Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Bitfitter

  1. #1
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Bitfitter

    Sommige mensen hier rijden enkel bitloos en anderen ook met bit. Ik rijd zelf met bit, maar ik vind het heel belangrijk dat een bit ook goed is. En wanneer is het nu precies goed? Het fenomeen bitfitten is nu best wel aan de orde. Ik wil zelf ook wel graag een bitfitter laten komen, maar wat is een goede bitfitter? Ik heb met mijn lesgeefster al wat geëxperimenteerd en ik ben nu uitgekomen bij een trens die erg zacht is en een stangetje met rubber aan de buitenkant. Ik merk dat dat beter is, maar misschien kan het nog wel beter? Daarnaast wil ik dan ook weten wat een goede trens is om alleen met trens te rijden.

    Een bitfitter moet geen gladde verkoper zijn en moet vooral niet iemand zijn die je ongecontroleerd maar met 10 bitten laat rijden om te proberen. Er zijn inmiddels veel te veel bitfitters en maar weinig goede. Ik ben benieuwd of iemand van jullie er ervaringen mee heeft? Met wie en hoe de ervaring is. Hier zou iemand komen die erg goed bekend staat. Ik wil mensen niet publiekelijk afvallen, maar deze dame heeft de afspraak inmiddels al 3 keer afgezegd en ik wacht nu al maanden. Ik ben daarom benieuwd naar andere goede alternatieven.

  2. #2

    Re: Bitfitter

    hoi Margot, een bitfitter? Bestaat dat echt?
    Het lijkt mij als je met iemand hebt afgesproken en die zegt al 3 keer af, dat je met die persoon niet langer in contact hoeft te komen.
    En dan vraag ik me af hoe er bepaald wordt wat een goed bit is en welke niet. Het lijkt mij erg moeilijk om in de mond van een paard te bepalen wat goed en slecht is. Zou het niet meer te maken hebben met een mening, wie, wat het beste vindt?
    Is het geen optie om bitloos te gaan rijden, dan hoef je je ook niet af te vragen of je paard comfortabel is in zijn/haar mond. Soms is het even wennen om over te schakelen maar over het algemeen gaat dat probleemloos.
    Groetjes

  3. #3
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Bitfitter

    Beste Cajabel, ik rijd ook wel bitloos als ik naar buiten ga. Heb zelfs veel op neckrope gereden, maar ik rijd inmiddels zz zwaar dressuur ook en daar is een bit verplicht. Dat wil ik erg graag blijven doen. Er zit wel degelijk verschil tussen bitten. Ik heb zelf met mijn lesgeefster al veel geprobeerd en iets gevonden wat mijn paard fijner vindt dan het meeste, maar het kan denk ik altijd nog beter.

  4. #4
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Bitfitter

    Ik ben ook wel benieuwd, ik wil volgend jaar een bitfitter laten komen voor Gwen. Zij blijkt best een laag gehemelte te hebben en minder ruimte in de mond dan ik dacht.

    Verder helemaal eens met jou Margot.

    Momenteel rijd ik nooit met bit want Gwen gaat er spaanse passen van geven en niet omdat ze dat kent, maar echt uit frustratie naar het bit toe.
    Bitloos is dat niet meer wil gewoon dat ze een bit ook kent. Wie weet moet ik haar ooit verkopen, dan kent ze het bit alvast
    En ook voor de verfijning van de dressuur straks is dat wel fijn

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cajabel Bekijk Bericht
    hoi Margot, een bitfitter? Bestaat dat echt?
    Het lijkt mij als je met iemand hebt afgesproken en die zegt al 3 keer af, dat je met die persoon niet langer in contact hoeft te komen.
    En dan vraag ik me af hoe er bepaald wordt wat een goed bit is en welke niet. Het lijkt mij erg moeilijk om in de mond van een paard te bepalen wat goed en slecht is. Zou het niet meer te maken hebben met een mening, wie, wat het beste vindt?
    Is het geen optie om bitloos te gaan rijden, dan hoef je je ook niet af te vragen of je paard comfortabel is in zijn/haar mond. Soms is het even wennen om over te schakelen maar over het algemeen gaat dat probleemloos.
    Groetjes
    Natuurlijk bestaat een bitfitter een bit komt namelijk veel preciezer dan een mening wat je wel of niet een goed bit vind. Uiteindelijk bepaalt het paard wat een fijn bit is.
    Een goede fitter kan van te voren al zien wat voor vormen bit goed zou passen en ook karakter speelt hierbij een rol.

    En bitloos is heus niet altijd de oplossing
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Bitfitter

    Het is toch de mond, dus van enorm belang. De vraag is alleen, wie vertrouw je daarin? Ben daar echt een zeur mee. Hoop het gouden ei hier te vinden. Ik voelde vorige week in de ruitershop aan een titanium bit. Dat was veel lichter, leek mij ook wel prettig.

  6. #6
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Bitfitter

    Daan Staller publiceerde hier vorige week een artikel over op FB, niet per se heel positief

  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Bitfitter

    Toevallig afgelopen zaterdag een hele dag verdiept in bitten en aanleuning. Erg interessant.
    Ik moet mijn aantekeningen nog uitwerken, dan kan ik je wel wat doorsturen. Maar ik moet zeggen dat ik mijn keus voor het bit nu een stuk bewuster kan maken.
    Het kwam er wel op neer dat een bitfitter niet altijd veel zin heeft, want het blijft ook uitproberen, en daar is even 10 min. niet de manier voor, helaas.
    De meeste mensen reden met een prima bit, daar zou hij geen verandering in brengen. Een enkeling heeft wel nog advies gehad voor een andere optie.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Bitfitter

    Artikel heb ik gelezen Ronja. Hij was vooral niet positief over de vele slechter bitfitters. Er moeten enkele goede zijn, dus daar ben ik benieuwd naar!

    Als je de aantekeningen wil delen Dyonne, heel graag! Ben benieuwd!

  9. #9

    Re: Bitfitter

    Mijn paardentandarts (waar ik erg tevreden over ben) is ook bitfitter. Haar naam is Christie Dreessen. Ik heb haar nog niet zelf als bitfitter gevraagd. Dus daar geen ervaring in.

  10. #10
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Bitfitter

    Oh, Christie kan ik ook aanraden, vakvrouw pur sang, alleen met een bijzonder drukke agenda.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Bitfitter

    Bedankt dames! Ben benieuwd of er nog meer reacties komen en anders maar eens kijken of er ergens plek is in de drukke agenda van Christie.

  12. #12
    Actief Forumlid jenzz's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Locatie
    Drempt
    Berichten
    280
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Bitfitter

    mijn gebitsverzorger is ook bitfitter.
    toevallig vertelde hij erover omdat dat de afspraak voor die van mij was en dat een mooi resultaat had opgeleverd.
    ik heb geen ervaring met hem als bitfitter. zijn naam is Jan groeneveld

  13. #13

    Re: Bitfitter

    Christie Dreessen, hoewel ik haar nooit als bitfitter heb gehad, wel haar man met het trekken van kiezen :-D. Ze komt iig heel kundig over
    Een paard is een paard, laat hem dan ook in zijn waarde

  14. #14

    Re: Bitfitter

    Ryan zijn toenmalige tandarts (Daan Staller) heeft mij destijds ook advies gegeven over een bit.
    Ben wel benieuwd wat een bitfitter dan nog aanvullend doet.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  15. #15
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Bitfitter

    Ik heb jaren geleden een bit fitter bij snow gehad toen al onze spullen gejat waren.

    eerst heeft ze zijn tanden na gekeken en toen gekeken naar hoe het bit lag... ik had een bitje wat bij 90% van de paarden niet goed was, maar wel voor snow.
    Ik vond het wel heel fijn.

    Ik denk dat bitfitter ook zo'n ding is wat ineens hot is en dan er een hoop mensen zijn die daar ook van willen profiteren.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •