mini tractor

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    vraag mini tractor

    Hebben hier mensen ervaring met een minitractor. Zijn ze in de praktijk sterk genoeg om weide te slepen.maaien.sneeuw schuiven dat soort dingen. Bedankt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: vraag mini tractor

    Hier op de zaak hebben we verschillende soorten tractoren, ook een mini pas gekocht voor de sportvelden omdat hij wat handzamer is. Is een John Deere. De jongens die er mee werken zijn er zeer tevreden over.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: vraag mini tractor

    Freek heeft een keer iemand geholpen met maaien op een mini tractor. Iedere keer als hij moest schakelen ging de aandrijfas uit (die de messen aanstuurde) dus dan hield de maaier op met maaien. Hij vond dat helemaal niet praktisch.

    Wij hebben een hele oude "kleine" tractor (Renault 461) voor het simpele werk. Maar zijn nu heel blij met de grotere 4 wiel aan gedreven Valtra 900 (met cabine, helaas zonder airco) Maar we moeten hier dan ook in de modder, op hellingen en grote oppervlaktes bewerken.
    Sinds gisteren doet de Renault het weer en die is wat smaller en kan dus ook makkelijk tussen de rijen fruit door.

    Ik denk dat je heel goed moet kijken wat voor werk je er precies mee wilt doen en aan de hand daarvan beslissen wat de verstandigste aankoop is.
    Die mini tractoren zijn in verhouding heel duur (hier tenminste) vergeleken met een tweedehandse "gewone" tractor.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  4. #4
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: vraag mini tractor

    Helemaal met Dorine eens; een kleine gewone trekker is soms een stuk praktischer dan een minitrekker. En een stuk betaalbaarder. Wij hebben bv een kleine MF, die draait super krap en is lekker klein maar is bv wel sterk genoeg voor de pers.
    Even opgezocht: het is een mf 355.
    Laatst gewijzigd door Jorunn; 07-04-17 om 22:52.

  5. #5

    Re: vraag mini tractor

    We hebben een Iseki tweedehands traktor. Heel handig ding. Ook betaalbaar (aankoop, onderhoud en verbruik !). Als je bijhorende stukken koop (maaibalk, pick-up, ...) dan kan je allerlei werken aan.
    We hebben onze traktor gekocht in een naburig dorp, bij een handelaar. Voordeel : "gekend" iemand, dus hij kan je niet "in het zak zetten". Hij onderhoudt de traktor ook jaarlijks. Als je meer info nodig hebt ... persoonlijk berichtje ...
    Succes met je zoektocht !

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: vraag mini tractor

    Bedankt Patricia is het een mini tractor ook, dat merk zie ik veel voorbij komen.
    Dank je Jorun,we moeten denk ik eens info gaan vragen bij een bedrijf in de buurt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7

    Re: vraag mini tractor

    Ik had helaas geen plek voor trekker. En daarom gekozen voor een sterkere zitmaaier.
    Hij doet voor nu echt perfect werk.

    Ooit komt er een klein trekkertje

  8. #8

    Re: vraag mini tractor

    Ja, onze Iseki is een mini-tractor. Dat type, heb ik me laten wijsmaken, wordt veel gebruikt in Japan, op de rijstvelden. Net omdat het klein en wendbaar is.
    Succes Janneke met je zoektocht !
    En als je meer info van ons wilt, ik hoor het wel ...

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: vraag mini tractor

    Dank je Patricia!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •