Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Ervaringen eczeemdekens

  1. #1
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Ervaringen eczeemdekens

    Hoi allemaal,

    Voor de mensen met eczeempaarden onder ons (en alle anderen ook), heeft er iemand ervaring met deze dekens hieronder? Het eczeemseizoen komt er weer aan (helaas) en ik ben op zoek naar een nieuwe deken. Alleen welke zal ik deze keer kiezen? Ik zit naar een aantal dekens te kijken.

    Als eerste: de Bucas Sweet itch zebra:

    https://www.paardendrogist.nl/produc...1/57824?v=True

    Ik ben al eeuwen aan het twijfelen of deze fijn is.. de grootste vraag die ik heb is eigenlijk 'werkt hij echt beter dan een andere zónder strepen?'

    Kan iemand mij dit antwoord geven hier?
    Zo ja, hoe bevalt de kwaliteit en het afweren van vliegen in vergelijking met een andere deken(die geen strepen heeft)?

    En kent iemand/ heeft iemand ervaring met deze:

    https://www.atorka.nl/contents/nl/p2...bra_deken.html

    Dan zonder strepen.

    Heeft iemand onderstaande deken?

    de Snuggy van Atorka:
    https://www.atorka.nl/contents/nl/p2...zeemdeken.html

    Het liefste wil ik een deken die goed aansluit maar die ook gespen/haken aan de voorkant heeft zoals de Bucas heeft. Ik heb ooit de Bucas Sweet itch gekocht (die was toen dikker van stof en dus onhandiger, maar deze sluit niet helemaal aan.) en die heb ik nu (6 jaar later) nog steeds als reserve deken.

    https://www.paardendrogist.nl/produc...4/54293?v=True

    Kortom, ik hoor graag jullie ervaringen met bovenstaande dekens en welke jullie het fijnst in gebruik vinden en waarom.

    Of, als je een heel andere fijner vind dan hoor ik dat graag!
    note to self: change the mind, the body will follow.

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Strepen werken niet tegen de knutjes, neem aan dat je daarvoor de deken wilt?

    Zelf heb ik de Rambo Sweetitch gehad en de EJ deken.
    De EJ deken is wat dunner dan de Rambo.
    Voor mijn pony is de Rambo echt wel warm. Nu heeft hij geen eczeem, dus heb nu gewoon een Rambo Protector voor hem. Dat is luchtiger.
    Maar de Rambo sweetitch vond ik verder wel hele fijne deken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Hier sneuvelt alles vrij snel behalve de rambo sweet itch. Die sneuvelt snel als Takoda hem kapottrekt terwijl de deken op Wico ligt. Ik ken de merken die jij opnoemt niet. Maar de rambo is de enige van 4 soorten ofzo die het wat langer uithoudt. Warmte valt meestal mee, als het heel heet is, zweet Wico er wel wat onder. Maar toch vindt hij de deken een enorme opluchting.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #4
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    De bovenste twee dekens lijken me echt vliegendekens. Prima voor als je paard 'gewoon' last heeft van vliegen en bulten krijgt bijvoorbeeld, maar ze sluiten niet heel nauw aan dus voor echte zomereczeemklachten lijkt me dat niet voldoende.
    Ik heb het idee dat de strepen wel echt wat helpen bij dazen en vliegen (ik heb paarden zonder ZE en zo'n streepdeken als uitrijdeken), maar niet bij knutten.


    Bij ons op stal staan best veel paarden/pony's met ZE. Bij hen zie ik twee varianten: de 'strakke inpakdekens' van gladdere stof (zoals deze: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebe...?colorId=10246), en de rambo sweet itch hoody.
    Die strakke inpakdekens gaan duidelijk sneller stuk. De sweet itch hoody's gaan echt langer mee. Pasvorm is goed en ze zijn behoorlijk degelijk. Er zijn wel twee varianten op de markt tegenwoordig, één met lange buikflap en één zonder. Voor een paard met ZE zou ik een buikflap willen.
    De Sweet itch hoodies worden ook gewoon gebruikt als vliegendeken in de weide zeg maar, bij paarden die niet echt eczeem hebben maar wel last van de dazen bijvoorbeeld en daar bulten van krijgen, en dan werken ze ook prima natuurlijk.

  5. #5

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Uit jou rijtje is enkel de onderste geschikt.

    Verder ben ik nog altijd zeer tevreden over een boett deken.

  6. #6
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Ik heb ook de onderste Rambo sweet itch en ben zeer tevreden. Stevige deken. Goede pasvorm.

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Ik gebruik deze: https://www.divoza.com/nl/pagony-eczeemdeken, of iets vergelijkbaars voor mijn 2 eczemers.
    Bij mij gaan ze minstens een seizoen mee, en als er scheuren ik komen kan ik ze makkelijk repareren. Nu moet ik wel zeggen dat de paarden die ze dragen wel ranghoge paarden zijn, dus weinig te verduren hebben.
    Ze blijven goed zitten, alleen de elastieken bij de achterbenen rekken na verloop van tijd wel op. Ook glijdt het halsdeel wel wat naar achteren, maar dat vind ik geen ramp. Ik heb ook een keer die van EJ geprobeerd, deze dus: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebe...?colorId=10305
    Maar de stof vond ik erg stug, en ik had het idee dat Morris die niet fijn vond. Die ik nu gebruik rekken met alles mee, drogen snel op. De blauwe van Atorka en de Boett heb ik ook geprobeerd jaren terug, maar die gaan even snel kapot als die ik nu heb. En deze zijn wel een stuk goedkoper. Vaak zijn ze wel ergens in de aanbieding, dan koop ik ze meestal.

  8. #8
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Die was bij mij na een paar uur al stuk. Maar Wico staat laag in rang. Ik breng de rambo's soms binnen om te herstellen, maar ik naai ze ook gewoon zelf. Dan noem ik het Frankensteinsdekens (mijn naaitechniek is niet alles), maar het werkt wel.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  9. #9
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Zelf vind ik de Rambo Sweetitch veel stugger dan die van EJ. Maar dat stugge vind ik wel fijn eigenlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #10
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Dank jullie voor het delen van jullie meningen en bevindingen. Jullie bevindingen komen overeen met de mijne, dat is fijn want de resultaten zijn dus heel consistent.

    Ik heb nu een strakke gladde, maar die raakt ook elektrisch geladen als Loda een zomervacht heeft. Zodoende maak ik hem eerst nat met een spons voordat ik hem af kan doen. En hij gaat aan alle kanten stuk.

    De rambo sweet itch is dus de winning formula. En als dat niet afdoende blijkt te zijn, kan ik altijd de strakke nog omdoen.

    !
    note to self: change the mind, the body will follow.

  11. #11

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Statisch worden bijna alle dekens is mijn ervaring

  12. #12
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Maar niet de rambo! Ik wil ook geen andere dekens meer.

  13. #13

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Rambo wordt hier ook statisch. Sophie lijkt er aan te wennen.
    Trekt zich er weinig van aan.

  14. #14
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Hier ook begonnen met zo'n elastische pyjama maar de hals kwam maar tot de helft dus het had nog weinig zin daarom ook overgestapt opeen rambo en ook hier ben ik erg tevreden over de deken.

  15. #15
    Actief Forumlid Lintjuuuh's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Boskoop, Zuid-Holland
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Ervaringen eczeemdekens

    Ik heb nog geen ervaring met eczeemdekens maar moet er komende zomer ook aan gaan geloven. In het najaar na een klein onderzoek de sweet itch zebra gekocht, omdat deze goed zou werken tegen eczeem en Ele ook snel geirriteerd raakt van dazen dus leek de zebraprint mij ook heel fijn. De pasvorm is in ieder geval goed.

    Tip: In het najaar hebben de webwinkels vaak flinke aanbiedingen, ik heb mijn sweet itch met nek bij de paardendrogist gekocht voor circa 110 euro. Ben je nu natuurlijk niet mee geholpen, maar als je in het najaar weer opzoek bent...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •