Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: [L1] paard doet dingen ook al wordt het niet gevraagd

[L1] paard doet dingen ook al wordt het niet gevraagd

mijn arabje is een beetje te fanatiek aan het worden met NH. Hij vindt het zo leuk dat hij soms dingen doet ook al vraag ik het niet. Zo begint hij soms plotseling achteruit te lopen terwijl ik niks vraag.

(In het begin dacht hij dat waar ik ook druk gaf dat altijd betekende achteruit, omdat dat het eerste was dat ik hem geleerd had. Dus ook al wees ik naar zijn kont, meneer ging achteruit . Inmiddels snapt hij dat wel.)

Wat doe je hieraan?? Gewoon blijven aaien totdat hij weer stilstaat? Maar beloon je het achterwaarts gaan zonder reden dan niet?
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Re: [L1] paard doet dingen ook al wordt het niet gevraagd

Ik ben ook bezig met lvl 1 en mijn paard doet precies hetzelfde (assumen). Ik had vorige week les van Eline en die adviseerde om beter te letten op life up-life down, als ik niks van hem vraag en super ontspannen erbij staan en eventueel een paar keer overduidelijk diep zuchten als hij toch achterwaarts gaat lopen. En tegen zijn verwachtingspatroon ingaan, als hij verwacht dat jij achterwaarts gaat vragen juist iets anders vragen of gewoon helemaal niks vragen > niet de ene oefening na de andere kort achter elkaar, maar tussendoor ook gewoon even friendlyen etc.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: [L1] paard doet dingen ook al wordt het niet gevraagd

hoi Arabesk,
    dit onderwerp is al eens besproken en misschien heb je wel iets aan de link, er staan een hoop tips in:

http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=3692

Bladwijzers

Forum Rechten